Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AFN] Cieknąca ropa

ODPOWIEDZ
k615
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 29 sty 2011, 15:49

[AFN] Cieknąca ropa

Post autor: k615 » 26 sie 2011, 09:26

Witam, mam mały problem z moim A4 1.9TDi.Otóż po każdym postoju samochód zostawia za sobą plamy od ropy(gdzieś po prawej stronie silnika stojąc przodem do maski).Ma pytanko co w najgorszej opcji mogło dać d...? ;-) Do mechanika jadę dopiero w poniedziałek ale wolałbym się przygotować <ok>

A i jeszcze druga sprawa.Kupiłem auto z jednym kluczykiem,ale jest on bez centralnego z pilota.Jak wygląda sprawa z dokupieniem takiego kluczyka? Jest to możliwe?
Ostatnio zmieniony 27 sie 2011, 09:43 przez k615, łącznie zmieniany 1 raz.

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 26 sie 2011, 10:48

Byćmoże uszczelki w nastawniku lub samej pompie jeśli takową posiada:),a żeby zdiagnozować taką usterkę wcale nie potrzeba mechanika

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 26 sie 2011, 11:31

Może cieknąć Ci z pompy, filtra bądź przewodów.

k615
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 29 sty 2011, 15:49

Post autor: k615 » 26 sie 2011, 11:52

Sam za bardzo się nie znam, A koszty takich przyjemności?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 26 sie 2011, 12:34

Wszystko zależy gdzie cieknie. W najgorszym przypadku za samą robociznę ponad 100-200zł w zależności od zakresu prac.

k615
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 29 sty 2011, 15:49

Post autor: k615 » 26 sie 2011, 12:54

Czyli tak do 500 zł się wyrobię? <ok> Uff myślałem ,że to w tysiącach będzie liczone :shock:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 26 sie 2011, 13:04

Jak tylko pompa cieknie to należy wymienić gumowy oring, większość można dostać w sklepie z takimi akcesoriami za parę zł.

k615
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 29 sty 2011, 15:49

Post autor: k615 » 26 sie 2011, 13:22

A z tym kluczykiem się nie orientujesz?To może ktoś będzie wiedział czemu mi piszczy klimatyzacja przez ok 30 sek na początku a później tez piszczy ale już ciszej. Jakby jakiś pasek albo coś.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 26 sie 2011, 14:35

Kluczyk może Ci dorobić jakiś ślusarz.
Co do piszczenia klimatyzacji to pasek - ślizga się. Przez 30s jest głośniej bo guma paska nie jest rozgrzana, później się rozgrzewa a więc tworzy się większe tarcie między gumą paska a rolką od sprężarki klimatyzacji.

k615
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 29 sty 2011, 15:49

Post autor: k615 » 26 sie 2011, 14:43

Ale z tym kluczykiem to jest tak, że ja mam sam serwisowy kluczyk a chciałbym z pilota mieć centralny i jak mi dorobi to też będę miał normalny?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 sie 2011, 14:48

Pilota powinno dać się doprogramować jeśli moduł komfortu go obsługuje. Tylko trzeba dobrać właściwy pilot oraz właściwy transponder immobilisera i obie rzeczy zaprogramować. Do immo trzeba VAGa a pilot ponoć da się zaprogramować bez VAGa. Chyba że chcesz taniej i sobie przełożysz transponder od immo z obecnego kluczyka. Tylko po wyekstrahowaniu z niego pestki od immo będziesz mógł sobie nim co tylko otworzyć drzwi i odblokować kierownicę.

k615
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 29 sty 2011, 15:49

Post autor: k615 » 26 sie 2011, 17:45

To koszt takiej zabawy chyba nie będzie mały ...

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 27 sie 2011, 23:27

To skąd cieknie to musisz dokładnie popatrzeć. W najgorszym wypadku uszczelnienie o-ring głowiczki pompy wtryskowej. Sam zestaw uszczelek do pompy kosztuje niedużo ok. 50 zł. Lecz wymiana tego o-ringu nie jest taka prosta. Niezbędny do tego jest VAG i trochę pojęcia. W skrócie powiem, że potrzeba poznaczyć sobie rozrząd i pompę w odpowiednich miejscach, wymontować pompę z samochodu i rozebrać. Nie wolno odkręcać głowiczki pompy zamontowanej w samochodzie bo rolki z niej powypadają. Jeśli nie robiłeś podobnych rzeczy to lepiej odpuść i jedź do pompiarza. Ale najpierw poszukaj tego wycieku bo sprawa może być naprawdę prosta.

Nawiązując do drugiej sprawy to pilot zawsze można dokupić, kluczyk i immo dorobić. Nawet na Allegro używany kluczyk z pilotem można kupić. Klucz oczywiście nie będzie pasował ale sam pilot sobie dopasujesz przy użyciu VAGA lub ręcznie. Musisz dokupić taki pilot jak Twój stary, musi mieć tyle samo przycisków (np. dwa) oraz taką samą częstotliwość (np. 433 Mhz - jest napisane na pilocie). Transponder immobilisera programuje się VAGiem w adaptacjach (musisz znać kod PIN) lub przy użyciu VAG-tacho, Commander.

Teraz podaję krótką instrukcję jak dodać pilot do centralnego zamka:
-starym kluczykiem włączamy zapłon, zostawiamy tak w stacyjce
-nowym kluczem zamykamy drzwi od strony kierowcy, naciskamy dwukrotnie przycisk UNLOCK a po 3-4 skundach jaszcze raz naciskamy UNLOCK
-otwieramy drzwi kluczem, wyłączamy zapłon i od tej pory nowy pilot już powinien działać

Powyższa procedura może nie działać we wszystkich autach, u mojego ojca w passacie z 97 roku zadziałała.

Pozdrawiam!

k615
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 29 sty 2011, 15:49

Post autor: k615 » 31 sie 2011, 19:47

Byłem u mechanika , najprawdopodobniej to tylko uszczelka pompy <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl