Audi A4 B6 Avant 1.9TDi Quattro
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Boje się trochę tylnego napędu i zawieszenia. Poza tym dość ciężko jest trafić na zadbane quattro z rozsądnym przebiegiem. Poza tym nie znam się w ogóle na autach z napędem na cztery kapcie <ok> . Z założenia A4 ma być autem do poruszania się z punktu a do b 8-) . W którym wychodząc w grudniowy poranek przekręcam kluczyk i jadę <oki> .julekF1 pisze:A czemu nie chcesz quattro?
Jeszcze miałbym pytanie; jakie są tam koła? Chodzi mi o rozmiar standardowej felgi, szerokość, ET i profil opony. Bo domyślam się, że koszt ogumienia jest zdecydowanie wyższy od tego w 80-tce.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
julekF1, nie ma to jak Avant <ok> Jednak Audi z tego okresu lepiej wyglądają w Avancie niżeli w sedanie
Patrique, nie bierz 2.0, bo to słabizna jest, lepsze 1.8T, spalanie mniejsze przy oszczędnej jeździe, lepsze osiągi i jak zabraknie mocy zawsze idzie wycisnąć więcej mocy <ok> Na twoim miejscu zastanowiłbym się nad Avant'em, ponieważ lepiej wygląda i jest bardziej praktyczny Sedan jakoś taki malutki się wydaje i ten tyłek śmiesznie zaokrąglony :roll:
Patrique, nie bierz 2.0, bo to słabizna jest, lepsze 1.8T, spalanie mniejsze przy oszczędnej jeździe, lepsze osiągi i jak zabraknie mocy zawsze idzie wycisnąć więcej mocy <ok> Na twoim miejscu zastanowiłbym się nad Avant'em, ponieważ lepiej wygląda i jest bardziej praktyczny Sedan jakoś taki malutki się wydaje i ten tyłek śmiesznie zaokrąglony :roll:
Napęd jest praktycznie bezawaryjny, pod warunkiem, że będziesz jeździł na takich samych oponach i dbał o dobry olej w układzie napędowym Kupując auto kieruj się stanem technicznym, a nie przebiegiem i najlepiej szukaj aut sprowadzanych z niemiec lub jedź tam sam. Polecam skorzystać ze sprawdzenia historii serwisowej, można się dowiedzieć jaki ma przebieg i jakie miało wymieniane części, w którym roku itp.Patrique pisze:Boje się trochę tylnego napędu i zawieszenia. Poza tym dość ciężko jest trafić na zadbane quattro z rozsądnym przebiegiem. Poza tym nie znam się w ogóle na autach z napędem na cztery kapcie <ok>
Jak w B3 masz oponki 175/70/14 to koszt zakupu kompletu nowych opon będzie stanowczo wyższy. Felgi standardowo są chyba 15' ale nie jestem tego pewien, aby to wyglądało trzeba by było felgę 17' do tego oponka 205/50 była by wystarczająca. Co do zawiasu to ponoć coś tam polepszyli w B6, ojcowe C5 po polskich drogach zrobiło przez rok 15tyś. km, nic się nie odzywa, nie ma luzów i nic w nim nie było ruszane. Pomyśl nad quattro, bo zupełnie inna jazda szczególnie zimą, a B6 z 1.8T w quattro jest fajną opcjąPatrique pisze:domyślam się, że koszt ogumienia jest zdecydowanie wyższy od tego w 80-tce.
z tego co się orientuje to zawieszenie w B6 jest takie samo w ośce jak i w quattro.Patrique pisze:Boje się trochę tylnego napędu i zawieszenia.
