Witam
Dokładnie dziś na konto wpadł nowy samochód a mianowicie Audi V8 3,6L z automatem
Posiada on przełącznik SEM czyli s- sport, e- economy i m- mamual. O ile dwa pierwsze sa zrozumiałe to mam pytanie do 3 jak zmienia się biegi w trybie manual? Czy ma ktoś na ten temat informacje? Może jakieś pdf albo linki?
[Audi v8] Przełącznik SEM
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
kiedyś miałem przyjemność pojeździć trochę tym cackiem tylko 4,2 V8. z tego co pamiętam to na opcji manual wyłącza się kickdown a kickdown jest używany gdy chcemy szybko mieć dużą moc np przy wyprzedzaniu.jak naciśniesz pedał gazu max do dołu to wtedy skrzynia potrafi zrzucić kilka biegów na dół do najniższego możliwego biegu przy danej prędkości i zamiast ślimaczyć się na danym biegu startujesz z niższego.Przełącznik kickdown jest pod pedałem gazu...
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
I tylko kick down się wyłącza? Rozumiem, że zmiany biegów dalej odbywa się automatycznie lecz biegi zmieniają się tak, że jeśli obroty wzrosną ponad ustalone to bieg w gore, a jeśli spadną w dól do granicznej wartości to wtedy następuje redukcja bez możliwości w ingerencje wysokości przełożenia przez kierowce?
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
z tego co pamiętam a co było w tamtym V8 to tylko kickdown się wyłączał.jak jest włączony to jak depniesz na max gaz i wtedy wciśnie się ten przełącznik to wtedy skrzynia zrzuca biegi do najniższego możliwego przy danej prędkości i otwiera się max przepustnica i lecisz do przodu.Jak kickdown jest wyłączony to po max wciśnięciu gazu samochód przyspiesza na tym biegu na którym aktualnie się znajduje nie zrzucając biegów w dół.jedź na trasę i zrób test.będziesz wiedział o co chodzi ale pamiętaj że zauważysz to tylko przy max wciśniętym pedale gazu...