[B3 1.8 PM] pomocy!! awaria hamulców
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Dziwna sprawa, że straciłeś całkowicie zdolność hamowania :shock: . Jak miałem jeszcze ori przewody stalowe to pewnego pięknego dnia zrobiłem test i depnąłem po hamulcach celem testu <ok> ... no i wtedy strzelił skorodowany przewód, pojawił się wyciek, ale auto hamowało drugim obwodem - czyli lewe tylne koło i prawe przednie, bo czułem jak mnie znosi, no ale mogłem normalnie zahamować. Po paru sekundach pojawiła się kontrolka od płynu hamulcowego i brzęczyk. Na drugi dzień pojechałem jeszcze normalnie do mechanika na wymianę wszystkich przewodów hamulcowych. Jednak wtedy już hamowanie było już coraz gorsze bo płyn hamulcowy był już poniżej minimum.
no dzisiaj zabieram się do składania, tylko nie wiem czy trzeba jakimś smarem smarować połączenie przewodów czy jakies inne kombinacje?
czy po prostu odkręcić to co trzeba, przymocować, zakręcić nowy przewód i tyle?
oczywiście potem wszystkie kola odpowietrzyć :]
[ Dodano: 2011-08-26, 22:27 ]
no i klapa chyba, nie wiem co o tym myśleć ale wg mnie przewód jest za krótki, TRW PHA288 co kupiłem ma długość 310mm (całkowita), kupowałem po numerze ze schematu. jest jeszcze TRW PHB113 ma długość 340mm no ale po numerze części facet dał mi ten krótszy, teraz niby można wymienić ale może nie zechce skoro opakowanie rozerwane i jednę końcówkę zdążyłem wkręcić ale możę się nie przyczepią.
dobra zresztą to wg mnie, a ja się g... znam
przypasowałem ten przewód 310mm i niby ok ale przy maksymalnym skręcie kół w lewo przewód zdaje się być jednak za mocno naciągnięty, zrobiłem zdjęcia
pierwsze jest przy kołach na wprost, drugie i trzecie przy kołach skręconych, a czwarte też przy skręconych ale już przykręciłem koło i opuściłem samochód.
powiedzcie co o tym myślicie.
jeszcze mam kłopot z mocowaniem tego uchwytu na przewody, jedna śruba jest ukręcona i siedzi w gwincie, próbwałem ją rozwiercić i złapać za końcówkę z drugiej strony ale ani drgnie, rozwiercić też konkretnie nie mogłem bo twarde niesamowicie, może podpowiecie jak sie tego pozbyć i normalnie drugą śrubę wkręcić?
ktokolwiek widzial, ktokolwiek wie??
czy po prostu odkręcić to co trzeba, przymocować, zakręcić nowy przewód i tyle?
oczywiście potem wszystkie kola odpowietrzyć :]
[ Dodano: 2011-08-26, 22:27 ]
no i klapa chyba, nie wiem co o tym myśleć ale wg mnie przewód jest za krótki, TRW PHA288 co kupiłem ma długość 310mm (całkowita), kupowałem po numerze ze schematu. jest jeszcze TRW PHB113 ma długość 340mm no ale po numerze części facet dał mi ten krótszy, teraz niby można wymienić ale może nie zechce skoro opakowanie rozerwane i jednę końcówkę zdążyłem wkręcić ale możę się nie przyczepią.
dobra zresztą to wg mnie, a ja się g... znam
przypasowałem ten przewód 310mm i niby ok ale przy maksymalnym skręcie kół w lewo przewód zdaje się być jednak za mocno naciągnięty, zrobiłem zdjęcia
pierwsze jest przy kołach na wprost, drugie i trzecie przy kołach skręconych, a czwarte też przy skręconych ale już przykręciłem koło i opuściłem samochód.
powiedzcie co o tym myślicie.
jeszcze mam kłopot z mocowaniem tego uchwytu na przewody, jedna śruba jest ukręcona i siedzi w gwincie, próbwałem ją rozwiercić i złapać za końcówkę z drugiej strony ale ani drgnie, rozwiercić też konkretnie nie mogłem bo twarde niesamowicie, może podpowiecie jak sie tego pozbyć i normalnie drugą śrubę wkręcić?
ktokolwiek widzial, ktokolwiek wie??
właśnie kłopot w tym że na drugim kole jest inaczej trochę, przewód wychodzi z nadkola bliżej przodu auta, tzn w lewym wychodzi za kolumną, w prawym przed kolumną.
poprowadzone jest zgodnie ze schematem, tylko długośc mi nie pasuje, te opieranie się o stabilizator też mi swoją drogą nie za dobrze wygląda. potrzebuję pewności jak to ma być, więc jeśli ktoś mógłby strzelić fotke jak to u siebie ma i wstawić do posta było by bardzo fajnie :]
wg mnie ten przewód powinien być dłuzszy, powinienem też to mocowanie na nadkolu wygiąć spowrotem do poziomu (pewnie tak kiedyś było) i mocowanie na kolumnie też podgiąć odpowiednio to może wtedy było by ok, ale niestety pewności nie mam, także potrzebuję porady jakiegoś większego fachowca.
poprowadzone jest zgodnie ze schematem, tylko długośc mi nie pasuje, te opieranie się o stabilizator też mi swoją drogą nie za dobrze wygląda. potrzebuję pewności jak to ma być, więc jeśli ktoś mógłby strzelić fotke jak to u siebie ma i wstawić do posta było by bardzo fajnie :]
wg mnie ten przewód powinien być dłuzszy, powinienem też to mocowanie na nadkolu wygiąć spowrotem do poziomu (pewnie tak kiedyś było) i mocowanie na kolumnie też podgiąć odpowiednio to może wtedy było by ok, ale niestety pewności nie mam, także potrzebuję porady jakiegoś większego fachowca.
no jeszcze ciekawiej się robi ten przewód o którym pisałem TRW PHB113, ten co ma 340mm nie pasuje wg katalogu do rocznika i wersji auta, a ten co kupiłem chyba jest za krótki. danych szukałem w katalogu hurtowni bhmd.
co ja mam z tym zrobić, co tam jest nakombinowane że takie rzeczy wychodzą?
chybo101
spoko, dzieki za zdjęcie, kłopot w tym że u mnie przewód z nadkola wychodzi za kolumną
tak jak na Twoim zdjęciu to ja mam po prawej stronie
co ja mam z tym zrobić, co tam jest nakombinowane że takie rzeczy wychodzą?
chybo101
spoko, dzieki za zdjęcie, kłopot w tym że u mnie przewód z nadkola wychodzi za kolumną
tak jak na Twoim zdjęciu to ja mam po prawej stronie
nie jestem w stanie zrobic zdjęcia w tej chwili a zależy mi na czasie bo nie wiem co robić, czy jechać wymieniać przewód na inny?
może te dwa zdjęcia choć trochę pokaża jak to jest u mnie wykombinowane:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c15 ... f94d0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/233 ... e3be6.html
wyraźnie widać że przewód schodzi za osią
może te dwa zdjęcia choć trochę pokaża jak to jest u mnie wykombinowane:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c15 ... f94d0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/233 ... e3be6.html
wyraźnie widać że przewód schodzi za osią
Maroonio
sorki że jestem upierdliwy, ale na pewno spojrzałeś na moje zdjęcia? bo te z czerwonym zaciskiem to nie moje :]
teraz jeśli dobrze rozumiem ja w ogóle nie powieniem miec tego uchwytu na przewód sztywny na kolumnie?
to znaczy że na początku IVASZKO podał mi zły schemat?
to jak ja mam to teraz wykonać najprościej i żeby nie było niespodzianek w czasie jazdy?
jakieś zdjęcie schemat czy nawet szkic było by bardzo pomocne :]
sorki że jestem upierdliwy, ale na pewno spojrzałeś na moje zdjęcia? bo te z czerwonym zaciskiem to nie moje :]
teraz jeśli dobrze rozumiem ja w ogóle nie powieniem miec tego uchwytu na przewód sztywny na kolumnie?
to znaczy że na początku IVASZKO podał mi zły schemat?
to jak ja mam to teraz wykonać najprościej i żeby nie było niespodzianek w czasie jazdy?
jakieś zdjęcie schemat czy nawet szkic było by bardzo pomocne :]
Ostatnio zmieniony 29 sie 2011, 14:31 przez barney_81, łącznie zmieniany 2 razy.
kolejna rzecz, dopiero zauwazyłem, te przewody dłuższe co wcześniej wspominałem maja inne końcówki, nie wkręce ich.
przejrzałem katalog, paru bardziej znanych producentów i wychodzi na to że te przewody pasujące końcówkami mają od 285 do 310mm długości, dłuższe to juz te z inną jedna końcówką.
co ja mam w takiej sytuacji kombinować? jak to dobrze umocować i jakim cudem to wcześniej tyle lat całe jeździło?
Maroonio
ok czyli rozumiem że po sztywnym wychodzącym z budy ja powienienem mieć tylke jeden przewód elastyczny aż do samego zacisku tak?
kłopot w tym że ja nie mam jak go zamontować bo nie mam tego uchwytu co go widać na Twoim zdjęciu.
w ogóle ta moja 80 to z 91 roku pochodzi i ma silnik PM, może w tym tkwi cały sekret... bo w katalogu ten własnie przewód co kupiłem i wydaje się byc za krótki pasuje do tej wersji własnie, tylko najbardziej to nie pasuje mi tutaj umiejscowienie mocowania do przewody na nadkolu
przejrzałem katalog, paru bardziej znanych producentów i wychodzi na to że te przewody pasujące końcówkami mają od 285 do 310mm długości, dłuższe to juz te z inną jedna końcówką.
co ja mam w takiej sytuacji kombinować? jak to dobrze umocować i jakim cudem to wcześniej tyle lat całe jeździło?
Maroonio
ok czyli rozumiem że po sztywnym wychodzącym z budy ja powienienem mieć tylke jeden przewód elastyczny aż do samego zacisku tak?
kłopot w tym że ja nie mam jak go zamontować bo nie mam tego uchwytu co go widać na Twoim zdjęciu.
w ogóle ta moja 80 to z 91 roku pochodzi i ma silnik PM, może w tym tkwi cały sekret... bo w katalogu ten własnie przewód co kupiłem i wydaje się byc za krótki pasuje do tej wersji własnie, tylko najbardziej to nie pasuje mi tutaj umiejscowienie mocowania do przewody na nadkolu