Witam
jestem szczęśliwym ( na obecną chwile juz nie) posiadaczem Audi 80 b3 1.8 PM 90 km, przebieg 234 tys,instalacja gazowa bingo M. założona jakies 22 tys temu, filtr powietrza wymieniony 2 tys temu, olej 12 tys temu, od pary dni zauważyłem wzrost spalania, wcześniej trasa 7L lpg, miasto 9L lpg, na chwile obecna odpowiednio 10L i 12L+ , wraz ze wzrostem spalania z okolic silnika zaczął dobiegać metaliczny podzwięk typu blachy wpadającej w rezonans , występuje on przy rożnym zakresie obrotów, czasami również przy gaszeniu i odpalaniu samochodu, co może być tego przyczyną? co najpierw sprawdzić i tp
[b3 PM] 1.8 r88 LPG - wzrost spalania o 30 %
PM w mieście 9 L gazu?? To bardzo dobry wynik był. Wielu osobom pali po ok 12-13 L gazu i uważam ze to norma... No chyba że bardzo oszczędnie jeździłeś, chociaż ja też nie szaleję bo i nie ma czym.
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2011, 23:31 przez jaco80, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Chyba sterownik bingo m bo niema czegoś takiego jak "instalacja gazowa bingo M".ehyx1 pisze:instalacja gazowa bingo M
Najlepiej by było skontrolować czy "krokowiec" pracuje w wyznaczonym zakresie pracy, bo jak parownik już nie trzyma parametrów to wtedy dawka "wyjedzie" poza zakres regulacji.
Przy okazji aby "krokowiec" pracował sonda lambda musi być sprawna.
Założę się że wzrost spalanie wysnułeś po 1-3 tankowaniach. Może po prostu gorszy gaz zalałeś.ehyx1 pisze: od pary dni zauważyłem wzrost spalania
dzisiaj dokonałem pomiarów na tłokach na 1,2,4 tłoku było 10.5 a na 3 około 10
jutro wymienie sonde lambda
ps metaliczny dźwięk pochodzi z okolic tłumika
[ Dodano: 2011-09-03, 22:28 ]
rechot blachy pochodził od przegubu wewnętrznego, mechanik który wymieniał skrzynie 3 miesiące temu nie dokładnie dokręcił przegub i z czasem zaczął się odkręcać, przyczyną wysokiego spalania był oderwany kabelek przy samej sondzie, został przylutowany i zobaczymy co dalej, ewentualnie wymienię sonde i po sprawie
temat zamknięty
jutro wymienie sonde lambda
ps metaliczny dźwięk pochodzi z okolic tłumika
[ Dodano: 2011-09-03, 22:28 ]
rechot blachy pochodził od przegubu wewnętrznego, mechanik który wymieniał skrzynie 3 miesiące temu nie dokładnie dokręcił przegub i z czasem zaczął się odkręcać, przyczyną wysokiego spalania był oderwany kabelek przy samej sondzie, został przylutowany i zobaczymy co dalej, ewentualnie wymienię sonde i po sprawie
temat zamknięty