Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 8v 90KM ABT] nierówna praca na lpg i benzynie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
artik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 01 wrz 2011, 20:34
Lokalizacja: Zamość

[2.0 8v 90KM ABT] nierówna praca na lpg i benzynie

Post autor: artik » 01 wrz 2011, 20:53

mój problem polega na tym ze moja audiczka zaczeła świrować, chodzi nierówno na benzynie i na gazie, byłem u mechanika który wymienił mi swiece i kopułke aparatu zapłonowego, ale problem pozostał ten sam z tym ze na benzynie teraz obroty falują ,doszło jeszcze do tego ze na gazie utrzymuje wysokie obroty (tak jakby sam sobie dodawał gazu) a po wylączeniu silka i ponownym uruchomieniu wraca do normy do nastepnego wcisnieca pedału gazu. O co chodzi <osohozi>

rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Post autor: rejdzik » 01 wrz 2011, 21:16

Gaz masz drugiej gen?

Problem leży w potencjometrze przepustnicy zapewne.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 01 wrz 2011, 21:37

falujące obroty to nie wina świec ani kopułki...sprawdź silnik krokowy ...jest najczęstrzą przyczyną ...wyczyść sobie przepływkę ....jest tam pewnie sporo syfu....

artik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 01 wrz 2011, 20:34
Lokalizacja: Zamość

Post autor: artik » 02 wrz 2011, 20:06

Gaz pierwszej generacji, dzis byłem u mechanika który powiedział ze gaz jest do regulacji i do wymiany silniczek krokowy( nowy 280 zł) oprócz tego znalazł wiszące i przepalone przewody ktore chyba mają być podłączone do emulatora sondy,ale niechcial nic podłączać bo to jest robota dla gazownika, i jeszcze jeden kwiatek, termostat stoi i tez do wymiany, jaki byście polecili?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 wrz 2011, 20:17

artik pisze: termostat stoi i tez do wymiany, jaki byście polecili?
https://audi80.pl/b4-abt-prosta-odpowiedz-jaki-jest-dobry-termostat-t37237.html

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 02 wrz 2011, 20:58

januszbin pisze:falujące obroty to nie wina świec ani kopułki...sprawdź silnik krokowy ...jest najczęstrzą przyczyną ...wyczyść sobie przepływkę ....jest tam pewnie sporo syfu....
W silniku ABT nie ma przepływomierza... tylko czujnik zasysanego powietrza umiejscowiony w aparacie wtryskowym...

rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Post autor: rejdzik » 03 wrz 2011, 08:44

Nie wymieniaj żadnego silniczka krokowego, bo jako taki w tym silniku nie występuje. Skoro podnosi obroty to znaczy ze działa a steruje nim potencjometr przepusnicy. Skoro na gazie i na benie jest to samo to wina nie leży w regulacji gazu.

artik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 01 wrz 2011, 20:34
Lokalizacja: Zamość

Post autor: artik » 04 wrz 2011, 11:49

witam ponownie, dziekuje koledzy za rady, moja audiczka powoli wraca do normy, po podłączeniu przepalonych przewodów od emulatora sondy (poluzowały sie i leżały na kolektorze) silnik pracuje równo, ale problem potencjometru przepustnicy pozostał, czasami po wciśnięci gazu do spodu i puszczeniu pedału obroty nie spadają, dziś do kościoła zajechałem jak Kubica na pełnym gazie, trochę to irytujące, jak sobie z tym poradzić.

rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Post autor: rejdzik » 05 wrz 2011, 13:02

http://allegro.pl/potencjometr-przepust ... 68796.html

Tu taka opcja, podaję przykład. Albo używany choć nie wiem na co trafisz albo nowy z allegro - nie wiadomo ile pochodzi.
W ŻADNYM RAZIE NIE NAMAWIAM DO ZAKUPU TEGO TOWARU!

artik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 01 wrz 2011, 20:34
Lokalizacja: Zamość

Post autor: artik » 16 wrz 2011, 17:30

Postanowiłem sie odezwać aby przedstawić rozwiązanie problemu z zacinaniem sie obrotów, winny był nastawnik przepustnicy (NIE MYLIĆ Z SILNICZKIEM KROKOWYM BO TEGO W SILNIKU ABT NIEMA) 30 minut roboty i koszt ok. 75 zł. Dziękuje za wszystkie rady i pozdrawiam <ok> Dodam tylko ze wymieniałem razem z potencjometrem przepustnicy

Awatar użytkownika
misiek3456
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 13 gru 2007, 10:59
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: misiek3456 » 16 wrz 2011, 23:29

Witaj czesta przyczyna falujacych obrotow jest lewe powietrze :-) :-) sprawdz szczelnosc ukl.dolotowego, :-) podcisnienia :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl