Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3] dym spod przełączników

Awatar użytkownika
Bożuch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 12 lut 2008, 09:41
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

[b3] dym spod przełączników

Post autor: Bożuch » 30 maja 2011, 09:19

Tak jak w temacie, stojąc wczoraj na światłach nagle spod przełączników od strony awaryjnych i wycieraczek pojawił się dym. Zaraz na pobocze auto zgasiłem i dym przestał lecieć. Ponowne odpalenie auta sprawdzenie świateł kierunków itd. wszystko ok. Dymu nie ma.
Czego to mogła być przyczyna bo strach jeździć.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 30 maja 2011, 09:38

zalezy co modziles lub ktos modzil ci w aucie,

a tak wogule, w manetkach blaszki sa zamontowane w plastiku, jesli wybierak sie zsunie na sciezke obok to moze wtedy zewrzec kilka blaszek jednoczesnie, a to wlasciwie normalna sprawa, wkoncu ile te pajaki maja wytrzymywac, 20 lat ? czy wiecej
rownie dobrze to mogl byc dymek ze stacyjki, podobna sytuacja jak wyzej pisalem

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 30 maja 2011, 10:11

Najlepiej rozebrać pałąk i go porządnie przeczyścić (z reguły po tylu latach są tam kłęby kurzu; jaki wiadomo kurz jest elektrostatyczny), względnie wyprostować te styki. Jeśli to stacyjka to bez wahania kupować nową.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 30 maja 2011, 10:16

Jednym słowem było to zwarcie.

w.a.n.t.e.d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
Lokalizacja: Chełm

Post autor: w.a.n.t.e.d » 30 maja 2011, 14:03

kojak85 pisze:Jednym słowem było to zwarcie.
No co ty, niemożliwe, to pewnie pająki sobie grila urządzili i stąd ten dym. :lol:

Zdejmij obudowe kolumny kierowniczej i zobacz co tam się dzieje, a pająki jeżeli nie chcesz rozbierać zapsiukaj wd40 albo innym specyfikiem co by przeczyścił styki z kurzu itp.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 30 maja 2011, 14:52

Zdejmij obudowe kolumny kierowniczej i zobacz co tam się dzieje, a pająki jeżeli nie chcesz rozbierać zapsiukaj wd40 albo innym specyfikiem co by przeczyścił styki z kurzu itp.
WD-40 nigdy nie przeczyści Ci nic z kurzu - jeszcze go polepi więc bez żartów. Do styków używa się specjalnych środków. Jeżeli już to sprężone powietrze, ale mimo wszystko najpierw lepiej rozebrać.

Pitras

Post autor: Pitras » 30 maja 2011, 14:54

Kiedyś i ja miałem taką sytuację. Wsiadam do samochodu, przekręcam stacyjkę na zapłon i pojawia się dymek. Wystraszyłem się i wyłączyłem od razu zapłon. Za chwilę jednak odpaliłem samochód, sprawdziłem, czy wszystko działa i tak jeżdżę. Od kilkunastu tygodni nie zauważyłem nic niepokojącego. Podejrzewam, że to kurz się wypalił.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 30 maja 2011, 15:01

w.a.n.t.e.d pisze:jeżeli nie chcesz rozbierać zapsiukaj wd40
no juz takiej rady to dawno nie czytalem, nie bede sie rozpisywal otym gdyz pare dni temu otym pisalem

pzdr

pawcio81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 17 lip 2007, 16:55

Post autor: pawcio81 » 30 maja 2011, 15:14

Też miałem kiedyś podobną sytuację, nie zawsze załączały mi się spryskiwacze szyb z powodu kiepskiego styku w przełączniku. Nie chciało mi się z tego powodu demontować przełącznika, tak więc prysnąłem jakimś preparatem co w stylu WD i po załączeniu przez chwilę leciał dymek oraz było widać malutkie iskierki. Nie było to zwarcie, bo żeby ono wystąpiło to musi się zewrzeć plus z minusem a w przełączniku jest raczej jeden biegun. Po prostu pewne środki smarne i smary są przewodzące i jak się dostaną pomiędzy styki to próbuję płynąć prąd w obwodzie wycieraczek mimo wyłączonego przełącznika i dlatego chwilę się podymi i przestaje, a prąd jest na tyle mały, że nie przepala bezpiecznika. Przy zwarciu już dawno by nie było bezpiecznika.

w.a.n.t.e.d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
Lokalizacja: Chełm

Post autor: w.a.n.t.e.d » 30 maja 2011, 15:58

Szara80tkaTdi pisze:
w.a.n.t.e.d pisze:jeżeli nie chcesz rozbierać zapsiukaj wd40
no juz takiej rady to dawno nie czytalem, nie bede sie rozpisywal otym gdyz pare dni temu otym pisalem

pzdr
Poczytaj na forum ile osób tak zrobiło i jakoś nie widzą przeciwwskazań. W sumie lepiej od wd40 psiknąć czymś specjalnym do styków, ale wd40 też daje rade.

W rodzinie mam 2 audice, 1 srebrna kupiona ok 3 lata temu, na początku nie działały światła długie, zapsikany przełącznik, na początku szedł tylko dymek, teraz do tej pory chodzi jak należy. W drugiej kupionej miesiac temu to samo, też długie nie działały, po operacji psik, wszystko wróciło do normy. Po prostu zasyfiają się styki i trzeba je wyczyścić, a jeżeli komuś rozbieranie pająka wydaje się skomplikowane, lepiej już zaaplikować troszke preparatu. :->

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 30 maja 2011, 17:09

w.a.n.t.e.d, niestety ja psiknąłem jakiś czas temu i zawsze jak auto postoi na słońcu to przekręce zapłon i wycieraczki się załączają i dymek :-/ także wd daje radę ale po uprzednim wyczyszczeniu z kurzu.

Awatar użytkownika
Bożuch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 12 lut 2008, 09:41
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Bożuch » 30 maja 2011, 21:02

no ja wymieniałem jedną stronę pająka kierunki i długie jakieś 3-4 miesiące temu, drugą str. przeczyściłem więc nie wiem

w.a.n.t.e.d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
Lokalizacja: Chełm

Post autor: w.a.n.t.e.d » 31 maja 2011, 14:04

Bożuch pisze:no ja wymieniałem jedną stronę pająka kierunki i długie jakieś 3-4 miesiące temu, drugą str. przeczyściłem więc nie wiem
W sumie jak Ci się nudzi to poszukaj na forum jest cały opis jak rozebrać i złożyć przełącznik zespolony. Ale moim zdaniem gra nie warta świeczki, wystarczy preparat do styków el. i wszystko będzie ok. ;-)

marek071988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 29 lip 2011, 13:06
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: marek071988 » 24 sie 2011, 20:08

witaam co do przelaczniko to w b3 sa zespolone przelaczniki nie tak jak w b4 oddzielnie swiatla i oddzielni wycieraczki koszt nowych ok 350zl. swiatla w b3 nie sa na przekaznkach wiec caly prad plynie przez manetke a po 20 latach stykiwtapiaja sie w plastik i albonie laczy albo wariuja a na poczatku objawy sa jednoznaczne cieplo i dym ja bawilem sie troche w regeneracje skutki: 2 miesiace i to samo pozniej przerobilem swiatla na krotko i mam spokoj

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 25 sie 2011, 15:57

"na krótko" to można wysłać dziewuchę na imprezę :mrgreen: a nie kombinować z elektryką.
Zawsze można kupić od 90 w wersji okrągłej i kombinować :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl