[2.0 ABK] -problem ze skrzynią automatyczn- brak kickdowna
[2.0 ABK] -problem ze skrzynią automatyczn- brak kickdowna
Witam, mam dziwny problem z automatem, mianowicie podczas normalnej jazdy niby wszystko ok, ale kiedy chce się kogoś wyprzedzić lub poprostu wcisnąć gaz mocniej, skrzynia zachowuje się tak jakby nic się nie działo, tzn. nie reaguje na wciśnięcie gazu (brak kick down). Podpinałem auto pod kompa, pokasowałem alarmy i nadal to samo. Może ktoś wie jak to usunąć, może podpiąłem go pod zły port ???
Ostatnio zmieniony 24 mar 2011, 20:51 przez musial78, łącznie zmieniany 2 razy.
ltrs pisze:A czy to nie jest ta dodatkowa wtyczka przy TPS? W ABK właśnie automat ma dodatkowe gniazdo w tps'ie. Nowy kosztuje kilkaset złotych, a używka w ciemno wg mnie strach trochę. A może po prostu po naprawie go nie podłączyłeś?
....mogłem nie podłączyć. Dziś sprawdze i poszukam. Jak wygląda i gdzie szukać?
Sprawdziłem- wtyczka podłączona, ręcznie wyginając blaszkę słychac cyknięcie jakby miał chęć działać. Linka gazu naciągnieta- powinna załączać.
Powinieneś mień pod przepustnicą czarny moduł z dwoma gniazdami i to jest TPS. W twoim przypadku obydwa gniazda powinny być podłączone. Dokładnie to oś przepustnicy wychyla też TPS. I wydaje mi się, że tylko on może być odpowiedzialny za brak "kick downa". Ewentualnie z drugiej strony wiązki mogło się odłączyć albo przetrzeć.
Ostatnio i u siebie sprawdzałem VAG'iem czy czujnik działa, więc można go sprawdzić.
Ostatnio i u siebie sprawdzałem VAG'iem czy czujnik działa, więc można go sprawdzić.
Własnioe w wirze poszukiwań znalazłem coś na trzy przewody wychodzące z lewej (kierowcy) strony głowicy od tyłu przy pompie hamulcowej... niestety przy próbie odłączenia wtyczki urwały mi się kabelki-nosiły slady wcześniejszego lutowania. Z przyjemnością przylutowałbym od nowa, jednak oberwwało sie tak, że nie widze możlwiości zlutowania, dodatkowo nie wiem jaka kolejność... Dostępu brak... Auto oczywiście rzuciło palenie...
zwierzak213a2 pisze:chyba urwales przewody od czujnika halla miejsce sie zgadza ilosc przewodow tez . Bez nich za cholere nie zapali .
[ Dodano: 2011-09-03, 14:12 ]
zielony na srodku czerwony plus , czarny minus . chyba na kostce lub na hallu powinny byc oznaczenia pinow
Dzieki-pomogło:)
Wyjąć Halla wcale nie takie halo... Trza się było nagimnastykować:) Przy okazji znalazłem peknięta odme, tez naprawiłem.
Przsy teście auta zadziałał mi kickdown. Musiałem kilkakrotnie puścić i depnąc do podłogi- zaskakuje przy tej metodzie co jakiś dziesiąty raz... Wtyczki od TPSu i Kickdowna posprawdzałem-wydaje sie ok. Najdziwniejsze że przed wymianą kolektora wszystko działało super...mozliwe że nie łapiąc lewego powietrza komputer "zgłupiał"..?
Cieszy ze pomoglo , sam walczylem z hallem 3 razy padal mi co pol roku srednio taki urok tanich zamiennikow . Pytanie czy zmnieniales razem z przepustnica ??? . Jak nie moze cos sie przestawilo wlacznik kicka mozna z tego co pamietam przestawic zeby reagowal wszesniej a nie przy calkowitym otwarciu przepustnicy . Sprawdz miernikiem sam wlacznik czy zalacza przy calkowitym depnieciu gazu w podloge . Moze przy zaladaniu linki gazu cos przestawiles sprobuj ja bardziej naciagnac na nacieciach . Co do lewego powietrza to tylko pewnie bedzie miej palil . Dzialaj ostro i daj znac co obadales . Pozdro
Vaga niestety nie mam.. Dziś byłem w trasce 200km- kikdown działa jak chce, ale raqczej nie chce:) Linka ma luz ok 3mm-skonczył mi sie naciąg. Miałem za to inną niemiłą niespodziankę. Wpierw straciłem w automacie 4 bieg, nastepnie zrzucał tylko do dwójki. Zatrzymałem sie, chce zgasić auto...a tu lipa. Zdaje się że stacyjka padła.. Odpiołem akumulator, auto dalej chodzi....hm...jak zgasić? Automat, gaz i hamulec się nie da:) I nie zgasiłem:) Wsiadłem-pojechałem, skrzynia zaczęła sama z siebie zmieniac normalnie. Pod domem odłączyłem jakiś bezpiecznik i jutro od nowa zabawa...ech.."nowe" nabytki mają w sobie zawsze wiele niespodzianek...