[B4] Opornica dmuchawy
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
Winą że nie działa pierwszy lub drugi bieg a także pozostałe może być wina ośki pokrętła na którym jest zamocowany mimośród (kółko z jednej strony jajowate), on naciska na styki i załącza biegi, krótko mówiąc styki się grzeją i wtapiają się w ten plastikowy mimośród co powoduje zmniejszenie nacisku na nie i ich rozłączenie.
Witam
Podepnę się pod temat, bo mam problem z pierwszym biegiem nawiewu w mojej audiance. Na moje nieszczęście w tym momencie auto posiada manualną klimę. Jestem zmuszony wyjąć opornice, ale nie bardzo wiem od czego zacząć :roll: Jeżeli ktoś mógłby coś podpowiedzieć co do demontażu tego ustrojstwa to będę wdzięczny. Poniżej fotka jak to wygląda u mnie.
Wyjęcie jest banalnie proste, wystarczy odkręcić śrubkę i pociągąć opornice delikatnie w góre
Teraz tylko złożyc i sprawdzić czy po zmostkowaniu działa
Podepnę się pod temat, bo mam problem z pierwszym biegiem nawiewu w mojej audiance. Na moje nieszczęście w tym momencie auto posiada manualną klimę. Jestem zmuszony wyjąć opornice, ale nie bardzo wiem od czego zacząć :roll: Jeżeli ktoś mógłby coś podpowiedzieć co do demontażu tego ustrojstwa to będę wdzięczny. Poniżej fotka jak to wygląda u mnie.
Wyjęcie jest banalnie proste, wystarczy odkręcić śrubkę i pociągąć opornice delikatnie w góre
Teraz tylko złożyc i sprawdzić czy po zmostkowaniu działa
luk448, doszedłem do tego zaraz po napisaniu wcześniejszego posta. Potem dodałem i dodatkowo pogrubiłem jak należy ją wyciągnąć Mimo tego dzięki za napisanie jak należy to zrobić.
U umnie za brak pierwszego biegu nie odpowiada opornica, bo po zmostkowaniu nic się nie zmieniło. Trzeba będzie przyjrzeć się bliżej panelowi sterowania
U umnie za brak pierwszego biegu nie odpowiada opornica, bo po zmostkowaniu nic się nie zmieniło. Trzeba będzie przyjrzeć się bliżej panelowi sterowania
panowie nie chodzi mi I i II bieg klima manual rozgrzebałem pokrętła sprawne nawet spinając na krótko bez pokrętła też nie działają, mając wyciągniętą podpietą opornice na 2 drutach jest polaryzacja dodatnia, a na 2 ujemna. Co może być przyczyną usterki ?? Czy kable od pokrętła idą do jakiegoś przekaźnika ? Bo są skierowane gdzieś pod kolumne kerownicy, mógłby mi ktoś wysłać schemat instalacji nawiewu. Z góry dzięki za pomoc
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Norbas
- Forum Audi 80
- Posty: 727
- Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
- Imię: Norbert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Lubuskie
Siemanko. Panowie problem tego typu, nie działają mi I i II bieg, kable sprawdzone, 4 panele zostały podmienione i nic chodziły tylko biegi III i IV , do tego podmieniłem 5 opornic z której jedna popsuła mi głowę ze względu na to, że chodził tylko I bieg... na innych opornica nie chodziły I i II może jakieś podpowiedzi??
Witam kolegów.
Chciałbym odnowić temat opornicy dmuchawy.
Problem standardowy : Nie działa 1 i 2 bieg, 3 bieg działa raz na 100 prób uruchomienia.
4 bieg działa zawsze.
Moja B4, TDI Avant jest z 1993 roku, bez klimy.
Opornica natomiast wygląda inaczej, niż w postach na forum.
Nie posiada ona białej wtyczki 4 pin, tylko jest przymocowana do czarnej, plastikowej płytki i umieszczona w osi z silnikiem. Wychodzą z niej obok siebie 2 wtyczki.
Jej "wnętrze" jest identyczne jak w tej na blaszce z białą wtyczką.
Próbowałem już zmostkować bezpiecznik termiczny - jak to ktoś na forum proponował - ale bez skutku.
Czy w tym przypadku istnieje szansa, że opornica jest sprawna ( czasem działa 3) a problem leży tylko i wyłącznie w sterowaniu?
Kolejne pytanie jak zabrać się rozsądnie za przegląd przłącznika biegów dmuchawy?
Na co zwrócić uwagę?
Z góry dziękuję za pomoc.
Chciałbym odnowić temat opornicy dmuchawy.
Problem standardowy : Nie działa 1 i 2 bieg, 3 bieg działa raz na 100 prób uruchomienia.
4 bieg działa zawsze.
Moja B4, TDI Avant jest z 1993 roku, bez klimy.
Opornica natomiast wygląda inaczej, niż w postach na forum.
Nie posiada ona białej wtyczki 4 pin, tylko jest przymocowana do czarnej, plastikowej płytki i umieszczona w osi z silnikiem. Wychodzą z niej obok siebie 2 wtyczki.
Jej "wnętrze" jest identyczne jak w tej na blaszce z białą wtyczką.
Próbowałem już zmostkować bezpiecznik termiczny - jak to ktoś na forum proponował - ale bez skutku.
Czy w tym przypadku istnieje szansa, że opornica jest sprawna ( czasem działa 3) a problem leży tylko i wyłącznie w sterowaniu?
Kolejne pytanie jak zabrać się rozsądnie za przegląd przłącznika biegów dmuchawy?
Na co zwrócić uwagę?
Z góry dziękuję za pomoc.
Cześć.
A u mnie ostatnio pojawił się taki przypadek.
Pierwsze pokrętło od prędkości nawiewu nie chce przesunąć się w drugą stronę tzn.1,2,3,4 bieg wchodzą,ale w drugą stronę niestety nie chcę się przesunąć.
Coś jakby się zblokowało.
Odkręciłem panel,ale nic tam nie zobaczyłem niepokojącego.Dodam że jak włączam 1 bieg to chodzi tak jak na 2.tzn.nie ma żadnej różnicy między 1 a 2.
3 i 4 chodzi dobrze
Czy ktoś miał już taki problem?
A u mnie ostatnio pojawił się taki przypadek.
Pierwsze pokrętło od prędkości nawiewu nie chce przesunąć się w drugą stronę tzn.1,2,3,4 bieg wchodzą,ale w drugą stronę niestety nie chcę się przesunąć.
Coś jakby się zblokowało.
Odkręciłem panel,ale nic tam nie zobaczyłem niepokojącego.Dodam że jak włączam 1 bieg to chodzi tak jak na 2.tzn.nie ma żadnej różnicy między 1 a 2.
3 i 4 chodzi dobrze
Czy ktoś miał już taki problem?
Ostatnio zmieniony 17 gru 2011, 21:07 przez sowa_81, łącznie zmieniany 1 raz.
- carlos0101
- Forum Audi 80
- Posty: 91
- Rejestracja: 28 maja 2009, 18:29
- Lokalizacja: Łowicz woj.Łódzkie