[AFN] Cieknąca ropa
[AFN] Cieknąca ropa
Witam, mam mały problem z moim A4 1.9TDi.Otóż po każdym postoju samochód zostawia za sobą plamy od ropy(gdzieś po prawej stronie silnika stojąc przodem do maski).Ma pytanko co w najgorszej opcji mogło dać d...? Do mechanika jadę dopiero w poniedziałek ale wolałbym się przygotować <ok>
A i jeszcze druga sprawa.Kupiłem auto z jednym kluczykiem,ale jest on bez centralnego z pilota.Jak wygląda sprawa z dokupieniem takiego kluczyka? Jest to możliwe?
A i jeszcze druga sprawa.Kupiłem auto z jednym kluczykiem,ale jest on bez centralnego z pilota.Jak wygląda sprawa z dokupieniem takiego kluczyka? Jest to możliwe?
Ostatnio zmieniony 27 sie 2011, 09:43 przez k615, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Pilota powinno dać się doprogramować jeśli moduł komfortu go obsługuje. Tylko trzeba dobrać właściwy pilot oraz właściwy transponder immobilisera i obie rzeczy zaprogramować. Do immo trzeba VAGa a pilot ponoć da się zaprogramować bez VAGa. Chyba że chcesz taniej i sobie przełożysz transponder od immo z obecnego kluczyka. Tylko po wyekstrahowaniu z niego pestki od immo będziesz mógł sobie nim co tylko otworzyć drzwi i odblokować kierownicę.
To skąd cieknie to musisz dokładnie popatrzeć. W najgorszym wypadku uszczelnienie o-ring głowiczki pompy wtryskowej. Sam zestaw uszczelek do pompy kosztuje niedużo ok. 50 zł. Lecz wymiana tego o-ringu nie jest taka prosta. Niezbędny do tego jest VAG i trochę pojęcia. W skrócie powiem, że potrzeba poznaczyć sobie rozrząd i pompę w odpowiednich miejscach, wymontować pompę z samochodu i rozebrać. Nie wolno odkręcać głowiczki pompy zamontowanej w samochodzie bo rolki z niej powypadają. Jeśli nie robiłeś podobnych rzeczy to lepiej odpuść i jedź do pompiarza. Ale najpierw poszukaj tego wycieku bo sprawa może być naprawdę prosta.
Nawiązując do drugiej sprawy to pilot zawsze można dokupić, kluczyk i immo dorobić. Nawet na Allegro używany kluczyk z pilotem można kupić. Klucz oczywiście nie będzie pasował ale sam pilot sobie dopasujesz przy użyciu VAGA lub ręcznie. Musisz dokupić taki pilot jak Twój stary, musi mieć tyle samo przycisków (np. dwa) oraz taką samą częstotliwość (np. 433 Mhz - jest napisane na pilocie). Transponder immobilisera programuje się VAGiem w adaptacjach (musisz znać kod PIN) lub przy użyciu VAG-tacho, Commander.
Teraz podaję krótką instrukcję jak dodać pilot do centralnego zamka:
-starym kluczykiem włączamy zapłon, zostawiamy tak w stacyjce
-nowym kluczem zamykamy drzwi od strony kierowcy, naciskamy dwukrotnie przycisk UNLOCK a po 3-4 skundach jaszcze raz naciskamy UNLOCK
-otwieramy drzwi kluczem, wyłączamy zapłon i od tej pory nowy pilot już powinien działać
Powyższa procedura może nie działać we wszystkich autach, u mojego ojca w passacie z 97 roku zadziałała.
Pozdrawiam!
Nawiązując do drugiej sprawy to pilot zawsze można dokupić, kluczyk i immo dorobić. Nawet na Allegro używany kluczyk z pilotem można kupić. Klucz oczywiście nie będzie pasował ale sam pilot sobie dopasujesz przy użyciu VAGA lub ręcznie. Musisz dokupić taki pilot jak Twój stary, musi mieć tyle samo przycisków (np. dwa) oraz taką samą częstotliwość (np. 433 Mhz - jest napisane na pilocie). Transponder immobilisera programuje się VAGiem w adaptacjach (musisz znać kod PIN) lub przy użyciu VAG-tacho, Commander.
Teraz podaję krótką instrukcję jak dodać pilot do centralnego zamka:
-starym kluczykiem włączamy zapłon, zostawiamy tak w stacyjce
-nowym kluczem zamykamy drzwi od strony kierowcy, naciskamy dwukrotnie przycisk UNLOCK a po 3-4 skundach jaszcze raz naciskamy UNLOCK
-otwieramy drzwi kluczem, wyłączamy zapłon i od tej pory nowy pilot już powinien działać
Powyższa procedura może nie działać we wszystkich autach, u mojego ojca w passacie z 97 roku zadziałała.
Pozdrawiam!