[B4 1,9 TDI 1Z] Problem z wtryskami z AFN
[B4 1,9 TDI 1Z] Problem z wtryskami z AFN
Witam,
zmieniłem wtryski z seryjnych dwu-sprężynowych na AFN i auto jakby gorzej się zbiera, czy to możliwe?? Auto wcześniej bardziej wgniatało w fotel(na serii).
Dodam że wtryski biją podobnie bo oba komplety otwierają się przy około 180 BAR.
zmieniłem wtryski z seryjnych dwu-sprężynowych na AFN i auto jakby gorzej się zbiera, czy to możliwe?? Auto wcześniej bardziej wgniatało w fotel(na serii).
Dodam że wtryski biją podobnie bo oba komplety otwierają się przy około 180 BAR.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
heh... może za dużo oczekiwałeś i zonk wyszedł ;p
A tak na serio, to dawkę paliwa ustawiłeś? Ile teraz wynosi? Widać dym za autem przy deptaniu w pedał gazu? Trochę to dziwne, bo osobiście po zmianie wtryskiwaczy na wydajniejsze zawsze lepiej auto się zbierało
A cha... a może te wtryski są z nie pewnego źródła? Bo może ktoś wcisną Ci wtryskiwacze z jakiegoś SDI i w takim wypadku auto będzie jeździło gorzej.
Pozdrawiam
Piotr
A tak na serio, to dawkę paliwa ustawiłeś? Ile teraz wynosi? Widać dym za autem przy deptaniu w pedał gazu? Trochę to dziwne, bo osobiście po zmianie wtryskiwaczy na wydajniejsze zawsze lepiej auto się zbierało
A cha... a może te wtryski są z nie pewnego źródła? Bo może ktoś wcisną Ci wtryskiwacze z jakiegoś SDI i w takim wypadku auto będzie jeździło gorzej.
Pozdrawiam
Piotr
kat mam ustawiony na 58 a dawkę na 18, jak depnę to delikatnie zaczyna przy maks wciśniętym pedale puszczać czarną chmurkę. Wtryski po numerach to AFN a mierzone są przeze mnie tzn dawałem żeby gościu mi sprawdził także to też raczej pewne. Bo raczej przy założeniu wtrysków nie da się nic przekombinować?
a co spodziewałeś sie z ejak depniesz to czysto bedzie za toba? nic z tych rzeczy... TDI jak mu depniesz to pusci czarnego bączka - to nie jest benzyna... otowrki sa teraz wieksze bo 0,205 a miałeś 0,185... dostaje sie wiecej ropy...
Moim zdaniem po zmianie wtrysków nieco zmieniła ci sie charakterystyka koni oraz momentu... ale nie oczekuj mega torpedy... taka zmiana dopiero po sofcie pokazuje swoje zalety i pazur...
Moim zdaniem po zmianie wtrysków nieco zmieniła ci sie charakterystyka koni oraz momentu... ale nie oczekuj mega torpedy... taka zmiana dopiero po sofcie pokazuje swoje zalety i pazur...
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
A silnik na jakim osprzęcie jest? Bo na boschu będą mniejsze odczucia jak na pierburgu, choć satysfakcja powinna rosnąć po zmianie wtrysków na wydajniejsze, a nie odwrotnie i może faktycznie jest jakiś problem. Trzeba by auto zlogować i wrzucić na forum, a mądre osoby powiedzą czy jest coś niepokojącego
W opisie auta widzę, że masz wsadzonego chipa od Kostrza, czyli nawet na tych wtryskach i nowym sofcie auto słabiej jedzie porównując do serii?
W opisie auta widzę, że masz wsadzonego chipa od Kostrza, czyli nawet na tych wtryskach i nowym sofcie auto słabiej jedzie porównując do serii?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie ,to nie możliwe ...za to pewne że wtryski są do bani ,ewentualnie nie są to 0,205 ...i zadne regulacje nic tu nie pomogą Faktem jest też ,ze sama wymiana wtrysków ,daje efekt raczej mizerny i mało odczuwalny ,bo robi się to w innej kolejności ,czyli najpierw komp i zmiana map a pożniej ewentualnie wtryski ...mody86 pisze:zmieniłem wtryski z seryjnych dwu-sprężynowych na AFN i auto jakby gorzej się zbiera, czy to możliwe?
wtryski od afn powinny mieć numery 028130201T zwykle i 028130201S sterujący a na końcówkach nawet bez rozbierania powinno być albo napylone lub wygrawerowane 520 o innym oznaczeniu końcówek w afn-ie nie było, ory. końcówki z afn maja oznaczenie DSLA150P520 trzeba by było sprawdzić czy takie są jeśli wszystko się zgadza z tym co podałem i cienienie wstępne-pilotujace jest oki i rozpylaja oki to albo jest cos nie tak ze sterującym wtryskiem może nawet zasadnicze cisnienie być bardzo niskie, kolega ma zetorka na boschu i moze taki traf ze w tym samym momęcie np. padł n75 lub jest jakaś nieszczelność w dolocie trzeba sprawdzić zegarem lub przynajmniej logi zrobić, lub taki traf i przepływka podupadła, trzeba sprawdzic po pierwsze oznaczenia wtrysków i numerki na koncówkach czy maja namalowane lub wybite 520 jak nie to przyczyna znaleziona , po sofcie w sterowniku 401B i afn-ach audik musi śmigać ładnie i powinno być czuć wzrost mocy w całym zakresie obrotów.
To jeszcze raz od początku:
dałem kostrzowi do przerobienia kompa i jak przyszedł po założeniu auto dostało niezłego przyśpieszenia, ciężko było płynnie ruszyć, wiadomo chwilę później było mało stwierdziłem że zmiana wtrysków, przed założeniem pojechałem do gościa żeby mi je sprawdził biły wszystkie na ok 175 a nie jak wyżej pisałem na 180, po założeniu auto już tak nie gniecie w fotel jak wcześniej, dodam że moje poprzednie wtryski ciśnienie przed wtrysku miały ok 180.
niby numery tych AFN są takie jak kostrz pisze wyżej ale czy mają nabite 520 to nie wiem. zrobię logi to wrzucę. Osprzęt mam boscha.
Jeszcze jedno gdy odłączę przepływkę to jeszcze gorzej idzie więc chyba nie powinna być popsuta, ale to tylko takie moje gdybanie.
I auto porównuję z założonym softem tylko po zmianie wtrysków na AFN z seryjnych ma mniejszego kopa.
dałem kostrzowi do przerobienia kompa i jak przyszedł po założeniu auto dostało niezłego przyśpieszenia, ciężko było płynnie ruszyć, wiadomo chwilę później było mało stwierdziłem że zmiana wtrysków, przed założeniem pojechałem do gościa żeby mi je sprawdził biły wszystkie na ok 175 a nie jak wyżej pisałem na 180, po założeniu auto już tak nie gniecie w fotel jak wcześniej, dodam że moje poprzednie wtryski ciśnienie przed wtrysku miały ok 180.
niby numery tych AFN są takie jak kostrz pisze wyżej ale czy mają nabite 520 to nie wiem. zrobię logi to wrzucę. Osprzęt mam boscha.
Jeszcze jedno gdy odłączę przepływkę to jeszcze gorzej idzie więc chyba nie powinna być popsuta, ale to tylko takie moje gdybanie.
do kopcenia to normalne że dymi tylko misiekdzwon zadał takie pytanie wyżej więc odpisałem.Widać dym za autem przy deptaniu w pedał gazu?
I auto porównuję z założonym softem tylko po zmianie wtrysków na AFN z seryjnych ma mniejszego kopa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Moim zdaniem sprawa jest prosta ,skoro na tych z AFN nie jedzie tak jak na ori ,to założyć z powrotem ori i po problemie :mrgreen: a to że niby biły jak trzeba .... widziałem już takie co to niby biły jak trzeba a auto na nich nie jechało ,także wina wtrysków jest moim zdaniem ewidentna...prawda jest taka że jedynym miarodajnym sposobem na stwierdzenie czy wtryski są ok. jest ich sprawdzenie na silniku ...mody86 pisze:dałem kostrzowi do przerobienia kompa i jak przyszedł po założeniu auto dostało niezłego przyśpieszenia, ciężko było płynnie ruszyć, wiadomo chwilę później było mało stwierdziłem że zmiana wtrysków, przed założeniem pojechałem do gościa żeby mi je sprawdził biły wszystkie na ok 175 a nie jak wyżej pisałem na 180, po założeniu auto już tak nie gniecie w fotel jak wcześniej,
Ostatnio zmieniony 27 sie 2011, 22:33 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
I tu kolego masz racie z tymi wtryskami bo miałem to samo.
Przed regulacją wtrysków było oki bo miały od 165-172.
A po regulacji samochód stracił spida totalnie.
Wróciłem więc do znajomego pompiarza i okazało się że pompa nie daje takiego ciśnienia jak powinna .
Po regeneracji pompy przyśpieszenie znowu wróciło i co najlepsze zaczął mniej palić. <ok>
Przed regulacją wtrysków było oki bo miały od 165-172.
A po regulacji samochód stracił spida totalnie.
Wróciłem więc do znajomego pompiarza i okazało się że pompa nie daje takiego ciśnienia jak powinna .
Po regeneracji pompy przyśpieszenie znowu wróciło i co najlepsze zaczął mniej palić. <ok>
dajesz do pompiarza gdzie robi vp37 wrzuca na stól probierczy i sprawdza pompe, mierzy wydatek, pompa wtryskowa i wtryski musza byc w dobrym stanie, jak zalozysz nowe końcówki do zużytej pompy to nici z mocy, ja jezdziłem na wtryskach afn które miałe cis pilotujace 160bar i korekcje w gr 013 mialem bliskie zeru, załozylem wtryski gdzie bylo cis pil 190 bar i korekcje powyskakiwały okolo +1 na cyl co moim zdaniem powiązane jest ze zużyciem sekcji tloczącej pompy, spadku mocy nie odczułem jedynie na tych 160bar była wieksza zadyma, przy okazji zapytam kto jezdzi na końcówkach firmy Firds????mody86 pisze:to może powiecie mi jak zdiagnozować pompę czy daje dobre ciśnienie? Bo auto faktycznie od zawsze za dużo pali i może tu tkwi problem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Tak jak napisał karol121,mody86 pisze:to może powiecie mi jak zdiagnozować pompę czy daje dobre ciśnienie? Bo auto faktycznie od zawsze za dużo pali
Ale pompa jest raczej ostatnią rzeczą którą bym podejrzewał ...Te pompy są długowieczne i pierwszymi objawami ich dużego przebiegu są nieszczelności np.pod nastawnikiem,czy głowiczką ,drugim objawem jest ciężkie odpalanie na gorącym silniku ,co zazwyczaj świadczy o kończącym się tłokorozdzielaczu ...faktem też jest że można znacznie skrócić im żywot jeżdząc na "chrzczonym "paliwiekarol121 pisze:dajesz do pompiarza gdzie robi vp37 wrzuca na stól probierczy i sprawdza pompe