[80/B3] Nie chodzi licznik oleju,prędkościomierza,prędkości.
[80/B3] Nie chodzi licznik oleju,prędkościomierza,prędkości.
mam problem , nie działają mi w stacyjce kontrolki wszystkie, przy włączeniu silnika, dodam że próbowałem w tył klapy zamontować w klapie kable od świateł cofania i od świateł stopu bo mi odstawały (nie były w ciągnięte w klapę) A do tego miałem zwarcie i teraz już nie wiem jak podpiąć kable od cofania (nie wiem które podpiąć) i od stopu
myślę że to zwarcie wywaliło bezpiecznik od kontrolek
myślę że to zwarcie wywaliło bezpiecznik od kontrolek
Ostatnio zmieniony 21 sie 2011, 12:08 przez icedfan, łącznie zmieniany 3 razy.
1. światła przeciwmgielne -15A
2. awaryjne - 15A
3. klakson, światło stopu, sygnał dźwiękowy, światła stop -25A
4.zegarek, oświetlenie bagażnika i wnętża, lampka lusterkiem u pasażera, zapalniczka, komputer pokłądowy -15A
5. wentylator chłodnicy -15A
6. światła pozycyjne -prawe -5A
7. światła pozycyjne -lewe -5A
8. światło dorogowe prawe i kontrolka -10A
9. światło dorogowe lewe -10A
10. światło mijania prawe -10A
11. światło mijania lewe -10A
12. wskaźniki, oświetlenie przełączników, światło cofania, ABS, kolektor ssący układ ogrzewania - 15A
13. pompa paliwa (elektryczna), legurator podgrzewania -15A
14. Oświetlenie: Tablicy, wskażników, silnika, schowka u pasażera - 5A
15. kiernkowskazy, wycieraczki, wentylator chłodnicy - 25A
16. ogrzewanie szyby tylnej, ogrzewanie lusterka - 30A
17. dmuchawa -30A
18. elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne- 5A
19. centralna blokada drzwi -10A
20. wentylator chłodnicy i jego automatyczny wyłącznik -30A
21. zapalniczka elektryczna z tyłu -25A
22. wolny zacisk w dieslu
23. - -30A
24. -10A
25. - - 30A
26. wolny zacisk
27. -
28. instalacja wtryskowa sterowanie -15A
powiem ze u mnie w zasadzie działa tylko kontrolka;od recznego , swiateł drogowych temperatury płynu lub tez jego braku , hamulców , kierunki i awaryjne cisnienie oleju i ładowanie oraz brzeczk swiateł i brzeczyk od oleju.podobno w naszych niuniach zapalaja sie kontrolki tylko wtedy gdy trzeba
sprawdz bezp.14 .jak nie da rady bedziemy myslec
2. awaryjne - 15A
3. klakson, światło stopu, sygnał dźwiękowy, światła stop -25A
4.zegarek, oświetlenie bagażnika i wnętża, lampka lusterkiem u pasażera, zapalniczka, komputer pokłądowy -15A
5. wentylator chłodnicy -15A
6. światła pozycyjne -prawe -5A
7. światła pozycyjne -lewe -5A
8. światło dorogowe prawe i kontrolka -10A
9. światło dorogowe lewe -10A
10. światło mijania prawe -10A
11. światło mijania lewe -10A
12. wskaźniki, oświetlenie przełączników, światło cofania, ABS, kolektor ssący układ ogrzewania - 15A
13. pompa paliwa (elektryczna), legurator podgrzewania -15A
14. Oświetlenie: Tablicy, wskażników, silnika, schowka u pasażera - 5A
15. kiernkowskazy, wycieraczki, wentylator chłodnicy - 25A
16. ogrzewanie szyby tylnej, ogrzewanie lusterka - 30A
17. dmuchawa -30A
18. elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne- 5A
19. centralna blokada drzwi -10A
20. wentylator chłodnicy i jego automatyczny wyłącznik -30A
21. zapalniczka elektryczna z tyłu -25A
22. wolny zacisk w dieslu
23. - -30A
24. -10A
25. - - 30A
26. wolny zacisk
27. -
28. instalacja wtryskowa sterowanie -15A
powiem ze u mnie w zasadzie działa tylko kontrolka;od recznego , swiateł drogowych temperatury płynu lub tez jego braku , hamulców , kierunki i awaryjne cisnienie oleju i ładowanie oraz brzeczk swiateł i brzeczyk od oleju.podobno w naszych niuniach zapalaja sie kontrolki tylko wtedy gdy trzeba
sprawdz bezp.14 .jak nie da rady bedziemy myslec
http://img228.imageshack.us/img228/8018/8200048.jpg tutaj jest ten kabel który próbowałem dopiąć do tylnej lewej klapy (hamulec i wsteczny) i pozycyjne w tyle czerwone.
