[80 B3 3A] czy można ustawić katy kół przednich?
[80 B3 3A] czy można ustawić katy kół przednich?
mam pytanie.czy mozliwe jest ustawienie kątów kół przednich w audi i czy wiecie jak to zrobić?
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2007, 22:51 przez robert 30, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [80 B3 3A] czy można ustawić katy kół przednich?
kazimeirza wielkiego Nowak :mrgreen:robert 30 pisze:mam pytanie.czy mozliwe jest ustawienie kątów kół przednich w audi i czy wiecie jak to zrobić?
Mają nowy sprzet, po zalozeniu czujnikow na kola, wybieraja w kompie dokladny model auta i progrma podaje im prawidlwoe wartosci, a oni sobie tylko ustawiaja.
Nie zebym reklamował, ale przechodzilem przez to samo co Ty. W TOSie to praktycznie nic nie potrafią zrobić, nie wiem z czego oni zyją :lol: W PZMOCIE nie mają dokladnych urządzeń
jmm pisze:Ooo to toez mnie zdzwiles, a ustawial Ci przy uzyciu kompa?robert 30 pisze:byłem u niego ustawił zbiezność ale powiedział ze w audii nie ustawia się kątów.niestety nic nie zmieniło sie po tym ustawieniu zbiezności.
co to moze jeszcze być z tym szuraniem kół przy pełnym skrecie?
podłaczyli samochód pod komputer,podjadę jutro do nich jeszcze raz, jak znajdę wolną chwile.
- hołard
- Forum Audi 80
- Posty: 1025
- Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Białystok
Dokładnie, katy sa do ustawienia w naszych 80tkach i te szuranie przy pełnym skręcie to po mojemu objaw właśnie kąta koła, u mnie niby są w normie ale koło pasażera jest górą skierowane do środka auta i własnie tak przeskakuję przy max w lewo. Sam jadę w najblizszym czasie to poprawić dla świętego spokojuJasiu pisze:Witam.
No niestety nie tak,kąt pochylenia koła ustawia się na swożniu dolnym
Witam.
Czy był sprawdzany kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy?
Ten kąt jest nieregulowany ale warto to sprawdzić.
Podam Ci jeszcze dwa parametry do sprawdzenia.
Kąt różnicy w rozstawie kół przy kierownicy skręconej o 20 stopni z lewej strony na prawą minus 1stopień plus minus 30'
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy(brak możliwości regulacji)
Pojazdy ze wspomaganiem i bez plus 1 stopień 15'
Maksymalna różnica między kołami 30'
Dokładne pomiary to czynność trochę pracochłonna ale w Twoim przypadku należałoby
to zrobić.
Może odkształcona jest zwrotnica albo kolumna m.Person?
Powodzenia,pozdrawiam
Jasiu
[ Dodano: 2007-09-11, 22:25 ]
Może zmień warsztat?
Czy był sprawdzany kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy?
Ten kąt jest nieregulowany ale warto to sprawdzić.
Podam Ci jeszcze dwa parametry do sprawdzenia.
Kąt różnicy w rozstawie kół przy kierownicy skręconej o 20 stopni z lewej strony na prawą minus 1stopień plus minus 30'
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy(brak możliwości regulacji)
Pojazdy ze wspomaganiem i bez plus 1 stopień 15'
Maksymalna różnica między kołami 30'
Dokładne pomiary to czynność trochę pracochłonna ale w Twoim przypadku należałoby
to zrobić.
Może odkształcona jest zwrotnica albo kolumna m.Person?
Powodzenia,pozdrawiam
Jasiu
[ Dodano: 2007-09-11, 22:25 ]
Może zmień warsztat?
Witam
Byłem na ustawieniu zbieżności i sprawdzali mi kąt pochylenia Mechanior poluzował lewe mocowania sworznia wahacza i ustawiał kąt. Po ustawieniu okazało się, że mnie ściąga na prawą stronę, jak puszczę na chwilę kierownice :evil: :-x wcześniej trzymał się jak po szynach Miałem ze sobą książkę ( audi 80 niebieska) i porównałem dane i okazało sie ze ma inne dane w autodacie( wersja ksiazkowa) co do kąta pochylania Policzył sobie 80 pln i jest gorzej niż było teraz będzie poprawiał ale obawiam się żeby znowu tego nie spartolił. Czy potrzebnie ruszał ustawienia sworznia bo na badaniach wyszło ze delikatnie tylko jest zbieżnosc przestawiona no i dlaczego dane z kątami się różnią :?:
Byłem na ustawieniu zbieżności i sprawdzali mi kąt pochylenia Mechanior poluzował lewe mocowania sworznia wahacza i ustawiał kąt. Po ustawieniu okazało się, że mnie ściąga na prawą stronę, jak puszczę na chwilę kierownice :evil: :-x wcześniej trzymał się jak po szynach Miałem ze sobą książkę ( audi 80 niebieska) i porównałem dane i okazało sie ze ma inne dane w autodacie( wersja ksiazkowa) co do kąta pochylania Policzył sobie 80 pln i jest gorzej niż było teraz będzie poprawiał ale obawiam się żeby znowu tego nie spartolił. Czy potrzebnie ruszał ustawienia sworznia bo na badaniach wyszło ze delikatnie tylko jest zbieżnosc przestawiona no i dlaczego dane z kątami się różnią :?:
Regulacji sworzniem dokonuje się w celu zmiany kąta pochylenia koła. Do regulacji zbieżności służy śruba rzymska na drążku kierowniczym.
Przy jakiejkolwiek zmianie pochylenia koła (regulacja na sworzniu) trzeba rónież ustawiać zbieżność.
Widocznie nie chciało się mechanikowi regulować zbieżności śruba rzymską (bo czasami ciężko się odkręca) i myślał że podreguluje na sworzniu. Owszem zbieżność mu się prawdopodobnie zmieniła tak jak chciał ale jednocześnie "poleciało" pochylenie koła i teraz auto ściąga.
Przy jakiejkolwiek zmianie pochylenia koła (regulacja na sworzniu) trzeba rónież ustawiać zbieżność.
Widocznie nie chciało się mechanikowi regulować zbieżności śruba rzymską (bo czasami ciężko się odkręca) i myślał że podreguluje na sworzniu. Owszem zbieżność mu się prawdopodobnie zmieniła tak jak chciał ale jednocześnie "poleciało" pochylenie koła i teraz auto ściąga.
Dzięki Czarek za odpowiedź
Przy drążku tez coś regulował możliwe że tą śrubę bo bił tam młotkiem i przecinakiem żeby to poluzować, no ale pomimo tego jest kiszka. Co proponujesz, może coś mu sugerować? Jak ustawiał to jeszcze były oryginalne ustawienia fabryczne na sworzniach i drążku powleczone niebieska farbą. Chciałem ustawić idealnie bo nowe opony na przód założę ale widzę ,że sobie poprawiłem tylko nie w tą stronę co trzeba.A może powinienem koła zamieniac stronami i dopiero sprawdzić.
Przy drążku tez coś regulował możliwe że tą śrubę bo bił tam młotkiem i przecinakiem żeby to poluzować, no ale pomimo tego jest kiszka. Co proponujesz, może coś mu sugerować? Jak ustawiał to jeszcze były oryginalne ustawienia fabryczne na sworzniach i drążku powleczone niebieska farbą. Chciałem ustawić idealnie bo nowe opony na przód założę ale widzę ,że sobie poprawiłem tylko nie w tą stronę co trzeba.A może powinienem koła zamieniac stronami i dopiero sprawdzić.
Niech ustawi najpierw pochylenie kół. Tylko przypilnuj go by nie zadowolił się tym, że pochylenia obu kół mieszcza się w dopuszczalnej tolerancji. Nie może być tak że lewe koło jest prawie maksymalnie na plusie a lewe maksymalnie na minusie. Przy ustawianiu pochylenia kół ważna jest rożnica między pochyleniami obu kół, ma być jak najmniejsza.
Oczywiście regulując pochylenie kół trzeba jednocześnie "podkręcać" zbieżność bo oba te parametry są od siebie zależne. Dopiero na samym końcu regulacji ustawia się samą zbieżność i wtedy jest to dobrze wykonane gdy korekcja jest niewielka.
Tylko, że w taki sposób to mało komu chce się ustawiać koła, bo to dużo kręcenia.
Pochylenie, zbieżność, pochylenie, zbieżność i tak do skutku kilka razy. Ostatnia dokręcana śruba to śruba rzymska.
Kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy się nie reguluje, ale trzeba go sprawdzic bo czasami się zdarza, że ktoś zamieni miejscami wahacze. :lol:
Oczywiście regulując pochylenie kół trzeba jednocześnie "podkręcać" zbieżność bo oba te parametry są od siebie zależne. Dopiero na samym końcu regulacji ustawia się samą zbieżność i wtedy jest to dobrze wykonane gdy korekcja jest niewielka.
Tylko, że w taki sposób to mało komu chce się ustawiać koła, bo to dużo kręcenia.
Pochylenie, zbieżność, pochylenie, zbieżność i tak do skutku kilka razy. Ostatnia dokręcana śruba to śruba rzymska.
Kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy się nie reguluje, ale trzeba go sprawdzic bo czasami się zdarza, że ktoś zamieni miejscami wahacze. :lol: