Witam.
Przymierzam się do budowy komputera spalania do mojej B4 2.0, ABT+lpg. Mam zegary z minicheckiem i zamierzam wcisnąć wyświetlacz alfanumeryczny 2x8 w miejsce głośniczka. Ale nie w tym rzecz...
Do obliczania spalania chcę wykorzystać czujnik prędkości oraz sygnał z wtryskiwacza. Jestem na etapie przemyśleń i projektowaniu płytki i zastanawia mnie parę kwestii...
1) Sygnał wtryskiwacza: Wtrysk załączany jest masą, prawda?
2) Czujnik prędkości: Czy aby uzyskać użyteczny sygnał logiczny (0/5V), mogę podciągnąć go przez odpowiedni rezystor (5-10k) do +5V?
3) Chcę, by intensywność podświetlania wyświetlacza była regulowana wraz z resztą zegarów. W jaki sposób podłączone są żarówki w liczniku? Z jednej strony na stałym potencjale (minus lub plus) a z drugiej regulowane plusem, lub minusem?
3) Pinologia. Na którym kablu znajdę masę, plus po stacyjce i czujnik prędkości? Czy znajdę gdzieś schemat zegarów?
Pozdrawiam, Tomasz
[B4][2.0 ABT] Sygnały do komputera spalania DIY- kilka pytań
[B4][2.0 ABT] Sygnały do komputera spalania DIY- kilka pytań
Ostatnio zmieniony 20 sie 2011, 02:12 przez zuraf1, łącznie zmieniany 1 raz.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Czujnik prędkości tu znajdziesz.
https://audi80.pl/allhow-to-make-wyswietlacz-temperatury-zewnetrznej-vt29348.htm
https://audi80.pl/allhow-to-make-wyswietlacz-temperatury-zewnetrznej-vt29348.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
1. Tak tutaj jest tradycyjnie masą.
2. nie wiem czy to hallotron czy kontaktron (bo na schematach jest różnie) ale wysyła masę wiec chyba już musi mieć jakiś pullup z zegarów tylko ciekawe na jakim napięciu.
3. Żarówki do masy są na stałe a regulowane są plusem. Ciekawe czy nie trzeba będzie zastosować czegoś takiego jak w dodatkowych zegarach aby nie obciążać potencjometru. Nie wiem jak dokładnie jest zrobione bo nie znam się zbytnio.
Tutaj znajdziesz amerykańskie schematy http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... 0DIAGRAMS/ (Instrument Cluster Circuit), niewiele się różnią od europejskich.
Europejskie znajdziesz w niebieskiej książce obsługa i naprawa Audi 80.
Właśnie na amerykańskich czujnik szybkości wygląda jak kontaktron w eu jak hallotron.
Gdzieś na forum był opisany podobny projekt... Tam twórca chyba wcisnął w mini-checka wyświetlacz z Nokii 3310.
2. nie wiem czy to hallotron czy kontaktron (bo na schematach jest różnie) ale wysyła masę wiec chyba już musi mieć jakiś pullup z zegarów tylko ciekawe na jakim napięciu.
3. Żarówki do masy są na stałe a regulowane są plusem. Ciekawe czy nie trzeba będzie zastosować czegoś takiego jak w dodatkowych zegarach aby nie obciążać potencjometru. Nie wiem jak dokładnie jest zrobione bo nie znam się zbytnio.
Tutaj znajdziesz amerykańskie schematy http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... 0DIAGRAMS/ (Instrument Cluster Circuit), niewiele się różnią od europejskich.
Europejskie znajdziesz w niebieskiej książce obsługa i naprawa Audi 80.
Właśnie na amerykańskich czujnik szybkości wygląda jak kontaktron w eu jak hallotron.
Gdzieś na forum był opisany podobny projekt... Tam twórca chyba wcisnął w mini-checka wyświetlacz z Nokii 3310.
Ostatnio zmieniony 19 sie 2011, 22:40 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki za odpowiedzi. Pożyczyłem oscyloskop (mój się skończył:/) i pooglądałem poszczególne sygnały. W przypadku wtryskiwacza i czujnika prędkości jest to sygnał 0/+12V. Przy pracy na benzynie występują szpilki napięcia (indukcyjność wtryskiwacza), ale to się utnie:)
Jeśli chodzi o obciążanie potencjometru... w liczniku siedzi (podajrze) 6 żarówek, do tego conajmniej jeszcze raz tyle w desce. Każda z nich bierze ok 100mA. Ja potrzebuję w porywach 50mA. Myślę że potencjometr tego nie poczuje:)
Dzięki, jak będe miał jeszcze jakieś pytania (podejrzewam, że tak), będę tu pisał.
Jeśli chodzi o obciążanie potencjometru... w liczniku siedzi (podajrze) 6 żarówek, do tego conajmniej jeszcze raz tyle w desce. Każda z nich bierze ok 100mA. Ja potrzebuję w porywach 50mA. Myślę że potencjometr tego nie poczuje:)
Dzięki, jak będe miał jeszcze jakieś pytania (podejrzewam, że tak), będę tu pisał.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak masz oscyloskop to może sprawdź jak wygląda sygnał spalania wychodzący z ECU dla oryginalnego board computera
Gdzie go szukać masz napisane od strony 17
www.mediafire.com/?ejcgegzdmii
Na zwykłym mierniku i tutaj piszą że to sygnał o napięciu 0-12 w zależności od chwilowego spalania. Ale pewnie dla twoich celów lepszy będzie sygnał z wtryskiwaczy (tak myślę ale może się mylę).
Gdzie go szukać masz napisane od strony 17
www.mediafire.com/?ejcgegzdmii
Na zwykłym mierniku i tutaj piszą że to sygnał o napięciu 0-12 w zależności od chwilowego spalania. Ale pewnie dla twoich celów lepszy będzie sygnał z wtryskiwaczy (tak myślę ale może się mylę).