Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] pomocy!! awaria hamulców

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 24 sie 2011, 12:05

Dziwna sprawa, że straciłeś całkowicie zdolność hamowania :shock: . Jak miałem jeszcze ori przewody stalowe to pewnego pięknego dnia zrobiłem test i depnąłem po hamulcach celem testu <ok> ... no i wtedy strzelił skorodowany przewód, pojawił się wyciek, ale auto hamowało drugim obwodem - czyli lewe tylne koło i prawe przednie, bo czułem jak mnie znosi, no ale mogłem normalnie zahamować. Po paru sekundach pojawiła się kontrolka od płynu hamulcowego i brzęczyk. Na drugi dzień pojechałem jeszcze normalnie do mechanika na wymianę wszystkich przewodów hamulcowych. Jednak wtedy już hamowanie było już coraz gorsze bo płyn hamulcowy był już poniżej minimum.

barney_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 07 maja 2009, 21:33
Lokalizacja: białystok

Post autor: barney_81 » 24 sie 2011, 12:18

no własnie już któryś raz pojawia się sugesta że powinny zostac jeszcze dwa sprawne hamulce, ja kompletnie straciłem wszystkie, pedał szedl całkowicie w podłogę a z pękniętego przewodu fontanna, co może być uwalone albo pokombinowane że tak to działa?
i gdzie mam takich spręzyn do mocowania szukać?

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 24 sie 2011, 12:25

barney_81 pisze:gdzie mam takich spręzyn do mocowania szukać?
Np. intercars.

mjerzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 05 mar 2007, 20:15
Lokalizacja: Jodłówka

Post autor: mjerzyk » 24 sie 2011, 13:04

spreżyny powinieneś dostać w każdym sklepie motoryzacyjnym bo są dość popularne, rurke metalową też dostaniesz tylko zmierz długosć i nie powinno być problemów, a co do hamowania to u mnie jak pekł przewód to też szedł pedał do podłogi chociaż auto troche zwalniało.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 24 sie 2011, 13:35

Panowie, bo pedał wpada w podłogę ponieważ nie ma ciśnienia w układzie :-P . Ale auto powinno hamować.

barney_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 07 maja 2009, 21:33
Lokalizacja: białystok

Post autor: barney_81 » 29 sie 2011, 07:23

no dzisiaj zabieram się do składania, tylko nie wiem czy trzeba jakimś smarem smarować połączenie przewodów czy jakies inne kombinacje?
czy po prostu odkręcić to co trzeba, przymocować, zakręcić nowy przewód i tyle?
oczywiście potem wszystkie kola odpowietrzyć :]

[ Dodano: 2011-08-26, 22:27 ]
no i klapa chyba, nie wiem co o tym myśleć ale wg mnie przewód jest za krótki, TRW PHA288 co kupiłem ma długość 310mm (całkowita), kupowałem po numerze ze schematu. jest jeszcze TRW PHB113 ma długość 340mm no ale po numerze części facet dał mi ten krótszy, teraz niby można wymienić ale może nie zechce skoro opakowanie rozerwane i jednę końcówkę zdążyłem wkręcić ale możę się nie przyczepią.
dobra zresztą to wg mnie, a ja się g... znam :P
przypasowałem ten przewód 310mm i niby ok ale przy maksymalnym skręcie kół w lewo przewód zdaje się być jednak za mocno naciągnięty, zrobiłem zdjęcia
pierwsze jest przy kołach na wprost, drugie i trzecie przy kołach skręconych, a czwarte też przy skręconych ale już przykręciłem koło i opuściłem samochód.
powiedzcie co o tym myślicie.

jeszcze mam kłopot z mocowaniem tego uchwytu na przewody, jedna śruba jest ukręcona i siedzi w gwincie, próbwałem ją rozwiercić i złapać za końcówkę z drugiej strony ale ani drgnie, rozwiercić też konkretnie nie mogłem bo twarde niesamowicie, może podpowiecie jak sie tego pozbyć i normalnie drugą śrubę wkręcić?

Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

ktokolwiek widzial, ktokolwiek wie??

mjerzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 05 mar 2007, 20:15
Lokalizacja: Jodłówka

Post autor: mjerzyk » 29 sie 2011, 10:24

moim zdaniem cos to jest zle założone bo wężyk nie może obcierać o łącznik stab. bo długo nie wytrzyma. ja bym spróbował to jakoś inaczej puścić , sprawdź przy drugim kole jak jest załozony

barney_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 07 maja 2009, 21:33
Lokalizacja: białystok

Post autor: barney_81 » 29 sie 2011, 11:00

właśnie kłopot w tym że na drugim kole jest inaczej trochę, przewód wychodzi z nadkola bliżej przodu auta, tzn w lewym wychodzi za kolumną, w prawym przed kolumną.
poprowadzone jest zgodnie ze schematem, tylko długośc mi nie pasuje, te opieranie się o stabilizator też mi swoją drogą nie za dobrze wygląda. potrzebuję pewności jak to ma być, więc jeśli ktoś mógłby strzelić fotke jak to u siebie ma i wstawić do posta było by bardzo fajnie :]
wg mnie ten przewód powinien być dłuzszy, powinienem też to mocowanie na nadkolu wygiąć spowrotem do poziomu (pewnie tak kiedyś było) i mocowanie na kolumnie też podgiąć odpowiednio to może wtedy było by ok, ale niestety pewności nie mam, także potrzebuję porady jakiegoś większego fachowca.

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 29 sie 2011, 11:05

Ma być tak
Obrazek

barney_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 07 maja 2009, 21:33
Lokalizacja: białystok

Post autor: barney_81 » 29 sie 2011, 11:12

no jeszcze ciekawiej się robi :/ ten przewód o którym pisałem TRW PHB113, ten co ma 340mm nie pasuje wg katalogu do rocznika i wersji auta, a ten co kupiłem chyba jest za krótki. danych szukałem w katalogu hurtowni bhmd.
co ja mam z tym zrobić, co tam jest nakombinowane że takie rzeczy wychodzą?

chybo101
spoko, dzieki za zdjęcie, kłopot w tym że u mnie przewód z nadkola wychodzi za kolumną :/
tak jak na Twoim zdjęciu to ja mam po prawej stronie

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 29 sie 2011, 11:18

A tak powinno być po obu.
Zrób zdjęcie całej wnęki nadkola tak jak u mnie i do tego przedniej części. Bo pierwszy raz widzę żeby przewód sztywny wychodził za kolumna.

barney_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 07 maja 2009, 21:33
Lokalizacja: białystok

Post autor: barney_81 » 29 sie 2011, 11:30

nie jestem w stanie zrobic zdjęcia w tej chwili a zależy mi na czasie bo nie wiem co robić, czy jechać wymieniać przewód na inny?
może te dwa zdjęcia choć trochę pokaża jak to jest u mnie wykombinowane:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c15 ... f94d0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/233 ... e3be6.html
wyraźnie widać że przewód schodzi za osią

barney_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 07 maja 2009, 21:33
Lokalizacja: białystok

Post autor: barney_81 » 29 sie 2011, 14:02

Maroonio
sorki że jestem upierdliwy, ale na pewno spojrzałeś na moje zdjęcia? bo te z czerwonym zaciskiem to nie moje :]
teraz jeśli dobrze rozumiem ja w ogóle nie powieniem miec tego uchwytu na przewód sztywny na kolumnie?
to znaczy że na początku IVASZKO podał mi zły schemat?
to jak ja mam to teraz wykonać najprościej i żeby nie było niespodzianek w czasie jazdy?
jakieś zdjęcie schemat czy nawet szkic było by bardzo pomocne :]
Ostatnio zmieniony 29 sie 2011, 14:31 przez barney_81, łącznie zmieniany 2 razy.

barney_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 07 maja 2009, 21:33
Lokalizacja: białystok

Post autor: barney_81 » 29 sie 2011, 14:40

kolejna rzecz, dopiero zauwazyłem, te przewody dłuższe co wcześniej wspominałem maja inne końcówki, nie wkręce ich.
przejrzałem katalog, paru bardziej znanych producentów i wychodzi na to że te przewody pasujące końcówkami mają od 285 do 310mm długości, dłuższe to juz te z inną jedna końcówką.
co ja mam w takiej sytuacji kombinować? jak to dobrze umocować i jakim cudem to wcześniej tyle lat całe jeździło?

Maroonio
ok czyli rozumiem że po sztywnym wychodzącym z budy ja powienienem mieć tylke jeden przewód elastyczny aż do samego zacisku tak?
kłopot w tym że ja nie mam jak go zamontować bo nie mam tego uchwytu co go widać na Twoim zdjęciu.
w ogóle ta moja 80 to z 91 roku pochodzi i ma silnik PM, może w tym tkwi cały sekret... bo w katalogu ten własnie przewód co kupiłem i wydaje się byc za krótki pasuje do tej wersji własnie, tylko najbardziej to nie pasuje mi tutaj umiejscowienie mocowania do przewody na nadkolu

mjerzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 05 mar 2007, 20:15
Lokalizacja: Jodłówka

Post autor: mjerzyk » 29 sie 2011, 14:40

ale w b3 91r kolumny już chyba były przykrecane tak jak w b4, tylko nie wiem z którego roku kolega ma auto

[ Dodano: 2011-08-29, 14:43 ]
no teraz już widze że 91r tak że kolumny są ok , może jak ktoś robił hamulce to rurke wpuścił nie z tej strony i trzeba ją przełożć na odpowiednia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl