Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 2.3 NG coupe] Dławi i dusi.. chwilowo.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
BzS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 22 sty 2011, 22:47

[80 B3 2.3 NG coupe] Dławi i dusi.. chwilowo.

Post autor: BzS » 22 sty 2011, 23:13

Witam

Słowami wstępu napisze tylko że auto dostałem od taty po tym jak zdałem prawo jazdy (mam 22 lata) i od razu się zakochałem w nim. Wymaga dopieszczenia ze strony kosmetycznej jak i mechanicznej także do rzeczy..

Odpalając samochód rano muszę go 'gazować' jakieś 2-3 minuty by.. w sumie nie wiem co? nagrzać silnik? Ojciec kazał mi tak robić. Po odpaleniu dochodzi do 1000 obrotów i na benzynie go dławi, dusi i w końcu gaśnie. Po przekroczeniu 2000 obrotów wskakuje mi na gaz
(nie wiem jaka to generacja, typ itp.) Puszczając pedał gazu dzieje sie to samo jak przy benzynie.

Trzymam go 2-3 minuty na obrotach koło 1500 i łapie balans. Trzyma stałe obroty- można jechać.


Wiecie może w czym może tkwić problem?


P.S. Przepraszam za swoje nieogarnięcie. Jestem początkującym kierowcą i wielu rzeczy muszę się jeszcze nauczyć.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
NiteDrey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 23 gru 2009, 03:01
Lokalizacja: Hel
Kontakt:

Podpisuje sie pod Ciebie kolego.

Post autor: NiteDrey » 23 sty 2011, 16:00

Mam ten sam problem. Z wagi na to ze ogolny stan silnika jest bardzo zly, szukam dawcy serca. Powiedz mi, czy twoj plyn chlodniczy jest brazowy? jesli tak - glowica do wymiany, mozliwe tez ze gdzies blok jest walniety, jesli nie to najprawdopodobniej przeplywomierz, rozdzielacz zaplonu lub wtryski.

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 24 sty 2011, 08:21

Żebyś mnie tylko źle nie zrozumiał - nie jestem przeciwnikiem gazu w samochodach ale problem w twoim aucie może tkwić właśnie w gazie.
Na LPG Trzeba niestety posiedzieć w aucie 2-3 min. aż silnik złapie temperaturę bo na zimnym nie jest w stanie wygenerować takiego podciśnienia żeby dźwignąć klapę przepływomierza.
Na Pb przyczyną może być czujnik temp cieczy, który podaje złą temperaturę do ECU.
Zobacz tutaj: https://audi80.pl/audi-90-coupe-23-n ... t50013.htm
I tutaj: https://audi80.pl/90-23-ngproblem-z- ... t50040.htm
Lub stycznik przy przepustnicy
Zobacz tutaj: https://audi80.pl/b4-23ng-problem-z- ... t50796.htm
Niestety ale te silniki chodzą dobrze albo na gazie (mówię tu o jeździe wyłącznie na gazie, z podstawioną klapą przepływomierza - czyli z uszkodzonym układem paliwowym) albo na benzynie (czyli z wymontowaną instalacją gazową). Wiem że wszystko się da zrobić, nawet zagazować NG ale tak naprawdę to generuje więcej problemów niż oszczędności.

[ Dodano: 2011-01-24, 08:36 ]
NiteDrey pisze:Mam ten sam problem. Z wagi na to ze ogolny stan silnika jest bardzo zly, szukam dawcy serca. Powiedz mi, czy twoj plyn chlodniczy jest brazowy? jesli tak - glowica do wymiany, mozliwe tez ze gdzies blok jest walniety, jesli nie to najprawdopodobniej przeplywomierz, rozdzielacz zaplonu lub wtryski.
Kolego NiteDrey nie pisz takich bzdur bo czytałem twój temat i uszczelka pod głowicą to tylko jedna z usterek twojego silnika, a nie wina wszystkiego złego co Ci się w aucie dzieje. Opisujesz temat zbyt ogólnikowo, wytłumacz co może się dziać z przepływomierzem, rozdzielaczem zapłonu????(chyba chodziło ci o rozdzielacz wtrysków, ale po tak chaotycznej odpowiedzi to już sam nie wiem) i wtryskami, a nie strasz człowieka że ma pół auta do wymiany.

W tych silnikach najpierw sprawdzamy najprostsze rzeczy, takie jak szczelność dolotu, czujnik 2-pinowy, silnik krokowy, świece, kable, kopułka, palec rozdzielacza, a nie blok silnika.

BzS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 22 sty 2011, 22:47

Post autor: BzS » 24 sty 2011, 22:11

@arekkrosno


dziękuje bardzo za szczegółową odpowiedź! jak śnieg opadnie zabiorę się za to, potem napisze co i jak

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 25 sty 2011, 07:31

Tak jest. Nie zapomnij napisać rozwiązania problemu.

Pawełcio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 12 maja 2010, 21:14
Lokalizacja: Rejowiec Fabryczny

Post autor: Pawełcio » 11 kwie 2011, 14:35

Widze ze nie tylko ja mam taki problem;/

BzS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 22 sty 2011, 22:47

Post autor: BzS » 11 kwie 2011, 15:57

z tego co się orientuję to jest bardzo częsty przypadek dla tego samochodu
tutaj masz temat https://audi80.pl/80-b3-23-ng-coupe- ... htm#596840 także z tym problemem mam nadzieje że Ci pomoże :)

Pzdr

[ Dodano: 2011-07-23, 20:25 ]
Witajcie

Po długim czasie znazłem czas na to wszystko, kupiłem czujki.
Po zamontowaniu odczułem różnice przy odpalaniu i podczas jazdy ale tylko przez 10 minut! Łapał ładnie obroty itp.. Jednak jak podjechałem pod dom i po 2h wyszedłem go odpalić znowu to samo... odpalalem na beznzynie i na gazie i tak i tak -- znow to samo..

czyli jak nie w czujkach tkwi problem to w czym?

Dodam, że jako tako jest pogoda -- na plusie, jak jest upał samochód odpala bez wiekszych problemów jak tylko temp. spadnie drastycznie, popada znowu sie dławi i dusi i trza go gazować z 2 min dopóty nie złapie obrotów.. OCB?

prosze o pomoc :<

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 25 lip 2011, 11:34

Trzeba przebadać elektrykę. Od rozdzielacza zapłonu aż do świec. Pooglądaj dokładnie rozdzielacz czy kabelki nie mają przetarć często jak rozdzielacz zapłonu ma luzy to może przecierać kabelki.

Jak odpalisz auto to zobacz pod maskę czy nie ma gdzieś przepięć. Najlepiej widać wszystko w nocy bez oświetlenia.

Jak mi coś jeszcze wpadnie do głowy to dam znać

BzS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 22 sty 2011, 22:47

Post autor: BzS » 10 sie 2011, 16:00

dzięki za radę , postaram sie jak naszybciej to zrobić.
czuję że do elektryka będę musiał podjechac ;<

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 10 sie 2011, 20:33

BzS, Problem z uruchomieniem zimnego silnika na Pb szczególnie przy niskich temp. to częsty efekt niepracującego wtryskiwacza rozruchowego.Czasem jest nieprawidłowo sterowany przez uszkodzenie dwupinowego czujnika temp.Skoro czujnik ok.trzeba sprawdzic czy wtryskiwacz rozruchowy pracuje.
arekkrosno pisze:Na LPG Trzeba niestety posiedzieć w aucie 2-3 min. aż silnik złapie temperaturę bo na zimnym nie jest w stanie wygenerować takiego podciśnienia żeby dźwignąć klapę przepływomierza
Arku ten brak podciśnienia wynika z tego że nieogrzewany płynem chłodzącym parownik jest zimny i nie ogrzewa gazu który nie ma ochoty odparowc.Po ok.2min pracy silnika temperatura płynu jest na tyle wysoka że ogrzany parownik dostarcza wystarczające porcje gazu.

BzS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 22 sty 2011, 22:47

Post autor: BzS » 11 sie 2011, 15:14

dzięki za odpowiedź!
w jaki sposób można sprawdzić działanie wtryskiwacza i w ogóle gdzie on się znajduje?

pzdr

lucky888
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 11 kwie 2011, 16:34

Post autor: lucky888 » 12 sie 2011, 19:12

Mi podobne rzeczy zaczeły się dziać po instalacji LPG, dlatego jestem strasznym przeciwnikiem gazu akurat w tym modelu silnika. Jakby kogoś interesowało mam na sprzedanie sekwencje roczną zdjęta z modelu 2.3 20V. Szczegóły na PW.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl