[B4 1.9 TDI 1Z] rezanie FMIC
[B4 1.9 TDI 1Z] rezanie FMIC
Witam wszystkich!
Po sofcie i wtryskach AEL przyszedł czas na FMIC.
Postanowiłem wrzucić parę zdjęć, może komuś się przyda <ok>
Potraktujcie tego posta jako dodatek do https://audi80.pl/b4-1z-rezanie-fmic ... t19860.htm
Dzięki Solskier za przybliżenie tematu
Nie będę wyjaśniał jak zdjąć zderzak i wyjąć ori coolera bo wszystko było wyżej.
Pomimo braku klimy wybór padł na coolera z Fiata GP 150PS.
Układ został zbudowany ze stali nierdzewnej Φ 50.
Zależało mi aby cooler zmieścił się w ori zderzak i był na wysokości wlotów powietrza, dlatego trzeba było przerobić mocowanie zabezpieczenia klapy.
Do zamocowania coolera wykorzystane zostało ori mocowanie chłodnicy.
Pierwsza przymiarka do ustalenia wysokości mocowania.
Trzeba pamiętać o zderzaku :mrgreen:
Pierwotny plan zakładał, że cały układ będzie zmieniony, ale ostatecznie wszczepiłem się w stare połączenia.
Wystarczy przekręcić gumowe przewody.
Poszło gładko ponieważ mam łączenie pękniętej rury od ic i ustalenie wysokości i odpowiedniego kąta nie sprawiło problemu.
Następnym krokiem było dopasowanie i zespawanie całej konstrukcji.
Na pierwszy rzut oka wygląda prosto :!:
Niestety sprawa nie jest łatwa bo trzeba uwzględnić wymiary zderzaka :evil:, stąd dużo kombinowania z kątami i spawaniem <mur>.
Trochę się zeszło :!:
Po wykonaniu konstrukcji przyszedł czas na test, który wypadł niestety negatywnie <mur>
Ciśnienie zrywało przewody.
Trzeba było ospawać końcówki rur i w newralgicznych miejscach zastosować opaski GBS oraz wymyślić niezbędne mocowania układu.
Gdy uporaliśmy się z tym problemem przyszedł czas na mocowanie zderzaka.
Oczywiście nie obyło się bez szlifowanie i cięcia :roll:
Widok z góry
A tu cały zestaw:
Wszystkie spawy to sprawka chłopaków z firmy:
"ZENART" Spawalnictwo, wulkanizacja, konstrukcje stalowe.
Grabowo 25
19-500 GOŁDAP
woj. Warmińsko-mazurskie, pow. Gołdapski, gm. Gołdap
tel. 515045860
Dzięki wszystkim którzy przyczynili się do tego projektu (przede wszystkim dla Adasia i Patryka)
W razie pytań i wątpliwości piszcie na pw.
4 grudnia
Z nowym grillem i założonymi kratkami.
Po sofcie i wtryskach AEL przyszedł czas na FMIC.
Postanowiłem wrzucić parę zdjęć, może komuś się przyda <ok>
Potraktujcie tego posta jako dodatek do https://audi80.pl/b4-1z-rezanie-fmic ... t19860.htm
Dzięki Solskier za przybliżenie tematu
Nie będę wyjaśniał jak zdjąć zderzak i wyjąć ori coolera bo wszystko było wyżej.
Pomimo braku klimy wybór padł na coolera z Fiata GP 150PS.
Układ został zbudowany ze stali nierdzewnej Φ 50.
Zależało mi aby cooler zmieścił się w ori zderzak i był na wysokości wlotów powietrza, dlatego trzeba było przerobić mocowanie zabezpieczenia klapy.
Do zamocowania coolera wykorzystane zostało ori mocowanie chłodnicy.
Pierwsza przymiarka do ustalenia wysokości mocowania.
Trzeba pamiętać o zderzaku :mrgreen:
Pierwotny plan zakładał, że cały układ będzie zmieniony, ale ostatecznie wszczepiłem się w stare połączenia.
Wystarczy przekręcić gumowe przewody.
Poszło gładko ponieważ mam łączenie pękniętej rury od ic i ustalenie wysokości i odpowiedniego kąta nie sprawiło problemu.
Następnym krokiem było dopasowanie i zespawanie całej konstrukcji.
Na pierwszy rzut oka wygląda prosto :!:
Niestety sprawa nie jest łatwa bo trzeba uwzględnić wymiary zderzaka :evil:, stąd dużo kombinowania z kątami i spawaniem <mur>.
Trochę się zeszło :!:
Po wykonaniu konstrukcji przyszedł czas na test, który wypadł niestety negatywnie <mur>
Ciśnienie zrywało przewody.
Trzeba było ospawać końcówki rur i w newralgicznych miejscach zastosować opaski GBS oraz wymyślić niezbędne mocowania układu.
Gdy uporaliśmy się z tym problemem przyszedł czas na mocowanie zderzaka.
Oczywiście nie obyło się bez szlifowanie i cięcia :roll:
Widok z góry
A tu cały zestaw:
Wszystkie spawy to sprawka chłopaków z firmy:
"ZENART" Spawalnictwo, wulkanizacja, konstrukcje stalowe.
Grabowo 25
19-500 GOŁDAP
woj. Warmińsko-mazurskie, pow. Gołdapski, gm. Gołdap
tel. 515045860
Dzięki wszystkim którzy przyczynili się do tego projektu (przede wszystkim dla Adasia i Patryka)
W razie pytań i wątpliwości piszcie na pw.
4 grudnia
Z nowym grillem i założonymi kratkami.
Ostatnio zmieniony 04 gru 2011, 15:38 przez kowal, łącznie zmieniany 8 razy.
180° musiało być ale zespawanie dwóch kolan po 90° powodowało wydłużenie tego elementumatt1988 pisze:Super wyszło jedyne ale mam do tego zakretu 180 stopni z prawej
Zależało mi aby cała konstrukcja nie wpływała/nie była utrudnieniem dla ewentualnych napraw innych podzespołów (wymiana pasków) dlatego trzeba było ściąć kolanka aby rura poszła tuż pod FMIC :!:
Udało się :mrgreen:
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Rzeczywiste koszta jakie poniosłem to:misiekdzwon pisze:Interesują mnie koszta wykonania orurowania do FMICa?
1. Coller 200PLN (używka na allegro+przesyłka; na marginesie to polecam dokładnie upewnić się czy towar na zdjęciu jest tym który jest wysyłany)
2. materiał+spawanie - 2x0,7L, krata żubra <ok>
3. resztę prac wykonaliśmy samodzielnie - 0PLN
Na potrzeby forum ustalę dokładnie koszt materiałów i robocizny :!:
Temperatura spadła o około 30 stopni :mrgreen:misiekdzwon pisze:A co z temperaturą powietrza, dużo poszła w dół?
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2011, 20:34 przez kowal, łącznie zmieniany 1 raz.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
No to ładne rzeczy W sumie cooler to mam, dlatego bardziej interesuje mnie koszt orurowania i spawania tak mniej więcej. Bo chyba zwykłą transformatorową spawarką nie da się tych cienkościennych rur pospawać?
A co do temp. to też chciałbym zejść w podobnych granicach, a zainteresowałem się tematem bo mamy podobną konfigurację osprzętu
Pozdrawiam
A co do temp. to też chciałbym zejść w podobnych granicach, a zainteresowałem się tematem bo mamy podobną konfigurację osprzętu
Pozdrawiam
Koszty w przybliżeniu:misiekdzwon pisze: interesuje mnie koszt orurowania i spawania
1. metr rury ze stali nierdzewnej ok 50PLN (potrzeba około 1,5 metra)
2. kolanko ze stali nierdzewnej ok 40PLN za sztukę (sztuk 4)
3. spawanie do 100PLN za godzinę
Spawy tylko tigiem.misiekdzwon pisze:Bo chyba zwykłą transformatorową spawarką nie da się tych cienkościennych rur pospawać?
Przedstawię koszty mojego FMIC dla osób ciekawych
-IC - Opel Frontera 2.3 TD wymiary rdzenia 60cm x 20cm x 4cm Używany -100zł
-Rury z kwasówki fi50 kupione na złomie, w kształcie L , kawałek prostej i kolanko (ok. 160cm) -40zł
-60cm Przewodu olejoodpornego Fagumit fi 50 - 30zł
-4 opaski GBS - 20zł
- kolanko gumowe z Agromy - 15zł
- Kątowniki budowlane do montażu IC - 15zł
Pare kolanek 90' miałem z odzysku
Razem FMIC zmieścił mi się w kwocie 250zł z tego dużo części mi zostało ( Fagumitu użyłem tylko 8cm) i zostało mi jeszcze 50cm kwasówki
-IC - Opel Frontera 2.3 TD wymiary rdzenia 60cm x 20cm x 4cm Używany -100zł
-Rury z kwasówki fi50 kupione na złomie, w kształcie L , kawałek prostej i kolanko (ok. 160cm) -40zł
-60cm Przewodu olejoodpornego Fagumit fi 50 - 30zł
-4 opaski GBS - 20zł
- kolanko gumowe z Agromy - 15zł
- Kątowniki budowlane do montażu IC - 15zł
Pare kolanek 90' miałem z odzysku
Razem FMIC zmieścił mi się w kwocie 250zł z tego dużo części mi zostało ( Fagumitu użyłem tylko 8cm) i zostało mi jeszcze 50cm kwasówki