[90 b3 2,3 NG] długo trzeba kręcić na zimnym zanim zalapie.
[90 b3 2,3 NG] długo trzeba kręcić na zimnym zanim zalapie.
Witam.Było wiele postów na ten temat,lecz u mnie jest trochę inaczej.wszystko zaczęło się wiosną, zauważyłem to gdy po tygodniu nie jeżdżenia autem ciężko zaczęło odpalać.Musiałem długo kręcić, a jak zaczął łapać to tak jakby nie palił na wszystkie cylindry,i powoli po kilkunastu sekundach zaczyna dopiero równo pracować .Od wiosny problem zaczął się pogłębiać do tego stopnia że teraz po dwóch dniach już ciężko odpala.Z dnia na dzień to jeszcze w miarę szybko odpala,ale po dwóch dniach to jest już źle.Wtrysk rozruchowy działa,bo jak już złapie to trzyma obroty lekko powyżej tysiąca,a w miarę gdy już złapie temperaturę obroty spadają do ok. 900 i trzymają równo.Na ciepłym silniku jest wszystko dobrze, niema problemu z odpalaniem.Moje odczucia są takie jakby układ paliwowy nie trzymał ciśnienia.Nie mam pojęcia co to może być ,a byle komu nie chcę dawać żeby czegoś bardziej nie popsuł.Pytałem już na forum o fachowca od wtrysku mechanicznego z okolic Lublina ale bez odzewu.Czy naprawdę nikt tym się nie zajmuje w okolicy?. Jeśli ktoś wie co to może być, lub miał to samo to proszę o pomoc. Nie chcę na darmo wpakować dużo kasy bez rezultatu.pozdrawiam.
ja myślę że wtrysk rozruchowy nie podaje paliwa a to że obroty idom do góry na 1100 na zimnym silniku to nie znaczy że wtrysk rozruchowy jest dobry bo obroty silnika podnosi silniczek krokowy który bierze sygnał z sterownika a sterownik z czujnika ,mogą być kable idące do tego wtrysku przełamane i nie otwiera bo nie dostaje prądu można go prosto sprawdzić. wykręć wtrysk rozruchowy jest on przykręcany dwoma śrubkami na imbus numeru 5 wyjmij go z kolektora ale nie odkręcaj przewodu paliwowego ani nie wypinaj wtyczki ,weź sobie kogoś aby ci pokręcił rozrusznikiem a ty patrz czy wtrysk podaje paliwo powinno tryskać tylko na zimnym silniku,jeżeli podaje to wtrysk rozruchowy jest ok a jeżeli nie to do sprawdzenia są napięcie idące na wtrysk ,czujnik temperatury dwu pinowy czarny i ten wtrysk rozruchowy czy elektromagnes w nim nie padł,przyczyn może być więcej ale objawy wskazują na jakiś problem z tym wtryskiem jeżeli to nie to i wystąpią inne jeszcze objawy to pisz i będziemy myśleć dalej.A jak z mocom zmieniło się coś od czau wystąpienia tej usterki :?:
Auto jeździ normalnie nie odczuwam żadnych zmian w mocy silnika.Gdzie szukać tego czujnika?Morze coś w tym być że to czujnik lub coś z rozdzielaczem .Kiedy rano na zimny silniku zakręciłem parę razy i zajrzałem do jednej świecy była sucha tylko czarna co świadczy bogatej mieszance, tylko gdzie ten czujnik się znajduje bo w książce jest tylko pokazany na schemacie.Sprawdzę jutro tego rozruchowca cz podaje paliwo
po odpaleniu samochodu na zimnym silniku i po chwili zgaszeniu zawsze świeca jest zakopcona b w tym momencie nie pracuje w właściwej temperaturze spalania, nie słyszałem nigdy pojęcia (czujnika rozruchowca) i nie wiem o jaki ci chodzi morze o ten sam tylko inaczej nazywamy tą część ma on kostkę koloru niebieskiego i idzie do niego przewód z rozdzielacza paliwa jest on umieszczony w kolektorze ssącym widać go z boku patrząc od rozdzielacza paliwa , ten wtrysk rozruchowy który wyżej opisywałem działa tylko gdy silnik jest zimny a gdy jest ciepły to on nie podaje paliwa czyli nie działa a czujni temperatury jest od lewej strony silnika (od kierowcy)za pompom wspomagania kierownicy wychodzi króciec wody jest przykręcony do głowicy idzie od niego górny przewód do chłodnicy wody i na tym króćcu są dwa czujniki jeden z dołu a jeden z góry ten z góry 2 piny czarna kostka a ten z dołu 3 lub 4 piny brązowa kostka czujnik od wtrysku to ten 2 piny czarny z góry
Wtrysk rozruchowy jest dobry podaje paliwo.W książce H.R.Etzold ten czujnik nazywa się wyłącznik termiczno czasowy i jest pokazany tylko na schemacie.wyczytałem w tej książce że jest coś takiego jak zasobnik paliwa, który utrzymuje ciśnienie przez dłuższy czas, może to on mi nawalił wymienię go na drugi i zobaczymy.jeszcze jedno pytanie nad zbiornikiem w bagażniku jest jakiś plastikowy zasobniczek przez który płynie paliwo,niema tego w książce. Do czego on służy? W nim też jest jakaś blokada że paliwo się nie cofa,może on jest walnięty,sprawdzę i jego.