[B4 ABT] Szary trzy pinowy czujnik
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
[B4 ABT] Szary trzy pinowy czujnik
Ma lub posiada ktoś tabelkę tego czujnika na wskaźniki? chodzi mi o wartości przy jakich temperaturach powinny być?
Lub może ktoś sprawdzić? ile jest u niego przy 90st?
Lub może ktoś sprawdzić? ile jest u niego przy 90st?
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
wg pewnego pdf-a , 38 ohmJarewa pisze:może ktoś sprawdzić? ile jest u niego przy 90st?
a zimny ma od 250 ohm i wiecej, a ty jakie masz wartosci?
Ostatnio zmieniony 15 sie 2011, 12:12 przez Szara80tkaTdi, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
A maże kolega podzielić się tym pdf?
Oryginał zimny 1kohm 90st 150ohm
Tak samo jak zamiennik vemo.
A wskazówka nadal oszukuje gdyby przy 90st miało być 38ohm to by mi się zgadzało złe czujniki.
Oryginał zimny 1kohm 90st 150ohm
Tak samo jak zamiennik vemo.
A wskazówka nadal oszukuje gdyby przy 90st miało być 38ohm to by mi się zgadzało złe czujniki.
Ostatnio zmieniony 15 sie 2011, 12:17 przez Jarewa, łącznie zmieniany 2 razy.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
http://hotfile.com/dl/126867061/ef47d63/Pulpit.zip.html w tymze zipie jest tez tabelka do przeliczen z przyrzadu vag1301, gdyz wartosci przy niektorych opornosciach sa mierzone pod napieciem i zaden omomierz tego by nie zmiezyl
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
No nie za bardzo, będę wiedział tylko wyskalowanie swojego wskaźnika. I na nic mi się nie przyda. Muszę wiedzieć o czujniku. Bo to że będę wiedział przy jakich wskazuje nie wiele mi się przyda bo nie ma specyfikacji czujnika. Ani Vemo ani Beru itd. nie podają specyfikacji. I o ori też nie mogę zajść Tylko że do max 140st.
A przydała by się tabelka jak o niebieskim dla ecu.
A przydała by się tabelka jak o niebieskim dla ecu.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
prosze bardzo rezystancja niebieskiego
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f99 ... 2e9ef.html
przy 0°C 5000...6500
- przy 10°C 3300...4500
- przy 20°C 2200...3000
- przy 30°C 1500...2000
- przy 40°C 1000...1400
- przy 50°C 700...950
- przy 60°C 540...680
- przy 70°C 400...500
- przy 80°C 275...375
- przy 90°C 200...275
- przy 100°C 150...225
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f99 ... 2e9ef.html
przy 0°C 5000...6500
- przy 10°C 3300...4500
- przy 20°C 2200...3000
- przy 30°C 1500...2000
- przy 40°C 1000...1400
- przy 50°C 700...950
- przy 60°C 540...680
- przy 70°C 400...500
- przy 80°C 275...375
- przy 90°C 200...275
- przy 100°C 150...225
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
VAG1301 to po prostu rezystor nastawny. Właśnie on służy do wyskalowania wskaźnika.Szara80tkaTdi pisze:http://hotfile.com/dl/126867061/ef47d63/Pulpit.zip.html w tymze zipie jest tez tabelka do przeliczen z przyrzadu vag1301, gdyz wartosci przy niektorych opornosciach sa mierzone pod napieciem i zaden omomierz tego by nie zmiezyl
http://www.bentleypublishers.com/tech/v ... esting.htm
A jak się zakończyła sprawa tego czujnika? W grudniu rozkręcałem zegary, bo obrotomierz miewał humory i w mrozy nie zawsze działał, no i udało się go ożywić poruszając odkreconą płytą licznika na pinach, za to wskaźnik temperatury silnika stopniowo coraz gorzej działał i dwa miesiące jeżdżę z przekłamującym wskaźnikiem, zeszłej soboty rozebrałem cały licznik, obejrzałem luty i kilka poprawiłem, wyczyściłem co trzeba - nic się nie zmieniło poza działającym buzerem (pewnie dlatego, że w Mini Checku wymieniłem kondensatory).
Łączówki w liczniku, gniazda i wtyczki do licznika oraz czujnika przemyte Kontaktem 60 i nadal to samo.
Czy mogłem coś narobić np. odłączając licznik na uruchomionym silniku?
A wygląda u mnie to tak:
- wskaźnik pokazuje na rozgrzanym silniku max. 75C
- na wtyczce do szarego czujnika jak drut stoi napięcie 10V w rozgrzanym aucie nawet mimo poruszania przewodami - trochę dziwne, skoro 9,85V było między lewą a środkową nogą zimnego stabilizatora licznika, może tak ma pływać, w obu przypadkach napięcie jest w normie według książki "Reguluję i naprawiam" do Audi 80 B3)
- zwierając na wtyczce piny do wskaźnika wskazówka dochodzi do 120C i nie dalej - czy tak ma być?
- wskaźnik poziomu paliwa nie wygląda, by miał jakieś odchyłki poza swoją standardową niedokładność spowodowaną reakcjami pływaka
- rezystancja szarego czujnika na pinach do wskaźnika 275Ω przy ok. 80±4C
- rezystancja na tych samych pinach ok. 114Ω w jakichś 90C (wyłączyło wentylatory i krótką chwilę tj. ok. 1 minutę zostawiłem potem zgaszony silnik)
Rezystancja mierzona dobrym multimetrem, a temperatura bezdotykowym
Mógłbym pokręcić białym pokrętłem i ustawić sobie te 90C, ale to moim zdaniem eliminowanie skutku, a nie przyczyny skoro prędzej wszystko działało dobrze.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
OK zmierzę prąd, chociaż i tak wyczuwam lipę. A co z czujnikiem oryginalnym i Vemo, które opisywałeś wyżej? Czy są jakieś różne rodzaje tych czujników? Może na auto-złom od razu jechać po niego? Z doświadczenia wiem, że drobne części są czasami lepsze niż ze sklepu.
W pracy mam rezystor dekadowy to sprawdzę wskaźnik, szybciej mi będzie go użyć niż szukać w domu rezystorów.
W pracy mam rezystor dekadowy to sprawdzę wskaźnik, szybciej mi będzie go użyć niż szukać w domu rezystorów.