http://img809.imageshack.us/img809/5582/8200054.jpg
http://img809.imageshack.us/img809/5582/8200054.jpg
odnosnie kabli poradze tyle ze odcinek idacy z budy do klapy one wychodza zaraz na skraju te kable jak nie masz ori wiazki zabezpiecz fajna koszulka by nie byly luzne ten fragment instalki jest bardzo wrazliwy na przetarcie bo ciagle pracuja przy otwieraniu i zamykaniu klapy .z tego co pamietam z lampy osobno prawa osobno lewa która jest w budzie jest gniazdo na wtyke gdzie podłacza sie kable do klapy bynajmniej u mnie ale ja mam składaka chyba wszystkich modeli
ja bym zrobił tak ;podłaczył mase do lampy w klapie nastepnie zaprawił koniec kabla wsówka chyba zencka i wpiął ja w wolny zacisk w lampie w budzie właczył swiatła cofania i drugim koncem kabla badał styki w lampie w klapie i zapisz który styk jaki jabel bedzie prosciej.proponuje na samym poczatku wyczyscic wszystkie styki w lampach tak na zapas bo znajac zycie po podłaczeniu nie bedzie sie chciało tego rozkrecac a idzie zima a prad luboi uciekac w taka pogode
jezeli jestem w błedzie przyjme krytyke bez słowa...
[ Dodano: 2011-08-20, 17:14 ]
swoja droga ja ide próbowac wykrecic halogeny bo mi sie zazieleniły ze starosci..
ja bym zrobił tak ;podłaczył mase do lampy w klapie nastepnie zaprawił koniec kabla wsówka chyba zencka i wpiął ja w wolny zacisk w lampie w budzie właczył swiatła cofania i drugim koncem kabla badał styki w lampie w klapie i zapisz który styk jaki jabel bedzie prosciej.proponuje na samym poczatku wyczyscic wszystkie styki w lampach tak na zapas bo znajac zycie po podłaczeniu nie bedzie sie chciało tego rozkrecac a idzie zima a prad luboi uciekac w taka pogode
jezeli jestem w błedzie przyjme krytyke bez słowa...
[ Dodano: 2011-08-20, 17:14 ]
swoja droga ja ide próbowac wykrecic halogeny bo mi sie zazieleniły ze starosci..
Jak Piotrek słusznie nadmienił,jeśli się okaże,że to przewód po lewej robi Ci zwarcie bo masz tam cztery lub pięć kabelków (od wstecznego,przeciw mgielnego,podśw.tablicy,itd.) to polecam cały wymienić jak to jest u mnie:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/09a ... 006a3.html
Polecam ten siedmio żyłowy,wiele pracy nie ma,a trwały jak żaden inny
Piotr-a u mnie jeden dalej bez ramki i jakoś ani zieleni,ani czerwieni,ani nawet tamtego roku dzwon nic im nie zrobił
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/09a ... 006a3.html
Polecam ten siedmio żyłowy,wiele pracy nie ma,a trwały jak żaden inny
Piotr-a u mnie jeden dalej bez ramki i jakoś ani zieleni,ani czerwieni,ani nawet tamtego roku dzwon nic im nie zrobił
Jak przewód jest skręcony to prawdopodobne,że w środku robią zwarcie kabelki od np.wstecznego (ja tak miałem),sprawdź,bezpieczniki masz z przodu pod maską zaraz przed kierownicą,zbadaj wszystkie,czy przepalony któryś nie jesticedfan pisze:przewód nie cały ale jest skręcony i chodzi na sto procent ...
nie wiem jak sprawdzić bezpieczniki....
wyjmij cały kabel wyciagnij najlepiej od strony klapy jak jest ori to zedrzyj stara izolacje przetrzyj kable jakims zmywaczem bo sie kleja wypnij wtyke jakjest z lampy i i badaj miernikiem przejscia hymmm bezpieczniki -liste ci dałem spr.numer 14 czy jest oki lub poprostu wywal stary i wsadz nowy tego samego kolory lub poprostu 5 amper .jak nie ozyje to polecam sciagnac kiere potem odkrecic dwa wkretyu pod trzymujace plastiki pajaka czyli przełacznika zesp[olonego wycieraczki swiatła itd one sa pod spodem pajaka jak sciagniesz dekielek potem imbusem chyba 4 odkrec lub poluzuj od spodu pajaka pod ukosem jest sruba która sciska owego pajaka do kupy jak poluzujesz to go hymmm niepamietam sciagnilj lub lekko wysun ukarza sie 2 srubki mocujace licznik wykrec je i odchylajac delikatnie zegary do tył kantem potem w bok zobaczysz wtyczki chyba zóltas po lewej i niebieska po prawej zobacz czy ok siedza ufffff ma grac
Od podświetleń,świateł itd. masz pod maską,wątpię,by te pod kierownicą miały coś wspólnego z Twoim kłopotem,co nie Piotrek?icedfan pisze:dobra popatrzę jeszcze na te kabelki, a bezpieczniki wszystkie muszą być w tym samym miejscu co są ?
Co do pająka,to za wiele mu napisałeś wystarczy dwie od spodu śrubki wykręcić by ściągnąć plastikowe osłony pająka,wtedy już widać następne dwie śrubki trzymające zegary,odkręca je i dostęp już ma <ok>
Ostatnio zmieniony 20 sie 2011, 19:18 przez Tomiko9, łącznie zmieniany 2 razy.
zgadza sie pod machą pod kiera jest wsumie tylko chyba przerywacz i kilka innych przekazników ale nie bawiłem sie tam jeszcze boje sie bo kuwa jest taki pajak ze lepiej nie tykac zreszta dzis i tak była demolka wyciagłem wkład stacyjki wsumie wszystko kolumna gdzies tam sobie wisi ale masakra najwiekszemu wrogowi niezycze awarii stacyjki
[ Dodano: 2011-08-20, 19:17 ]
a grzebał ktos instalacje od grzania tylniej szyby?bo nie moge zlokalizowac kabelka pradowego który ja zasila generalnie trop urywa cie w okolicy tylniej kanapy i niewiem czy rwac wykładzine i w którym miejscu
[ Dodano: 2011-08-20, 19:18 ]
mozliwe pisałem jednym ciagiem bo dzisiaj to rozkrecałem a teraz ogladam liczniki czas zerówki posprawdzac
[ Dodano: 2011-08-20, 19:17 ]
a grzebał ktos instalacje od grzania tylniej szyby?bo nie moge zlokalizowac kabelka pradowego który ja zasila generalnie trop urywa cie w okolicy tylniej kanapy i niewiem czy rwac wykładzine i w którym miejscu
[ Dodano: 2011-08-20, 19:18 ]
mozliwe pisałem jednym ciagiem bo dzisiaj to rozkrecałem a teraz ogladam liczniki czas zerówki posprawdzac
aaaaaaaa hehe w zegarach pod obrotkiem masz 2 pokretła jedno do ustawiania zegarka grugie do regulacji podswietlenia zegarów panelu regulacji nawiewu .pewnie masz skrecony potenciometr max w lewo poruszaj nim jak nic nie ruszy jasniej to styki sa zasniedziałe w tym pokretle
[ Dodano: 2011-08-20, 19:44 ]
innej przyczyny nie widze
[ Dodano: 2011-08-20, 19:45 ]
a pali ci maszyna bo moze juz ci aku padł i nieswieca swiatełka?
[ Dodano: 2011-08-20, 19:44 ]
innej przyczyny nie widze
[ Dodano: 2011-08-20, 19:45 ]
a pali ci maszyna bo moze juz ci aku padł i nieswieca swiatełka?