Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80b3. 1.8]silnik zaszybko sie nagrzewa, gasnie po 35km???

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
tomeklup
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 24 lis 2010, 18:27
Lokalizacja: łapy/podlaskie

[80b3. 1.8]silnik zaszybko sie nagrzewa, gasnie po 35km???

Post autor: tomeklup » 21 sie 2011, 12:24

witam wydaje mi sie ze silnik zaszybko sie nagrzewa po przejechaniu 10km woda ma juz prawie 90* ostatnio zerwal mi sie pasek pompy wody czy to moze byc przyczyna? cos moglo sie przegrzac uszkodzic? aha i silnik mi gasnie jak przejade jakies 35km co to mzoe byc panowie?
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 21 sie 2011, 21:03

10 km przy obecnej pogodzie i 90 stopni ? Jak dla mnie to nic nadzwyczajnego.Wszystko jest w normie. A to ze gasnie po 35 km to nie wiem co to moze byc .

tomeklup
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 24 lis 2010, 18:27
Lokalizacja: łapy/podlaskie

Post autor: tomeklup » 22 sie 2011, 09:00

ej a czy gdy silnik pracuje i zlapie sie uwas za przewod od chlodnicy; ten gruby to czujecie jak plynie woda; tzn pulsuje czy cos? umnie wydaje sie spokojnie'

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 22 sie 2011, 09:12

tomeklup pisze:...czujecie jak plynie woda; tzn pulsuje czy cos? umnie wydaje sie spokojnie'
Nie. A cały układ mam wyczyszczony i nową chłodnicę. Podejrzewam, że u Ciebie kończy żywot pompa wody. Zdejmij z niej pasek i poruszaj kołem pasowym, czy lekko się obraca, oraz czy nie ma luzów osiowych. Jednak może też na pozór byc wszystko ok, a pompa i tak będzie walnięta (tj. oberwana turbinka na osi). Co do samej temperatury to w taką pogodę moja audiczka łapie 90`C już po 7-8km (ori termostat :-D ). Im auto szybciej łapie temperaturę roboczą 90`C tym dla niego lepiej, ze względu na optymalne dla niego warunki pracy. Ważne jednak, żeby silnik cały czas trzymał tą temperaturę i nie przegrzewał się.
:arrow: Szarpania węży wodnych mogą być także objawem zapowietrzonego układu chłodzenia.
:arrow: Auto gaśnie po 35KM? Sprawdź czujnik temperatury od ECU; cewkę czy jest zalana oliwą :-P i czy ma właściwą oporność.

tomeklup
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 24 lis 2010, 18:27
Lokalizacja: łapy/podlaskie

Post autor: tomeklup » 22 sie 2011, 12:10

cewka jest nowa i ma oliwke. a po poluzowaniu paska i kreceniu kolem pompy nic nie szelesci czuc opor wody
a i neimam ecu zadnych sterownikow chyba;d mam zwykly silnik 1.8benz na gazniku i zwyklym mechanicznym aparacie zaplonowym facet mowil mi ze cewka po nagrzaniu do 80*c sie wylacza tak jakby ale mam wrazenie ze nagrzewa sie od silnika i wezy nagrzewnicy jak temy zapobiec czy to przyczyna tego gasnieciea?

[ Dodano: 2011-08-30, 09:31 ]
rozwiazalem problem samemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl