witajcie.
otóż dziwny problem i nie mogę znaleźć rozwiązania, może ktoś się z tym spotkał ..
na benzynie wszystko wskazuje na to, że jest ok, analiza spalin, parametry itp.
na LPG sytuacja ma się tak, że na biegu jałowym nie pali na 4 cyl, wystarczy lekko dodać gazu i autem przestaje trząść, analiza spalin wraca do normy, wszystko jest w porządku. zaś po powrocie i ustabilizowaniu obrotów znów zaczyna trząść autem i nie pali na 4 gar. układ wysokiego napięcia ok, kompresja jest, wtryskiwacz oczywiście gaz podaje, wężyk transportujący gaz drożny, dysza również i teraz ciekawostka:
jak wzbogacę dawkę na 4 cylinder o 25% całkiem całkiem równo chodzi.
czy może jakieś lewe powietrze gdzieś bierze? pomóżcie.
[80 ABK] na biegu jałowym nie pali na 4 cylinder na LPG
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
od początku. na valtekach, regach fastach i smartowych wtryskiwaczach to samo. na elektronice smarta, stagu jest tak stale, na kingu czasem jest dobrze, czasem źle. to jest problem silnika, skoro przy 25% zwiększonej dawce na cylinder auto zaczyna chodzić lepiej, podejrzewam, że gdzieś bierze lewe powietrze. spotkał się już ktoś z tym?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może masz byle jak nawiercony kolektor, musi być jak najbliżej wtryskiwaczy benzynowych. Tutaj masz fotkę jak powinno być zrobione: https://audi80.pl/-b4-abk-lpg-sekwen ... htm#535286 (dostatnie albo przedostatnie zdjęcie).
Jak 4 cylinder to ściśnij wąż przy kolektorze doprowadzający podciśnienie do serwa hamulcowego, tam jest kawałem gumowego elastycznego przewody, na pewno poczujesz jak ciągnie tamtędy powietrze.
Ale jak jest poprawnie nawiercony kolektor to powietrze z serwa nie powinno zubażać mieszanki w tym kanale bo gaz powinien być podawany za tym miejscem.
Wężyki doprowadzające gaz masz równej długości i kolektor nawiercony mniej więcej w tym samym miejscu dla każdego cylindra?
Jak 4 cylinder to ściśnij wąż przy kolektorze doprowadzający podciśnienie do serwa hamulcowego, tam jest kawałem gumowego elastycznego przewody, na pewno poczujesz jak ciągnie tamtędy powietrze.
Ale jak jest poprawnie nawiercony kolektor to powietrze z serwa nie powinno zubażać mieszanki w tym kanale bo gaz powinien być podawany za tym miejscem.
Wężyki doprowadzające gaz masz równej długości i kolektor nawiercony mniej więcej w tym samym miejscu dla każdego cylindra?
Mam dokładnie ten sam problem.
Już kończą mi się pomysły, wymieniłem instalację lpg, wtryskiwacze, kable wn i cały czas to samo wolne obroty nie równe, przełączenie 4 cylindra na Pb powoduje równą pracę i brak wypadania zapłonów "popierdywania" z rury wydechowej, błędów na vag nie ma.
Jak zwiększam korekcją na + nawet do 25% to jest minimalnie lepiej ale nie tak jak na Pb.
Zna ktoś rozwiązanie tej zagadki?
[ Dodano: 2014-06-15, 11:48 ]
Problem rozwiązany zapłony nie wypadają i nie szarpie.
Przyczyną były złe nawierty kolektora.
Nawierciłem tuż przy wtryskiwaczach benzynowych pod kątem jak najbardziej zbliżonym do benzynowych.
Wierciłem od środka na zewnątrz, otwór gwintowany w kolektorze ma długość ok. 25 mm.
Wkrętki zastosowałem długie (gwintowane na długości ok 35 mm) więc 10 mm wchodzi do wnętrza kolektora, ale nie jest w strudze wtryskiwacza benzyny.
Już kończą mi się pomysły, wymieniłem instalację lpg, wtryskiwacze, kable wn i cały czas to samo wolne obroty nie równe, przełączenie 4 cylindra na Pb powoduje równą pracę i brak wypadania zapłonów "popierdywania" z rury wydechowej, błędów na vag nie ma.
Jak zwiększam korekcją na + nawet do 25% to jest minimalnie lepiej ale nie tak jak na Pb.
Zna ktoś rozwiązanie tej zagadki?
[ Dodano: 2014-06-15, 11:48 ]
Problem rozwiązany zapłony nie wypadają i nie szarpie.
Przyczyną były złe nawierty kolektora.
Nawierciłem tuż przy wtryskiwaczach benzynowych pod kątem jak najbardziej zbliżonym do benzynowych.
Wierciłem od środka na zewnątrz, otwór gwintowany w kolektorze ma długość ok. 25 mm.
Wkrętki zastosowałem długie (gwintowane na długości ok 35 mm) więc 10 mm wchodzi do wnętrza kolektora, ale nie jest w strudze wtryskiwacza benzyny.