Audi A6Q Limo-coś się dzieje...str 9
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Sprawdź to, myślę że to jednak będzie to. Gorszy scenariusz to jakieś zwarcie w elektryce.
Sprawdź w jakim stanie jest instalacja w tym samochodzie, czy jakiś wizjoner przy niej nie dłubał, bo usterki w elektryce mogą skończyć się tragicznie, a szkoda by było fajnego auta.
Pewno co niektórych zaskoczę, ale auto mi się podoba mimo tego, że to jest A6, a nie 100
Zreanimuj ten silnik i w drogę, choć ja na Twoim miejscu zmieniłbym to na R5 TDI
Sprawdź w jakim stanie jest instalacja w tym samochodzie, czy jakiś wizjoner przy niej nie dłubał, bo usterki w elektryce mogą skończyć się tragicznie, a szkoda by było fajnego auta.
Pewno co niektórych zaskoczę, ale auto mi się podoba mimo tego, że to jest A6, a nie 100
Zreanimuj ten silnik i w drogę, choć ja na Twoim miejscu zmieniłbym to na R5 TDI
Elektryka jest ori nic nie grzebane było sprawdzałem pokombinuję jutro z tym szyberdachem...pawelrybak15 pisze:Sprawdź to, myślę że to jednak będzie to. Gorszy scenariusz to jakieś zwarcie w elektryce.
Sprawdź w jakim stanie jest instalacja w tym samochodzie, czy jakiś wizjoner przy niej nie dłubał, bo usterki w elektryce mogą skończyć się tragicznie, a szkoda by było fajnego auta.
Pewno co niektórych zaskoczę, ale auto mi się podoba mimo tego, że to jest A6, a nie 100
Zreanimuj ten silnik i w drogę, choć ja na Twoim miejscu zmieniłbym to na R5 TDI
A silnik już zreanimowany dzisiaj odbyłem jazdę próbną A6 <ok>
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Podziękowania dla Ciebie Mariusz za info potrzebne przy dokręcaniu <ok>Audi Sport pisze:Gratki za udaną reanimację <ok>Jedyny silnik diesla wart zainteresowania jednak dźwięk nie taki jak na R5 przystało :roll: ACK to fajny silnikpawelrybak15 pisze:na Twoim miejscu zmieniłbym to na R5 TDI
Silnik fajny, zobaczymy jak będzie się spisywał. Graty dobre zostały wsadzone do niego to i powinny wytrzymywać.
Mianowicie
-pierścienie (komplet) GOETZE
-pompa wody DOLZ
-rolka i napinacz INA
-pasek GATES
-termostat WAHLER
-pasek klimy DONGIL
-tarcza sprzęgłowa + łożysko oporowe LUK
-simeringi i uszczelki pod głowice REINZ/ELRING
-olej Valvoline 5W-30 XL3
-płyn BORYGO (różowy)
-filtry FILTRON
-zregenerowane głowice
I jeszcze coś ale zapomniałem na pewno było trochę tego... :mrgreen:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
W A80 mam też wymieniony na Borygo i nie widzę by coś się działo złego w układzie chłodzenia.Audi Sport pisze:karol89, daj spokój
Popieram <ok> Jak Borygo robi taki sam syf w układzie jak Petrygo to nie była to zbyt udana decyzjapawelrybak15 pisze:Co do płynu, to lepiej by było wlać ori G12 VW Audi <ok>
Wczoraj A6 przejechała ok 150km bez problemowo, jeżdżę nie przekraczając 3.5 tys bo trzyma silnik trochę (dużo nowych części) jak zimny kręci rozrusznikiem dość szybko jak ciepły już wolniej. Musi się ułożyć <ok>
W sumie składanie silnika włożenie go i odpalenie trwało jakieś 1.5 dnia
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Dziwna sprawa mimo wszystko :roll:
Uważaj na to i sprawdź na wszelki wypadek bezpieczniki czy nie są drutowane albo czy powkładane większe :roll:
Szkoda że w samochodowej instalacji nie ma żadnego ogranicznika amperażu bezpieczników tak jak to jest z topikami w instalacji elektrycznej. Podstawa bezpiecznikowa ma tzw. wstawkę dolną o kalibrowanej średnicy i bezpiecznik większy niż np 10A nie da się wkręcić, z kolei mniejszy bez żadnego problemu, a w samochodowej instalacji bezpieczniki od 2 do 25A to ten sam wymiar :roll:
Uważaj na to i sprawdź na wszelki wypadek bezpieczniki czy nie są drutowane albo czy powkładane większe :roll:
Szkoda że w samochodowej instalacji nie ma żadnego ogranicznika amperażu bezpieczników tak jak to jest z topikami w instalacji elektrycznej. Podstawa bezpiecznikowa ma tzw. wstawkę dolną o kalibrowanej średnicy i bezpiecznik większy niż np 10A nie da się wkręcić, z kolei mniejszy bez żadnego problemu, a w samochodowej instalacji bezpieczniki od 2 do 25A to ten sam wymiar :roll:
Z tego co znalazłem na forum A6 to tak jest w C4 z tym szyberdachem...Bezpieczniki są ok jak i cała elektryka w nimcowni nikt przy nim nie grzebał w kablach. Po prostu elektronika wariuje gdy słaby akku jest mogą się nawet szyby odsunąć i szyberdach.
Teraz jak naładowany akku to jest ok, ładowanie jest bo woltomierz pokazuje ponad 14V jak silnik pracuje oczywiście, na włączonym zapłonie delikatnie ponad 12V <ok>
Teraz jak naładowany akku to jest ok, ładowanie jest bo woltomierz pokazuje ponad 14V jak silnik pracuje oczywiście, na włączonym zapłonie delikatnie ponad 12V <ok>
Mam pytanie, czy ktoś zalewał silnik 2.8 V6 olejem Valvoline Max Life 10W-40
Pytam bo u mnie niestety słychać szklanki (jak spada z obrotów tak ok 1500-1800 jak przyśpieszam jest cicho nic tylko słychać brzmienie V6) na oleju jakim zalałem Valvoline 5W-30 XL-III
wychodzi na to że jest za dobry...
Czytałem że zalanie silnika olejem 10W-40 załatwia sprawę a silnik pracuje na nim bez problemowo, a z tego co słyszałem Max Life jest dobrym olejem ale niech się ktoś wypowie.
Pytam bo u mnie niestety słychać szklanki (jak spada z obrotów tak ok 1500-1800 jak przyśpieszam jest cicho nic tylko słychać brzmienie V6) na oleju jakim zalałem Valvoline 5W-30 XL-III
wychodzi na to że jest za dobry...
Czytałem że zalanie silnika olejem 10W-40 załatwia sprawę a silnik pracuje na nim bez problemowo, a z tego co słyszałem Max Life jest dobrym olejem ale niech się ktoś wypowie.
Wiec tak, zmienilem olej na Valvoline Max Life 10W-40 a klepanie nie ucichlo zbytnio...czyli to nie wina oleju na bank. Pozostaja dwie mozliwosci slabo napiete lancuszki walkow rozrzadu w glowicach (podobno do sie naprawic napinacze ) albo dajaca za male cisnienie pompa oleju bo zalozylismy stara pompe. W pierwszej kolojnosci musze zmierzyc cisnienie oleju czy nie jest za male to moze byc przyczyna klepania.
Niskie ciśnienie oleju to całkiem sensowny trop kolego. Wczoraj widziałem ABK z niewydającą pompą oleju i był identyczny objaw. Tak poza tym, bacznie obserwowałem temat i gratuluję włożonej pracy w auto. Jestem pewien, że było warto i będziesz miał z tego masę satysfakcji podczas turlania się tym cackiem <ok>