Witam, nie mogę w dziale download znaleźć opisu pinów wychodzących z komputera.
Mam problem z instalacją, np. kabel diagnostyczny idzie wiązką do białej wtyczki i tam wpina się w też białą wtyczkę, ale przewód czarny/czerwony idzie zamiast do gniazda diagnostycznego to idzie na przekaźnik 297...
Dlatego coś jest nie tak z wiązkami - chcę zobaczyć jaka jest różnica między wiązką silnika, a wiązką pod kokpitem.
Komputer posiada 56 pinów.
Pzdr.
[B4 1.9 TDI] Piny przy kostce ECU
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
w tym temacie jest schemat dla 1Z do 94r https://audi80.pl/all-schematy-insta ... 012,15.htm tak w polowie strony, w moim poscie
Przepraszam że piszę w tym temacie, ale wydaje mnie się że nie ma potrzeby zakładać nowego
Spraw ma się tak, chciałem podłączyć audi pod kompa, najpierw mój kolega, później ja, a na końcu koleś co zajmuje się tym od lat, wyleciał z takim sprzętem że nigdy wcześniej takiego nie widziałem... No ale do rzeczy.. Nie można się połączyć, ja próbowałem wszystkich sposobów... I ten diagnosta, powiedział żeby sprawdził kable, bo to nie możliwe żeby nie można było się połączyć... Szczerze nie mam pojęcia jak się do tego zabrać. Ale skoro te kable wychodzą z ecu, to może bym pociągnął nowe kable i już do kabiny ?? Mam dostęp do złączek po moim poprzednim golfie, to nie było by problemu.. Tylko czy jest taka możliwość ?? Schematy już jakieś znalazłem, ale i tak nie wiem o co chodzi... Może już to ktoś robił ?? Albo kolorki kabla, które trzeba połączyć, z czym co i jak... W sumie proszę o wytłumaczenie po chłopsku :mrgreen:
Pozdrawiam !!
Spraw ma się tak, chciałem podłączyć audi pod kompa, najpierw mój kolega, później ja, a na końcu koleś co zajmuje się tym od lat, wyleciał z takim sprzętem że nigdy wcześniej takiego nie widziałem... No ale do rzeczy.. Nie można się połączyć, ja próbowałem wszystkich sposobów... I ten diagnosta, powiedział żeby sprawdził kable, bo to nie możliwe żeby nie można było się połączyć... Szczerze nie mam pojęcia jak się do tego zabrać. Ale skoro te kable wychodzą z ecu, to może bym pociągnął nowe kable i już do kabiny ?? Mam dostęp do złączek po moim poprzednim golfie, to nie było by problemu.. Tylko czy jest taka możliwość ?? Schematy już jakieś znalazłem, ale i tak nie wiem o co chodzi... Może już to ktoś robił ?? Albo kolorki kabla, które trzeba połączyć, z czym co i jak... W sumie proszę o wytłumaczenie po chłopsku :mrgreen:
Pozdrawiam !!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zrób jak ja, podłączyłem złącze OBD2 (wyekstrahowane z wiązki Passata B5) przy samym ECU aby nie trzeba było przelotki oraz było bliżej.
Szukaj może po numerze pinu. Potrzebujesz linię K, ewentualnie L jeśli występowała oraz plus i minus.
Więc z potrzebnych danych potrzebujesz wiedzieć na jakim pinie jest K a na jakim L oraz wziąć sobie z kabli dochodzących do ECU stały plus i masę. Oraz złącze OBD1 albo OBD2, rozpiskę pinów w tych kostek i podpinasz pod nie w odpowiednie miejsca rzeczy o których pisałem wyżej. Tylko się nie pomyl bo jak podłączysz plus z złe miejsce to złącze może palić interfejsy. Stały plus z kabli idących do komputera nie idzie przez żaden bezpiecznik więc dobrze by było dać na kablu idącym do dorezanego złącza odpowiedni.
Auto masz z przepływomierzem boscha czy pierburga? Bo połączenie z tym na boschu jest problemowe.
Szukaj może po numerze pinu. Potrzebujesz linię K, ewentualnie L jeśli występowała oraz plus i minus.
Więc z potrzebnych danych potrzebujesz wiedzieć na jakim pinie jest K a na jakim L oraz wziąć sobie z kabli dochodzących do ECU stały plus i masę. Oraz złącze OBD1 albo OBD2, rozpiskę pinów w tych kostek i podpinasz pod nie w odpowiednie miejsca rzeczy o których pisałem wyżej. Tylko się nie pomyl bo jak podłączysz plus z złe miejsce to złącze może palić interfejsy. Stały plus z kabli idących do komputera nie idzie przez żaden bezpiecznik więc dobrze by było dać na kablu idącym do dorezanego złącza odpowiedni.
Auto masz z przepływomierzem boscha czy pierburga? Bo połączenie z tym na boschu jest problemowe.
bosha, no i na dwie kostki bym to robił
Jakieś jeszcze rady :?: :mrgreen:
Dzięki, za odzew pomogło
[ Dodano: 2011-08-08, 13:26 ]
A gdybym zrobił tak, że odkręcił pod maską te złącze obd1 i przypatrzył się jaki kolor ma kabel, i przy ecu poszukał tego właśnie kabla ?? Później ładnie wszystko polutować, i chyba ok.. Czy się mylę ??
Tamte kable bym zostawił, i zrobił przy samym ecu wtyczki...
Co Ty na to ??
Jakieś jeszcze rady :?: :mrgreen:
Dzięki, za odzew pomogło
[ Dodano: 2011-08-08, 13:26 ]
A gdybym zrobił tak, że odkręcił pod maską te złącze obd1 i przypatrzył się jaki kolor ma kabel, i przy ecu poszukał tego właśnie kabla ?? Później ładnie wszystko polutować, i chyba ok.. Czy się mylę ??
Tamte kable bym zostawił, i zrobił przy samym ecu wtyczki...
Co Ty na to ??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Kable chyba mają ten sam kolor.paji pisze:A gdybym zrobił tak, że odkręcił pod maską te złącze obd1 i przypatrzył się jaki kolor ma kabel, i przy ecu poszukał tego właśnie
Chyba w niebieskiej książce obsługa i naprawa audi 80 jest schemat 1Z na boschu. To tak linię K masz na 42 pinie przewód zielono-czerwony a linię L masz na 27 pinie przewód zielono-szary.
Odłącz kostkę od ECU i zobacz czy masz z tych pinów przejście na odpowiadające im w gnieździe. Oraz czy jest tam plus i minus.
Jutro wrzucę rozpiskę które to +, - K, L we wtyczkach w skrzynce bezpieczników.
Albo poszukaj na moim profilu na imageshack bo kiedyś to wrzucałem: http://profile.imageshack.us/user/aldi666
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
dokladnie http://rapidshare.com/files/454345385/s ... ryczne.zipaldi pisze:Chyba w niebieskiej książce obsługa i naprawa audi 80 jest schemat 1Z na boschu
aldi pisze:Jutro wrzucę rozpiskę które to +, - K, L we wtyczkach w skrzynce bezpieczników