[B4 ABK 2.0 E, sedan] Szarpanie silnika
[B4 ABK 2.0 E, sedan] Szarpanie silnika
Witam, mam ze swoim samochodem nasępujący problem, wydaje mi się że dotyczy on tylko jazdy na gazie, bo na benzynie jest normalnie. Silnik chodzi równo, ale co jakiś czas jakby się dławił, trwa to ułamek sekundy i dalej jest normalnie, i tak w kółko. Mam automat, najgorzej jest na najwyższym biegu, jak wskoczy przy prędkości 60-70 km/h, obroty są poniżej 2 tys. strasznie szarpie dopóki nie osiągnie dajmy na to 2,2 tys.
Zauważyłem przy otwartej masce, że w momencie tego duszenia, pojawia się iskra na głównym przewodzie zapłonowym na kopułce. Być może jest to istotna informacja. Dodam jeszcze, że po rozgrzaniu, na benzynie na niskich obrotach też strasznie nie równo chodzi.
Z góry dzięki za pomoc
Zauważyłem przy otwartej masce, że w momencie tego duszenia, pojawia się iskra na głównym przewodzie zapłonowym na kopułce. Być może jest to istotna informacja. Dodam jeszcze, że po rozgrzaniu, na benzynie na niskich obrotach też strasznie nie równo chodzi.
Z góry dzięki za pomoc
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 116
- Rejestracja: 07 cze 2009, 19:22
- Lokalizacja: Świecie n/W
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Sprawdz ciśnienie w cylindrach jeśli jest w normie i równo na każdym cylindrze to ewentualna wymiana uszczelniaczy na zaworach powinna pomóc chyba że jeszcze ostatni pierścień olejowy na tłoku jest już zużyty i puszcza olejPasiakk pisze:A tak trochę z innej bajki, nie chcę zakładać specjalnie nowego tematu. Jaki może być powód nadmiernego spalania oleju silnikowego? Muszę dolewać średnio 0,5 litra co 2 tygodnie, nie wydaje mi się żeby to była norma, chyba że się mylę? Silnik jest suchy, nie ma żadnych wycieków.
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
ale koledzy mi się wydaje że jak mu szarpie na zatrzesie silnikiem na rozgrzanym silniku to chyba nie będą winne kable; ponieważ silnik jest już gorący i nie powinno być takiego efektu.Taki efekt powinien mieć jak silnik jest kompletnie zimny np. po nocy tak mi się wydaje. U mnie też jak ma 90 stopni trzesie silnikiem co jakieś 5 sekund i mówicie ze kable albo świece albo kopułka>?? prosze o rade.
Re: [B4 ABK 2.0 E, sedan] Szarpanie silnika
Jeżeli problem dotyczy tylko gazu , a na benzynie jest ok, to raczej zacząłbym od szukania problemu w samym gazie: np. reduktor lub regulacja składu mieszanki.Pasiakk pisze:Witam, mam ze swoim samochodem nasępujący problem, wydaje mi się że dotyczy on tylko jazdy na gazie, bo na benzynie jest normalnie. Silnik chodzi równo, ale co jakiś czas jakby się dławił, trwa to ułamek sekundy i dalej jest normalnie, i tak w kółko. Mam automat, najgorzej jest na najwyższym biegu, jak wskoczy przy prędkości 60-70 km/h, obroty są poniżej 2 tys. strasznie szarpie dopóki nie osiągnie dajmy na to 2,2 tys.
Zauważyłem przy otwartej masce, że w momencie tego duszenia, pojawia się iskra na głównym przewodzie zapłonowym na kopułce. Być może jest to istotna informacja. Dodam jeszcze, że po rozgrzaniu, na benzynie na niskich obrotach też strasznie nie równo chodzi.
Z góry dzięki za pomoc
Pasiakk pisze:Sęk w tym, że jakieś 3-4 miesiące temu wymieniałem kable na nowe. Wymiana całego układu zapłonowego to wydatek rzędu jakiego?
jak koledzy już napisali nie opłaca się kupować jakiegoś badziewia za 50 zł bo możesz narobić więcej złego niż dobrego wiem z własnego doświadczenia też miałem ABK z gazem i załatwiłem sobie w ten sposób przepływomierz, dolot i czujnik położenia przepustnicy więc nie radzę szmelcu kupować lepiej wydać raz ale porządnie tym co do kosztów to nie są zbytnio niskie ale jeżeli policzysz części które mogą się zniszczyć plus koszt naprawy i oczywiście ponowne kupienie tego co już wymieniłeś to popatrzysz na to z innej strony
kable WN -NGK około 150zł
świece - BOSCH około 30 zł za szt.
palec - BOSCH około 65 zł
kopułka - BOSCH około 200 zł
po wymianie warto było by zrobić regulację zapłonu i gazu
ewentualnie na forum mamy dobrego mechanika z okolic Tychów jeżeli nie mieszkasz na drugiej stronie polski to bardzo polecam podjechanie do niego to specjalista od silników ABK -- jugo007
po wymianie warto było by zrobić regulację zapłonu i gazu
czasami trafia sie psełdo mechanik który zaczyna od przestawienia zapłonu jeżeli kolega jeszcze nigdzie nie był u mechanika z tym to z pewnością zapłon będzie dobry ale jeżeli już jak to się mawia :mrgreen: "ktoś coś " robił to warto tam zerknąćkrisiun1 pisze:Darek.K, Z regulacją gazu zgodzę się całkowicie ale zapłonu przy takich wymianach na pewno bym nie regulował, co najwyżej sprawdził ale nie sądzę że coś by się tam zmieniło.