Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Wymiana uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Robertpico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 14 lut 2011, 20:24
Lokalizacja: Wieluń

[ALL] Wymiana uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy?

Post autor: Robertpico » 04 sie 2011, 12:46

Jakie są plusy i minusy wymiany uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy?
Ostatnio zmieniony 05 sie 2011, 22:32 przez Robertpico, łącznie zmieniany 2 razy.

dawid17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 20 mar 2010, 21:29
Lokalizacja: Zielenice

Post autor: dawid17 » 04 sie 2011, 14:48

Największy plus to jak by nie patrzeć, to nie ściąganie głowicy :mrgreen: . A o minusach to niech się wypowie ktoś kto już wymieniał uszczelniacze.

Awatar użytkownika
kroliqster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
Lokalizacja: Central Europe
Kontakt:

Post autor: kroliqster » 04 sie 2011, 15:07

jak juz robisz glowice to porzadnie. Pierwsze co to jak ja zdejmiesz i oddasz do zakladu ktory sie w tym specjalizuje to ci to zrobia lepiej i trwalej napewno nie tak jak jakis tam mechanior. Do tego to lepiej zrobic cala glowice splanowac zmienic uszczelke wtedy bedzie spokojny. A minus to sa koszta :)

Robertpico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 14 lut 2011, 20:24
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Robertpico » 04 sie 2011, 15:33

No właśnie te koszta. Bo niedawno robiłem zawieszenie tak na porządnie to trochę po kieszeni szarpnęło.
Muszę to jeszcze przemyśleć w takim razie.
Niech się jeszcze wypowie ktoś kto wymieniał uszczelniacze bez zdejmowania głowicy i napisze jakie efekty i zastrzeżenia.

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 04 sie 2011, 17:38

Robertpico pisze:No właśnie te koszta. Bo niedawno robiłem zawieszenie tak na porządnie to trochę po kieszeni szarpnęło.
Muszę to jeszcze przemyśleć w takim razie.
Niech się jeszcze wypowie ktoś kto wymieniał uszczelniacze bez zdejmowania głowicy i napisze jakie efekty i zastrzeżenia.
Skoro uszczelniacze masz zamiar wymieniać a samochód robisz dla siebie nie na handel to ja bym wywalił głowice i oddał do regeneracji. Jeśli masz dość duży przebieg to i prowadnice nie są na pewno zbyt dobre już...Ja u siebie oddałem głowice do planowania ale zdecydowałem się jednak na regenerację nie jedynie planowanie.
Wiadomo koszta będą (u mnie dość spore bo u mnie są dwie V6 :) ) ale jak już robić to robić.

Awatar użytkownika
slowik_88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:53
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: slowik_88 » 04 sie 2011, 18:58

Większych bzdur to wypisać koledzy nie mogli niestety :( Plus jest taki że nie trzeba zdejmować głowicy, planować jej itp. To wydłuży żywot samej głowicy bo jak każdy wie w nieskończoność planować nie można. Skoro musisz wymienić tylko uszczelniacze, a uszczelka pod głowicą trzyma dobrze to nie ruszaj głowicy. Zabezpiecz tylko otwory w czasie wymiany uszczelniaczy i śmiało bież się do pracy. Co innego gdy musisz wymienić uszczelkę pod głowicą bo wtedy tylko głupi nie wymieni uszczelniaczy. Popraw temat bo tytuł nie jest zgodny z regulaminem.

Robertpico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 14 lut 2011, 20:24
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Robertpico » 05 sie 2011, 01:50

Dzięki wielkie za odpowiedzi. Myślę, że w takim przypadku zrobię to bez ściągania głowicy. Mam nadzieję że to wystarczy.

Temat poprawiłem. Mam nadzieję, że teraz jest ok.

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 05 sie 2011, 06:20

slowik_88 pisze:Większych bzdur to wypisać koledzy nie mogli niestety
Popieram Kolegę.
I kto Wam wszystkim wciska to wieczne planowanie głowicy.Przecież na ściągniętych 10 głowic nawet po przegrzaniu,2 nadają się do planowania.
Przyrząd do kontroli głowicy kosztuje 300plnów--dobry mechanik na pewno go posiada.

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 05 sie 2011, 17:39

PICEK1 pisze:
slowik_88 pisze:Większych bzdur to wypisać koledzy nie mogli niestety
Popieram Kolegę.
I kto Wam wszystkim wciska to wieczne planowanie głowicy.Przecież na ściągniętych 10 głowic nawet po przegrzaniu,2 nadają się do planowania.
Przyrząd do kontroli głowicy kosztuje 300plnów--dobry mechanik na pewno go posiada.
Ale planowanie to nie jest jakaś strasznie droga usługa no chyba że u was mają inne cenniki :mrgreen:
Ja tam wolę splanować głowicę jak już mam ją zdjętą niż zakładać taką jaka jest.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 05 sie 2011, 22:00

Robertpico pisze:Dzięki wielkie za odpowiedzi. Myślę, że w takim przypadku zrobię to bez ściągania głowicy. Mam nadzieję że to wystarczy.

Temat poprawiłem. Mam nadzieję, że teraz jest ok.
No nie jest ok zapoznaj sie z tym co wkleiłem wcześniej

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 sie 2011, 22:15

Ja u siebie zmieniałem bez zdejmowania głowic. Próbowałem pierw skonstruować przyrząd do podłączania ciśnienia do cylindra ze starej świecy pozbawionej porcelany + wentyl z opony. Ale nie było czasu na doprowadzenie prototypu tego urządzenia do używalności to zrobiłem na sznurek.
Ostatnio zmieniony 05 sie 2011, 22:44 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 05 sie 2011, 22:19

i tak najważniejsze jest żeby do prowadzić ciśnienie do cylindra żeby zawór nie spadł może kiedyś u kolegi zrobie zdjęcie ścisku do zdejmowania zabezpieczenia i spręzyny

Biłyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 12 kwie 2010, 10:19

Post autor: Biłyk » 15 sie 2011, 19:30

slowik_88 pisze:Większych bzdur to wypisać koledzy nie mogli niestety :( Plus jest taki że nie trzeba zdejmować głowicy, planować jej itp. To wydłuży żywot samej głowicy bo jak każdy wie w nieskończoność planować nie można. Skoro musisz wymienić tylko uszczelniacze, a uszczelka pod głowicą trzyma dobrze to nie ruszaj głowicy. Zabezpiecz tylko otwory w czasie wymiany uszczelniaczy i śmiało bież się do pracy. Co innego gdy musisz wymienić uszczelkę pod głowicą bo wtedy tylko głupi nie wymieni uszczelniaczy. Popraw temat bo tytuł nie jest zgodny z regulaminem.
Kupuję pomysł na wymianę uszczelniaczy popychaczy, nie jestem jednak pewien na ile wpłynie onna zmniejszenie zużycia oleju.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 15 sie 2011, 21:52

koledzy 0,6 litra na 11000 km to dużo czy w miare ok???/ czy ruszczać uszczelniacze..

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 15 sie 2011, 22:04

nie jest dużo ;-) ja bym tam się nie czepiał

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl