Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 3A] czy można ustawić katy kół przednich?

Awatar użytkownika
robert 30
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 02 gru 2006, 16:18
Lokalizacja: włocławek

[80 B3 3A] czy można ustawić katy kół przednich?

Post autor: robert 30 » 06 wrz 2007, 21:17

mam pytanie.czy mozliwe jest ustawienie kątów kół przednich w audi i czy wiecie jak to zrobić?
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2007, 22:51 przez robert 30, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: [80 B3 3A] czy można ustawić katy kół przednich?

Post autor: jmm » 06 wrz 2007, 22:56

robert 30 pisze:mam pytanie.czy mozliwe jest ustawienie kątów kół przednich w audi i czy wiecie jak to zrobić?
kazimeirza wielkiego Nowak :mrgreen:

Mają nowy sprzet, po zalozeniu czujnikow na kola, wybieraja w kompie dokladny model auta i progrma podaje im prawidlwoe wartosci, a oni sobie tylko ustawiaja.

Nie zebym reklamował, ale przechodzilem przez to samo co Ty. W TOSie to praktycznie nic nie potrafią zrobić, nie wiem z czego oni zyją :lol: W PZMOCIE nie mają dokladnych urządzeń

Awatar użytkownika
robert 30
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 02 gru 2006, 16:18
Lokalizacja: włocławek

Post autor: robert 30 » 07 wrz 2007, 16:23

byłem u niego ustawił zbiezność ale powiedział ze w audii nie ustawia się kątów.niestety nic nie zmieniło sie po tym ustawieniu zbiezności.
co to moze jeszcze być z tym szuraniem kół przy pełnym skrecie?

chlopasek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 06 kwie 2007, 21:54

Post autor: chlopasek » 07 wrz 2007, 18:36

jak to sie nie ustawia?no przeciez ze ustawiasz pochylenie kola na srubach pomiedzy Mc phersonem a zwrotnica

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 07 wrz 2007, 20:28

robert 30 pisze:byłem u niego ustawił zbiezność ale powiedział ze w audii nie ustawia się kątów.niestety nic nie zmieniło sie po tym ustawieniu zbiezności.
co to moze jeszcze być z tym szuraniem kół przy pełnym skrecie?
Ooo to toez mnie zdzwiles, a ustawial Ci przy uzyciu kompa?

Awatar użytkownika
robert 30
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 02 gru 2006, 16:18
Lokalizacja: włocławek

Post autor: robert 30 » 07 wrz 2007, 21:06

jmm pisze:
robert 30 pisze:byłem u niego ustawił zbiezność ale powiedział ze w audii nie ustawia się kątów.niestety nic nie zmieniło sie po tym ustawieniu zbiezności.
co to moze jeszcze być z tym szuraniem kół przy pełnym skrecie?
Ooo to toez mnie zdzwiles, a ustawial Ci przy uzyciu kompa?


podłaczyli samochód pod komputer,podjadę jutro do nich jeszcze raz, jak znajdę wolną chwile.

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 07 wrz 2007, 21:16

Witam.
No niestety nie tak,kąt pochylenia koła ustawia się na swożniu dolnym a nie na kolumnie,otwory na kolumnie powinny być centryczne i niema wtedy możliwości przestawienia.Jeśli tak niejest to znaczy że autko jest po przejściach i otwory zostały rozpiłowane.
Jasiu

Awatar użytkownika
hołard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1025
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Białystok

Post autor: hołard » 09 wrz 2007, 03:59

Jasiu pisze:Witam.
No niestety nie tak,kąt pochylenia koła ustawia się na swożniu dolnym
Dokładnie, katy sa do ustawienia w naszych 80tkach i te szuranie przy pełnym skręcie to po mojemu objaw właśnie kąta koła, u mnie niby są w normie ale koło pasażera jest górą skierowane do środka auta i własnie tak przeskakuję przy max w lewo. Sam jadę w najblizszym czasie to poprawić dla świętego spokoju ;-)

saint99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 89
Rejestracja: 23 cze 2007, 22:23
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: saint99 » 11 wrz 2007, 16:38

ustawia się ustawia dziś to właśnie zobaczyłem jak zmieniałem sworzeń wahacza...

Awatar użytkownika
robert 30
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 02 gru 2006, 16:18
Lokalizacja: włocławek

Post autor: robert 30 » 11 wrz 2007, 19:11

witam ustawili mi kąty kół i zbierzność jeszcze raz i nadal to samo .czy ktoś wie jaka jest tego przyczyna? prosze o pomoc :cry:

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 11 wrz 2007, 22:24

Witam.
Czy był sprawdzany kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy?
Ten kąt jest nieregulowany ale warto to sprawdzić.
Podam Ci jeszcze dwa parametry do sprawdzenia.

Kąt różnicy w rozstawie kół przy kierownicy skręconej o 20 stopni z lewej strony na prawą minus 1stopień plus minus 30'

Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy(brak możliwości regulacji)
Pojazdy ze wspomaganiem i bez plus 1 stopień 15'
Maksymalna różnica między kołami 30'

Dokładne pomiary to czynność trochę pracochłonna ale w Twoim przypadku należałoby
to zrobić.
Może odkształcona jest zwrotnica albo kolumna m.Person?
Powodzenia,pozdrawiam
Jasiu

[ Dodano: 2007-09-11, 22:25 ]
Może zmień warsztat?

Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 02 kwie 2009, 16:46

Witam
Byłem na ustawieniu zbieżności i sprawdzali mi kąt pochylenia Mechanior poluzował lewe mocowania sworznia wahacza i ustawiał kąt. Po ustawieniu okazało się, że mnie ściąga na prawą stronę, jak puszczę na chwilę kierownice :evil: :-x wcześniej trzymał się jak po szynach Miałem ze sobą książkę ( audi 80 niebieska) i porównałem dane i okazało sie ze ma inne dane w autodacie( wersja ksiazkowa) co do kąta pochylania Policzył sobie 80 pln i jest gorzej niż było teraz będzie poprawiał ale obawiam się żeby znowu tego nie spartolił. Czy potrzebnie ruszał ustawienia sworznia bo na badaniach wyszło ze delikatnie tylko jest zbieżnosc przestawiona no i dlaczego dane z kątami się różnią :?:

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 02 kwie 2009, 17:05

Regulacji sworzniem dokonuje się w celu zmiany kąta pochylenia koła. Do regulacji zbieżności służy śruba rzymska na drążku kierowniczym.
Przy jakiejkolwiek zmianie pochylenia koła (regulacja na sworzniu) trzeba rónież ustawiać zbieżność.

Widocznie nie chciało się mechanikowi regulować zbieżności śruba rzymską (bo czasami ciężko się odkręca) i myślał że podreguluje na sworzniu. Owszem zbieżność mu się prawdopodobnie zmieniła tak jak chciał ale jednocześnie "poleciało" pochylenie koła i teraz auto ściąga.

Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 02 kwie 2009, 17:23

Dzięki Czarek za odpowiedź :-)

Przy drążku tez coś regulował możliwe że tą śrubę bo bił tam młotkiem i przecinakiem żeby to poluzować, no ale pomimo tego jest kiszka. Co proponujesz, może coś mu sugerować? Jak ustawiał to jeszcze były oryginalne ustawienia fabryczne na sworzniach i drążku powleczone niebieska farbą. Chciałem ustawić idealnie bo nowe opony na przód założę ale widzę ,że sobie poprawiłem :-( tylko nie w tą stronę co trzeba.A może powinienem koła zamieniac stronami i dopiero sprawdzić.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 02 kwie 2009, 17:32

Niech ustawi najpierw pochylenie kół. Tylko przypilnuj go by nie zadowolił się tym, że pochylenia obu kół mieszcza się w dopuszczalnej tolerancji. Nie może być tak że lewe koło jest prawie maksymalnie na plusie a lewe maksymalnie na minusie. Przy ustawianiu pochylenia kół ważna jest rożnica między pochyleniami obu kół, ma być jak najmniejsza.
Oczywiście regulując pochylenie kół trzeba jednocześnie "podkręcać" zbieżność bo oba te parametry są od siebie zależne. Dopiero na samym końcu regulacji ustawia się samą zbieżność i wtedy jest to dobrze wykonane gdy korekcja jest niewielka.

Tylko, że w taki sposób to mało komu chce się ustawiać koła, bo to dużo kręcenia.
Pochylenie, zbieżność, pochylenie, zbieżność i tak do skutku kilka razy. Ostatnia dokręcana śruba to śruba rzymska.
Kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy się nie reguluje, ale trzeba go sprawdzic bo czasami się zdarza, że ktoś zamieni miejscami wahacze. :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl