[B3 1.6TD] kontrolka cisnienia oleju
[B3 1.6TD] kontrolka cisnienia oleju
Witam, dzisiaj jechalem kompletem osob znad jeziorka i mieszkam w dosc gorzystym terenie, po podjechaniu duzej i dlugiej gory gdzie silnik sie troche zmeczyl, mial ok 95 stopni , wrzucilem na luz zeby popracowal na malych obrotach i sobie troche odpoczal, po czym momentalnie zapalila sie kontrolka oleju, silnik wylaczylem i awaryjne na ladnej dwupasmowce.wycieku oleju nie bylo, poczekalem z 7 minut odpalilem, przycislem gazu i kontrolka zgasla. wjechalem do miasta i np. na swiatlach gdzie dawalem na luz kontrlka zaczela szalec raz ciemniej sie palila raz jasniej itd itd,mrugala itd. dodam ze na biegu turlajac sie z gorki takich problemow nie bylo. po ok 5 km i drogi do domu problem zanikl, nic sie nie swiecilo ani na luzie ani nic. tak mysle co to moglo byc? czy gdzies masy nie ma? czy czujnik padl? czy moga byc takie cyrki np. po zbyt zagrzanym oleju? a moze juz dupowaty olej w silniku ktory ma 7 tysiec kilometrow. olej to lotos mineralny 15w40 wiem ze gowno ale niestety dziadek mial wolna banke 5 litrowa w garazu i wlalismy do mojego auta zeby nie placic za nowy. tak mysle czy czekac jeszcze te 2 tysiace i wymienic czy zamawiac nowy, rozmyslam nad castrolem tata jezdzi i ponoc jest ok.
- michal1993
- Forum Audi 80
- Posty: 55
- Rejestracja: 13 paź 2010, 19:20
- Lokalizacja: Sade Budy
Wymień ten "olej" szybko. Szkoda silnika. Bo zaoszczędzisz 50zł na oleju a zapłacisz za remont silnika.
Jeśli wcześniej był 10w40 to na takim jeździj i nie wlewaj 15w40 a tym bardziej lotosa.
Jeśli jednak silnik od dawna jeździ na 15w40 to kup jakiś dobry (castrol, shell helix, mobil) i jeździj dalej. Mimo wszystko lepszy był by 10w40.
Jeśli wcześniej był 10w40 to na takim jeździj i nie wlewaj 15w40 a tym bardziej lotosa.
Jeśli jednak silnik od dawna jeździ na 15w40 to kup jakiś dobry (castrol, shell helix, mobil) i jeździj dalej. Mimo wszystko lepszy był by 10w40.
wczesniej nie wiem co bylo lane, kupilem auto i odrazu zmienilem na lotosa mineralnego 15w40;/ taki mi droadzili "fachowcy" wlasnie zastanawiam sie czy nie wlac pol syntetyka castrola.
[ Dodano: 2011-08-16, 15:56 ]
Wiec tak, zmienilem olej na polsyntetyk castrola 10w40 i zauwazylem ze ta kontrolka raz sie pali raz nie, teraz jechalem to sie zapalila i stanalem nie gasilem silnika zeby zobaczec kiedy sie pali a kiedy nie. wylaczylem swiatla, silnik sie nagrzal i zaczely chodzic wiatraki, wsiadam patrze a kontrolka wariuje raz sie pali mocniej raz slabiej mruga itd itd. wiatraki sie wylaczyly i znow wszystko ok. jak przygazuje lekko zeby silnik nie tyrkotal tlyko pracowal to juz jest ok. wiec dalem 3 reczny i leciutko sprzeglo, gdy juz zaczyna lapac pali sie kontrolka. silnik caly czas chodzi wlaczam wszystko wycieraczki awaryjne swiatla dmuchawy wiatraki itd zeby zobaczec co sie stanie gdy silnik bd potzrebowal wiecej prądu do wytworzenia, i znow kontrolka zaczyna wariowac. Ludzie co jest ?:( jest ktos moze z okolic wch zeby to obejrzec? dodam ze przy czujnik jest wilgotno bo sie sączy troche oleju
[ Dodano: 2011-08-16, 17:58 ]
Dodam ze zauwazylem wystepowanie na cieplym silniku, na zimnym ladnie wsyzstko chodzi...
[ Dodano: 2011-08-16, 15:56 ]
Wiec tak, zmienilem olej na polsyntetyk castrola 10w40 i zauwazylem ze ta kontrolka raz sie pali raz nie, teraz jechalem to sie zapalila i stanalem nie gasilem silnika zeby zobaczec kiedy sie pali a kiedy nie. wylaczylem swiatla, silnik sie nagrzal i zaczely chodzic wiatraki, wsiadam patrze a kontrolka wariuje raz sie pali mocniej raz slabiej mruga itd itd. wiatraki sie wylaczyly i znow wszystko ok. jak przygazuje lekko zeby silnik nie tyrkotal tlyko pracowal to juz jest ok. wiec dalem 3 reczny i leciutko sprzeglo, gdy juz zaczyna lapac pali sie kontrolka. silnik caly czas chodzi wlaczam wszystko wycieraczki awaryjne swiatla dmuchawy wiatraki itd zeby zobaczec co sie stanie gdy silnik bd potzrebowal wiecej prądu do wytworzenia, i znow kontrolka zaczyna wariowac. Ludzie co jest ?:( jest ktos moze z okolic wch zeby to obejrzec? dodam ze przy czujnik jest wilgotno bo sie sączy troche oleju
[ Dodano: 2011-08-16, 17:58 ]
Dodam ze zauwazylem wystepowanie na cieplym silniku, na zimnym ladnie wsyzstko chodzi...
Po pierwsze to wykręć czujnik i go dovrze wyczyść(płyn do czyszczenia hamulców polecam), prydało by się go jeszcze uszczelnić jakoś. Co do samych objawów to obstawiam przewód pd czujnika, sprawdźgo dokładnie czy jest cały, ewentyalnie dobrze wtyke wyczyść i psiknij czymś do styków elektrycznych.
U mnie to sprawę załatwiło <ok>
U mnie to sprawę załatwiło <ok>
Witam, naczytalem sie troche szukalem duzo na forum i chyba podjade sprawdzic jakie jest cisnienie. Teraz potrzebuje podpowiedzi, najlepiej rozrysowane na zdjeciu, gdzie jaki czujnik jest bo mam dwa czujniki w podstawie filtra i czytalem ze jest jeden w glowicy. jakie cisnienie powinno byc? Jesli ktos ma troche wolnego czasu i sie orientuje to prosze o podpowiedz:)
i pytanie ile moga sobie policzyc za sprawdzanie ciśnienia oleju?
i pytanie ile moga sobie policzyc za sprawdzanie ciśnienia oleju?
W podstawie filtra masz 2. Ten górny wskazuje niski poziom ciśnienia, poniżej 0.3bar otwiera obwód. Jak zdejmiesz kabelek i dasz go do masy powinna zapalić sie kontrolka oleju.
Ten na dole to czunik to od dynamicznego kontrolu ciśnienia oleju. Jeżeli ciśnienie spadnie poniżej 0.9bar przy ok 2 tys obrotów zaczyna migac kontroka i włącza sie buzer. Czujnik ten działa na zwarcie. Jak odłączysz kabelek, zostawisz go lużno i sie przejedizesz to zobaczysz
Ciśnienie oleju mozesz sprawdzić sobie sam. Musisz kupic elastyczny przewód hamulcowy z gwinetem 10X1 bo jest tam strasznie mało miejsca i potrzena przedłużka (idealnie pasuje ten od mercedesa 123:) ) no i wskaźnik cisnienia oleju min 5 bar (powinien posiadać zewnętrzny gwint też 10x1. Przewód wkręcasz w miejsce po górnym czujniku ciśnienia oleju do tego dokręcasz wskażnik ciśnienia oleju i mierzysz:)
Jeśli ten czujnik w głowicy jest malutki i wkręcony tuż przy ścianie grodziowej, to zapewne jest to czujnik temp oleju do dodatkowych zegarów.
Ten na dole to czunik to od dynamicznego kontrolu ciśnienia oleju. Jeżeli ciśnienie spadnie poniżej 0.9bar przy ok 2 tys obrotów zaczyna migac kontroka i włącza sie buzer. Czujnik ten działa na zwarcie. Jak odłączysz kabelek, zostawisz go lużno i sie przejedizesz to zobaczysz
Ciśnienie oleju mozesz sprawdzić sobie sam. Musisz kupic elastyczny przewód hamulcowy z gwinetem 10X1 bo jest tam strasznie mało miejsca i potrzena przedłużka (idealnie pasuje ten od mercedesa 123:) ) no i wskaźnik cisnienia oleju min 5 bar (powinien posiadać zewnętrzny gwint też 10x1. Przewód wkręcasz w miejsce po górnym czujniku ciśnienia oleju do tego dokręcasz wskażnik ciśnienia oleju i mierzysz:)
Jeśli ten czujnik w głowicy jest malutki i wkręcony tuż przy ścianie grodziowej, to zapewne jest to czujnik temp oleju do dodatkowych zegarów.
wlasnie poprzedni wlasciciel zrobil tak ze jeden kabelek idacy od tej wiazki przewodow jest podlaczacy do masy, wczoraj kombinowalem przy tych czujnikach i byl w takim zlym stanie ze mi sie urawlo, odpalam i wlaczyla sie kontrolka oleju z buzerem. stawiam ze to kabel od tego drugiego czujnika co odpowiada za cisnienie podczas jazdy. dzisiaj do podlacze, czemu poprzendi wlasciciel to odlaczyl to nie wiem... Ale mam zle mysli ze pompa oleju bd do wymiany:( i skad mam wiedziec ze jest 2 tys obrotow skoro brak obrotomierza:(:P
Podlaczylem dzisiaj ten kabelek z bzyczkiem do czujnika bo byl odlaczony i teraz jak zawsze przy odpaleniu palila sie kontrolka oleju przez 2/3 sekundy to teraz tak samo jest i dochodzi bzyczek do tego. Pojechalem na trase 30 km w jedna strone zbey zoabczec co i jak olej napewno sie nagrzal przycisnalem troche go i jedyna kontrolka jaka sie migala palila i wiariowala to z dwa razy ta od wolnych obrotow z 0.3 bar. Cos mi sie zdaje ze ten czujnik do wymiany bo jelsi pompa byla by walnieta to chyba tak samo powyzej 2tys obrotow pojawil by sie bzyczek tak? dobrze mi sie zdaje? jakiej firmy czujniczek kupic?
[ Dodano: 2011-08-17, 14:43 ]
juz nie wiem jak to jest... czy ja mam na odwrot podlaczone, ten kabel z bzyczkiem co trzeba podlaczyc do masy jest podpiety do czujnika tego co jest wyzej, jakis bialy czujnik. a ten kabel co po odlaczeniu od czunika pali sie bez bzyczka to jest nizej
[ Dodano: 2011-08-17, 14:43 ]
juz nie wiem jak to jest... czy ja mam na odwrot podlaczone, ten kabel z bzyczkiem co trzeba podlaczyc do masy jest podpiety do czujnika tego co jest wyzej, jakis bialy czujnik. a ten kabel co po odlaczeniu od czunika pali sie bez bzyczka to jest nizej
Dziwne ze brzeczyk załącza sie ja biegu jałowym. Coś jest pomiąchane.
a jak kabel zdejmiesz z tego dynamicznego czujnika to też piszczy zaraz po odpaleniu?
przy odłączonym kabelku powinna mrygać kontrolka i piszczeć TYLKO podczas jazdy. Jak tak sie będize działo to ewidentnie wina czujnika.
czujnik mozesz kupić EPS`a
a jak kabel zdejmiesz z tego dynamicznego czujnika to też piszczy zaraz po odpaleniu?
przy odłączonym kabelku powinna mrygać kontrolka i piszczeć TYLKO podczas jazdy. Jak tak sie będize działo to ewidentnie wina czujnika.
czujnik mozesz kupić EPS`a