Co do napędu to odpowiednio użytkowany, jest bezawaryjny.
lato 205/55 R16 Et felgi coś ok 40Patrique pisze: jakie są tam koła? Chodzi mi o rozmiar standardowej felgi, szerokość, ET i profil opony
zima 195/65 r15 ET felgi 37
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Zawieszenia w A4 nie ma co się bać. Jest jakaś taka dziwna fama że często się psuje i jest drogie. Fakt, do tanich nie należy no ale bez przesady z tym psuciem. Jak kupuje się dobre części to jest dość trwałe. Na forum A4 czytałem wypowiedzi różnych ludzi którzy co roku potrafili wymieniać całe zawszenie, jak tylko coś zaczynało stukać. Kurcze, bez przesady. Jak coś zaczyna stukać to trzeba zlokalizować co i wymienić tylko tą część. Dodatkowo dodam że tuleje na wahaczach są wymienne więc jak one siądą a końcówki są ok to wymieniamy same tuleje. Trzeba oczywiście uważać żeby nie zepsuć samego wahacza, ale nie jest to jakaś wielka filozofia. Ja w ciągu 40tyś wymieniłem dwie tuleje górnych wahaczy (jakieś 40zł), jeden cały górny wahacz (kupiłem dobrą używkę za 20 zł), dwie tuleje na dolnych wahaczach (100 zł - w sumie jedna była jeszcze ok i nie wymagała wymiany, ale jak już kupiłem to wymieniłem). Najdroższy był jeden dolny wahacz gdzie poszła końcówka - nie wybiła się tylko chyba gdzieś dostała wody i zardzewiała - koszt 160 zł. Tak więc tragedii nie ma, a póki co w zawieszeniu cisza.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
julekF1, i Jak sie auto sprawuje?? Generalnie chodzi mi po głowie taki model w takiej konfiguracji czyli AVF + Quattro. Zastanawia mnie jak w porównania AEL Quattro wypada to B6 wzgledem kosztów podstawowej eksploatacji oraż różnicy w spalaniu itp.
Bede wdzieczny za szersze info bo już troszke tym sie turlasz widze...
Bede wdzieczny za szersze info bo już troszke tym sie turlasz widze...
eksploatacja jest na prawdę na akceptowalnym poziomie.icemerc pisze:julekF1, i Jak sie auto sprawuje?? Generalnie chodzi mi po głowie taki model w takiej konfiguracji czyli AVF + Quattro. Zastanawia mnie jak w porównania AEL Quattro wypada to B6 wzgledem kosztów podstawowej eksploatacji oraż różnicy w spalaniu itp.
Bede wdzieczny za szersze info bo już troszke tym sie turlasz widze...
Części do wyboru do koloru w duuużej rozpiętości cenowej. Jest w czym wybierać.
Ja zrobiłem 120tyś km bez ŻADNEJ awarii!!!!
Jakbyś chciał takie auto to proszę:
http://allegro.pl/show_item.php?item=3878347603
julekF1,
czytałem - tylko nie wiem czy to mity czy nie, że PD pala niestety wiecej niż VP37 przy tej samej pojemnosci czyli 1.9 . Na jakim poziomie sie to u ciebie klaruje jak latasz miasto, trasy... Virusowałes to czy czysta seria latasz? Bo czytałem w temacie, że był plan na Virusa... Ja powiem tak. AEL quattro teraz zima 10 litrów nie ma zmiłuj mniej. Lato po wtryskach i Virusie 9 litrów samo miasto jazda normalna, bez katowania. Trasa 6-7 litrów zalezy jakie prędkości, czy na tempomacie czy nie itp. Sama masa auta bez kierowcy to 1750 kg.
czemu swoje sprzedajesz?
czytałem - tylko nie wiem czy to mity czy nie, że PD pala niestety wiecej niż VP37 przy tej samej pojemnosci czyli 1.9 . Na jakim poziomie sie to u ciebie klaruje jak latasz miasto, trasy... Virusowałes to czy czysta seria latasz? Bo czytałem w temacie, że był plan na Virusa... Ja powiem tak. AEL quattro teraz zima 10 litrów nie ma zmiłuj mniej. Lato po wtryskach i Virusie 9 litrów samo miasto jazda normalna, bez katowania. Trasa 6-7 litrów zalezy jakie prędkości, czy na tempomacie czy nie itp. Sama masa auta bez kierowcy to 1750 kg.
czemu swoje sprzedajesz?