Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 ABK] na biegu jałowym nie pali na 4 cylinder na LPG

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
trejdmark
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 25 lut 2011, 15:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

[80 ABK] na biegu jałowym nie pali na 4 cylinder na LPG

Post autor: trejdmark » 05 wrz 2011, 17:50

witajcie.
otóż dziwny problem i nie mogę znaleźć rozwiązania, może ktoś się z tym spotkał ..
na benzynie wszystko wskazuje na to, że jest ok, analiza spalin, parametry itp.

na LPG sytuacja ma się tak, że na biegu jałowym nie pali na 4 cyl, wystarczy lekko dodać gazu i autem przestaje trząść, analiza spalin wraca do normy, wszystko jest w porządku. zaś po powrocie i ustabilizowaniu obrotów znów zaczyna trząść autem i nie pali na 4 gar. układ wysokiego napięcia ok, kompresja jest, wtryskiwacz oczywiście gaz podaje, wężyk transportujący gaz drożny, dysza również i teraz ciekawostka:

jak wzbogacę dawkę na 4 cylinder o 25% całkiem całkiem równo chodzi.
czy może jakieś lewe powietrze gdzieś bierze? pomóżcie.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 05 wrz 2011, 18:10

Albo roykalibrowana listwa wtryskowa i jak do dasz gazu to leci po korektach, i niby wszystko ok.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 wrz 2011, 19:11

Wcześniej było dobrze czy działa tak od początku?

trejdmark
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 25 lut 2011, 15:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: trejdmark » 05 wrz 2011, 20:37

od początku. na valtekach, regach fastach i smartowych wtryskiwaczach to samo. na elektronice smarta, stagu jest tak stale, na kingu czasem jest dobrze, czasem źle. to jest problem silnika, skoro przy 25% zwiększonej dawce na cylinder auto zaczyna chodzić lepiej, podejrzewam, że gdzieś bierze lewe powietrze. spotkał się już ktoś z tym?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 wrz 2011, 21:02

Może masz byle jak nawiercony kolektor, musi być jak najbliżej wtryskiwaczy benzynowych. Tutaj masz fotkę jak powinno być zrobione: https://audi80.pl/-b4-abk-lpg-sekwen ... htm#535286 (dostatnie albo przedostatnie zdjęcie).

Jak 4 cylinder to ściśnij wąż przy kolektorze doprowadzający podciśnienie do serwa hamulcowego, tam jest kawałem gumowego elastycznego przewody, na pewno poczujesz jak ciągnie tamtędy powietrze.
Ale jak jest poprawnie nawiercony kolektor to powietrze z serwa nie powinno zubażać mieszanki w tym kanale bo gaz powinien być podawany za tym miejscem.

Wężyki doprowadzające gaz masz równej długości i kolektor nawiercony mniej więcej w tym samym miejscu dla każdego cylindra?

andlon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 05 cze 2007, 14:18
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: andlon » 09 cze 2014, 11:31

Mam dokładnie ten sam problem.
Już kończą mi się pomysły, wymieniłem instalację lpg, wtryskiwacze, kable wn i cały czas to samo wolne obroty nie równe, przełączenie 4 cylindra na Pb powoduje równą pracę i brak wypadania zapłonów "popierdywania" z rury wydechowej, błędów na vag nie ma.
Jak zwiększam korekcją na + nawet do 25% to jest minimalnie lepiej ale nie tak jak na Pb.
Zna ktoś rozwiązanie tej zagadki?

[ Dodano: 2014-06-15, 11:48 ]
Problem rozwiązany zapłony nie wypadają i nie szarpie.
Przyczyną były złe nawierty kolektora.
Nawierciłem tuż przy wtryskiwaczach benzynowych pod kątem jak najbardziej zbliżonym do benzynowych.
Wierciłem od środka na zewnątrz, otwór gwintowany w kolektorze ma długość ok. 25 mm.
Wkrętki zastosowałem długie (gwintowane na długości ok 35 mm) więc 10 mm wchodzi do wnętrza kolektora, ale nie jest w strudze wtryskiwacza benzyny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl