Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Szary trzy pinowy czujnik

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

[B4 ABT] Szary trzy pinowy czujnik

Post autor: Jarewa » 15 sie 2011, 10:26

Ma lub posiada ktoś tabelkę tego czujnika na wskaźniki? chodzi mi o wartości przy jakich temperaturach powinny być?

Lub może ktoś sprawdzić? ile jest u niego przy 90st?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 15 sie 2011, 12:06

Jarewa pisze:może ktoś sprawdzić? ile jest u niego przy 90st?
wg pewnego pdf-a , 38 ohm
a zimny ma od 250 ohm i wiecej, a ty jakie masz wartosci?
Ostatnio zmieniony 15 sie 2011, 12:12 przez Szara80tkaTdi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 sie 2011, 12:12

A maże kolega podzielić się tym pdf?

Oryginał zimny 1kohm 90st 150ohm

Tak samo jak zamiennik vemo.

A wskazówka nadal oszukuje gdyby przy 90st miało być 38ohm to by mi się zgadzało złe czujniki.
Ostatnio zmieniony 15 sie 2011, 12:17 przez Jarewa, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 15 sie 2011, 12:13

Też chetnie bym go zobaczył ;-)

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 15 sie 2011, 12:45

http://hotfile.com/dl/126867061/ef47d63/Pulpit.zip.html w tymze zipie jest tez tabelka do przeliczen z przyrzadu vag1301, gdyz wartosci przy niektorych opornosciach sa mierzone pod napieciem i zaden omomierz tego by nie zmiezyl

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 sie 2011, 21:17

Dzięki nawet spoko plik wiele można się dowiedzieć. :-D

Ale w dalszym ciągu nie ma pewności bo jest podane cold i hod a to nie wiele mówi zależy jak się patrzy.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 15 sie 2011, 21:29

to pod te piny podlacz potencjometr, w granicach 1000ohm i nim reguluj, oczywiscie nie zrob zwarcia w potencjometrze bo moze wskaznik tego nie wytrzymac, a nastepnie odczytaj rezystancje i juz wszystko wiesz

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 sie 2011, 22:35

No nie za bardzo, będę wiedział tylko wyskalowanie swojego wskaźnika. I na nic mi się nie przyda. Muszę wiedzieć o czujniku. Bo to że będę wiedział przy jakich wskazuje nie wiele mi się przyda bo nie ma specyfikacji czujnika. Ani Vemo ani Beru itd. nie podają specyfikacji. I o ori też nie mogę zajść Tylko że do max 140st.

A przydała by się tabelka jak o niebieskim dla ecu.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 16 sie 2011, 09:32

jesli potencjometrem ustawisz np te 90st i sprawdzisz rezystancje to porownasz z czujnikiem czy ma tyle samo przy 90stopniach, i czy to co pdf podaje odnosi sie rowniez do tego

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 16 sie 2011, 15:28

prosze bardzo rezystancja niebieskiego

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f99 ... 2e9ef.html

przy 0°C 5000...6500
- przy 10°C 3300...4500
- przy 20°C 2200...3000
- przy 30°C 1500...2000
- przy 40°C 1000...1400
- przy 50°C 700...950
- przy 60°C 540...680
- przy 70°C 400...500
- przy 80°C 275...375
- przy 90°C 200...275
- przy 100°C 150...225

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 16 sie 2011, 16:38

Tyle, że niebieski czujnik nie ma tu nic do gadki, jest 2 pinowy.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 sie 2011, 21:14

Skumałem już tego pdf.

Cold to dwie kropki przy 50st. A hot to dwie kropki przy 110st.

50st to 288ohm a 110st to 38ohm.

Więc mam już punkt zaczepienia. Dzięki.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 27 mar 2019, 17:38

Szara80tkaTdi pisze:http://hotfile.com/dl/126867061/ef47d63/Pulpit.zip.html w tymze zipie jest tez tabelka do przeliczen z przyrzadu vag1301, gdyz wartosci przy niektorych opornosciach sa mierzone pod napieciem i zaden omomierz tego by nie zmiezyl
VAG1301 to po prostu rezystor nastawny. Właśnie on służy do wyskalowania wskaźnika.
http://www.bentleypublishers.com/tech/v ... esting.htm


A jak się zakończyła sprawa tego czujnika? W grudniu rozkręcałem zegary, bo obrotomierz miewał humory i w mrozy nie zawsze działał, no i udało się go ożywić poruszając odkreconą płytą licznika na pinach, za to wskaźnik temperatury silnika stopniowo coraz gorzej działał i dwa miesiące jeżdżę z przekłamującym wskaźnikiem, zeszłej soboty rozebrałem cały licznik, obejrzałem luty i kilka poprawiłem, wyczyściłem co trzeba - nic się nie zmieniło poza działającym buzerem (pewnie dlatego, że w Mini Checku wymieniłem kondensatory).
Łączówki w liczniku, gniazda i wtyczki do licznika oraz czujnika przemyte Kontaktem 60 i nadal to samo.
Czy mogłem coś narobić np. odłączając licznik na uruchomionym silniku?

A wygląda u mnie to tak:
- wskaźnik pokazuje na rozgrzanym silniku max. 75C
- na wtyczce do szarego czujnika jak drut stoi napięcie 10V w rozgrzanym aucie nawet mimo poruszania przewodami - trochę dziwne, skoro 9,85V było między lewą a środkową nogą zimnego stabilizatora licznika, może tak ma pływać, w obu przypadkach napięcie jest w normie według książki "Reguluję i naprawiam" do Audi 80 B3)
- zwierając na wtyczce piny do wskaźnika wskazówka dochodzi do 120C i nie dalej - czy tak ma być?
- wskaźnik poziomu paliwa nie wygląda, by miał jakieś odchyłki poza swoją standardową niedokładność spowodowaną reakcjami pływaka
- rezystancja szarego czujnika na pinach do wskaźnika 275Ω przy ok. 80±4C
- rezystancja na tych samych pinach ok. 114Ω w jakichś 90C (wyłączyło wentylatory i krótką chwilę tj. ok. 1 minutę zostawiłem potem zgaszony silnik)
Rezystancja mierzona dobrym multimetrem, a temperatura bezdotykowym


Mógłbym pokręcić białym pokrętłem i ustawić sobie te 90C, ale to moim zdaniem eliminowanie skutku, a nie przyczyny skoro prędzej wszystko działało dobrze.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 mar 2019, 19:02

Za duza rezystancja szarego czujnika. Przy moich pomiarach pzy 90 powinno byc ponizej 100Ohm

Zmierz natężenie w obwodzie tego czujnika powinno być około 0,07mA przy 90 i 0,06mA przy 80 dla 10V.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 28 mar 2019, 14:58

OK zmierzę prąd, chociaż i tak wyczuwam lipę. A co z czujnikiem oryginalnym i Vemo, które opisywałeś wyżej? Czy są jakieś różne rodzaje tych czujników? Może na auto-złom od razu jechać po niego? Z doświadczenia wiem, że drobne części są czasami lepsze niż ze sklepu.

W pracy mam rezystor dekadowy to sprawdzę wskaźnik, szybciej mi będzie go użyć niż szukać w domu rezystorów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl