Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b3 1.6 PP +lpg] Problemy z obrotami

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
goci
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 13 gru 2009, 00:16
Lokalizacja: Myszków

[80 b3 1.6 PP +lpg] Problemy z obrotami

Post autor: goci » 15 sie 2011, 19:43

Hejka. Przeszperałem troszeczkę forum w poszukiwaniu odpowiedzi na moje pytanie lecz z tego co widzę to te problemy troszkę różnią się od tego co w moim samochodzie się dzieje, albo po prostu ja się na tym nie znam i wydaje mi się, że nie ma odpowiedzi na to pytanie, ale po kolei.

Jadąc moją 80tką brakło mi gazu, dojechałem na benzynie do stacji zatankowałem gaz a następnie po przejechaniu kilometra zmieniłem z powrotem na gaz i tutaj zaczął się problem.

Auto na LPG zaczęło trzymać mi wysokie obroty (nie mam obrotomierza, lecz na słuch jakies 2500-3500 tyś może nawet więcej), do pewnego momentu działo się tak tylko jak wrzuciłem jedynkę i przejechałem parę metrów a tak do tej pory po odpaleniu na luzie trzymał normalne obroty. Od 2 dni trzyma te obroty cały czas i po odpaleniu i po przejechaniu jakiejś odległości z tym, że po dłuższej jeździe mam wrażenie, że obroty są jeszcze wyższe.

Po przełączeniu auta na benzynę (myślałem że to pomoże) też jest coś nie tak. Auto trzyma obroty w okolicy 2000 i ujmuje sobie wedle uznania kiedy ma na to ochotę tak jak bym to ja operował gazem.

Mam znajomego który powiedział mi, że może to być gaźnik lub krokowiec stąd moje pytanie do was co nawaliło, lub jak najłatwiej sprawdzić to co mogło się zepsuć.
Z góry dzięki za odpowiedz:)

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 15 sie 2011, 20:51

witaj, w tym silniku krokowca nie masz..
po pierwsze sprawdz wszystkie przewody od pocisnienia czyli wszystkie przewody wokolo gaznika czy nie maja dziur i czy nie sa przetarte sprawdz tez dokladnie dolot powietrza czy szczelny oraz podstawe filtra powietrza i jak odpalisz silnik poruszaj z wyczuciem obudowa filtra powietrza na boki jesli beda zmieniac sie obroty to dziurawa jest guma pod gaznikiem to tyle na poczatek daj znac o efektach

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 sie 2011, 17:32

W FAQ masz cały dział poświęcony temu gaźnikowi: https://audi80.pl/najczesciej-zadawa ... t34013.htm

goci
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 13 gru 2009, 00:16
Lokalizacja: Myszków

Post autor: goci » 16 sie 2011, 21:24

no to tak - posprawdzałem wszystkie kable są w porządku, podstawa też wydaje się być ok. Po poruszaniu filtrem nic się nie dzieje. Ale odkryłem coś co może mieć jakieś znaczenie otóż brakuje mi tego hmm "kolanka" między wlotem powietrza do filtra i gaźnika, po przytkaniu tej dziury ręką od strony rury prowadzącej do filtra obroty spadły ... czy to może mieć jakiś związek z moim problemem? A może filtr powietrza ma dziury i dostaje zbyt wieje powietrza?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 sie 2011, 10:12

Powinien pracować na właściwych obrotach nawet bez filtra. A jak przytkałeś dolot ręką przez to zmniejszyłeś przepływ i obroty spadły.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl