Witam
Mam do wymiany tłumik końcowy w audi b4 coupe ACE, w hurtowniach nie mogę go nigdzie dostać na allegro znalazłem taki od diesla i nie wiem czy będzie on pasował http://allegro.pl/audi-80-b4-1-9-tdi-1- ... 04512.html myślałem żeby końcówki wstawić z kwasówki proste na końcach ścięte, ewentualnie proszę o napisanie z jakich innych modeli aut podpasuje wydech, teraz mam dwie proste rurki i takiego tłumika nie mogę dostać. Środkowy wydech też mam na wykończeniu i chciałbym wiedzieć jakie są wasze propozycje aby uzyskać ładny dźwięk ale nie męczący (hałas), strumienica odpada, myślałem nad przelotem wspawując w tłumik środkowy i kata rurę tylko nie wiem jaki wtedy uzyskam dźwięk, osoby które przerabiały temat miło będzie jak się wypowiedzą.
[2.0 16V ACE Coupe B4] tłumik końcowy, gdzie dostane?
[2.0 16V ACE Coupe B4] tłumik końcowy, gdzie dostane?
Ostatnio zmieniony 24 sie 2011, 08:44 przez Michaś, łącznie zmieniany 3 razy.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
W moim ABK zamiast kata mam rurkę (strumiennica to porażka), środkowy mam oryginalny przelotowy a tył mam przelotowy produkcji polskiej (kosztował 190zł u tłumikarza, wymiary takie jak oryginalny tylny tyle że jest 15cm krótszy.
Myślałem że będzie głośniej, w kabinie, to prawie różnicy nie ma, chyba że jedziesz obok jakiegoś muru i dźwięk się odbija, wtedy jest dobrze. A za samochodem roztacza się kakofonia jak za WRC. Jednak nie jest głóśno, na przeglądach spoko luz. Nikt o tym nawet nie wspomniał
Zależność jest taka że im mniejsza pojemność wydechu to będzie bardziej pierdzieć, a im większa to będzie bardziej huczeć. Także gdybyś wywalił tłumik środkowy i zastąpił go rurką to będzie ci fura brzmieć jak polonez po tuningu. Jeśli środkowy w twoim autko nie jest przelotowy tylko komorowy to go zastąp tłumikiem np. z silnika ABK z budy Avant, bo to jest oryginalnie przelot albo dopasuj jakiś tuningowy środek z allegro o podobnych wymiarach.
A tak w ogóle to najwięcej z tego wszystkiego daje pozbycie się katalizatora: tak w kwestii zwiększenia elastyczności silnika, jak i wzrostu hałasu.
Co do spalania, to mi teraz pali mniej, po tej przeróbce.
A tutaj masz katalog tłumików i części układów wydechowych.
Tu też
Myślałem że będzie głośniej, w kabinie, to prawie różnicy nie ma, chyba że jedziesz obok jakiegoś muru i dźwięk się odbija, wtedy jest dobrze. A za samochodem roztacza się kakofonia jak za WRC. Jednak nie jest głóśno, na przeglądach spoko luz. Nikt o tym nawet nie wspomniał
Zależność jest taka że im mniejsza pojemność wydechu to będzie bardziej pierdzieć, a im większa to będzie bardziej huczeć. Także gdybyś wywalił tłumik środkowy i zastąpił go rurką to będzie ci fura brzmieć jak polonez po tuningu. Jeśli środkowy w twoim autko nie jest przelotowy tylko komorowy to go zastąp tłumikiem np. z silnika ABK z budy Avant, bo to jest oryginalnie przelot albo dopasuj jakiś tuningowy środek z allegro o podobnych wymiarach.
A tak w ogóle to najwięcej z tego wszystkiego daje pozbycie się katalizatora: tak w kwestii zwiększenia elastyczności silnika, jak i wzrostu hałasu.
Co do spalania, to mi teraz pali mniej, po tej przeróbce.
A tutaj masz katalog tłumików i części układów wydechowych.
Tu też