[80 B4 All] montaz sterownika centralnego z pilota
Sterownik Carprotect BX20
Panowie posiadam pneumatyczny fabryczny centralny u siebie i zakupiłem sterownik na pilota tak jak w temacie powyżej, posiadam do niego tylko schemat który dołączyłem w załączniku, ktoś mi może łopatologicznie napisać który kabelek połączyć? Dowiedziałem się już ze ze sterownika wychodzi tylko jeden kabel na kierunki i należy użyć diody zenera aby to rozdzielić a nawet dwóch. Przeanalizowałem schematy znajdujące sie w 1 załączniku i zauważyłem że zamiast kabla pomarańczowo-białego jest pomarańczowo- czarny. Ktoś może mi pomóc?
Witaj . Podłączałem już takie sterowniki . A więc :
1 .co do Plusa i minusa to raczej wiesz .
2 . kierunki : tak jak piszesz diody są potrzebne bo wychodzi jeden kabel ( ja kupuje w abc elektoniki naj większe jakie mają , bo te małe nie wytrzymują i się palą
1zł szt)
3. Schemat do centralnego zamka który musisz użyć to ten ostatni , z przecięciem przewodu .
Musisz znaleźć kabelek który idzie od drzwi do pompki . Ja go szukam w słupku przed kierowcy drzwiami , nie pamiętam koloru , ale poszukaj na klubie bo gdzieś to widziałem .Przecinasz kabelek podpinasz jak w schemacie i działa!
W razie problemów w trakcie montażu : 698 630 475 Krzychu. :lol:
1 .co do Plusa i minusa to raczej wiesz .
2 . kierunki : tak jak piszesz diody są potrzebne bo wychodzi jeden kabel ( ja kupuje w abc elektoniki naj większe jakie mają , bo te małe nie wytrzymują i się palą
1zł szt)
3. Schemat do centralnego zamka który musisz użyć to ten ostatni , z przecięciem przewodu .
Musisz znaleźć kabelek który idzie od drzwi do pompki . Ja go szukam w słupku przed kierowcy drzwiami , nie pamiętam koloru , ale poszukaj na klubie bo gdzieś to widziałem .Przecinasz kabelek podpinasz jak w schemacie i działa!
W razie problemów w trakcie montażu : 698 630 475 Krzychu. :lol:
Kolego zupens, a moze lepiej podlaczyc ten sterownik jako zamek elektryczny? bo wtedy bedzie Ci sie uzbrajal rowniez fabryczny alarm jesli taki posiadasz, a z tego co sie orientuje to w pneumatycznym ustawieniu nie bedzie. Poszukaj w moich wypowiedziach bo gdzies pisalem o tym jak ja podlaczalem, tylko nie moge teraz tego znalezc. Montaz jest latwy, wiec dasz rade. Tylko ja mialem z dwoma wyjsciami na kierunki, wiec nie musialem stosowac diod.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 07 lis 2009, 17:17
- Lokalizacja: Zamość/Lubelskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 07 lis 2009, 17:17
- Lokalizacja: Zamość/Lubelskie
Koledzy zamontowałem dzisiaj sterownik od centralki wszystko działa prócz alarmu i oswieltlenia;/tzn alarm działa z kluczyka;/ elektryk mi powiedział ze to mocno dużo zabawy i dzisiaj jest za zimno żeby sie z tym pobawić aby działał alarm i światło w środku po zamknięciu z pilota po za tym powiedział mi ze moja pompa od centralnego jest z nowszego modelu A4 i idą po 2 kable nie wiem o co chodzi ale morze ktoś ma jakieś schematy żeby to rozkminic jak podłączyć żeby wszystko działo z pilota a nie z kluczyków proszę o pomoc
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Odetnij kabel przy wkładce zamka na którym pojawia się minus przy odsuwaniu. Centralny będzie się odsuwał ale nie rozbroi alarmu.Kamilek0909 pisze:czy da się zrobić tak żeby alarm sie uzbrajał po zamknięciu z pilota? Lecz nie rozbrajał po otworzeniu drzwi z kluczyka??
Tu jest opisane jak podłączyć aby uzbrajał fabryczny alarm: https://audi80.pl/b4-alloryginalny-a ... t33883.htm
Panowie
zakupiłem sterownik centralnego zamka Maxicar 686-2236, myśląc, że jest to taki sam jak na pierwszej stronie tego tematu w poście podanym przez Yankess. No i się trochę namieszało bo przyszedł sterownik troszkę inny pod względem montażu. Do niego dostałem taką oto instrukcję :
Potrzebna mi teraz pomoc specjalisty, a mianowicie czy da się go podłączyć do fabrycznego alarmu w moim audi. Jeśli tak to jak? Proszę o jakiś schemat.
Ja chciałbym żeby sterowanie było (-) minusami i był krótki sygnał. Nigdzie w opisie do tego sterownika nie jest napisane czy on sam wymierza długość sygnału sterującego. Nie ma na nim żadnej zworki ani kabelka, który należy przeciąć. I sama instrukcja nie za bardzo wyjaśnia mi jak podłączyć te cztery kabelki żółty,biały, różowy oraz niebieski. Porównując ją do instrukcji zamieszczonej przez Yankess Instrukcja .
Zastanawiam się ,czy jak się wepnę tymi wyżej wymienionymi kabelkami w moje dwa idące od wkładki zamka czy będę mógł normalnie zamykac z kluczyka auto i tym samym uzbrajac fabryczny alarm?
Moja prośba jest dość pilna bo mam jeszcze 7 dni na oddanie towaru a zwrócic mogę tylko nienaruszony, więc narazie chcę ten temat opanować tylko teoretycznie.
zakupiłem sterownik centralnego zamka Maxicar 686-2236, myśląc, że jest to taki sam jak na pierwszej stronie tego tematu w poście podanym przez Yankess. No i się trochę namieszało bo przyszedł sterownik troszkę inny pod względem montażu. Do niego dostałem taką oto instrukcję :
Potrzebna mi teraz pomoc specjalisty, a mianowicie czy da się go podłączyć do fabrycznego alarmu w moim audi. Jeśli tak to jak? Proszę o jakiś schemat.
Ja chciałbym żeby sterowanie było (-) minusami i był krótki sygnał. Nigdzie w opisie do tego sterownika nie jest napisane czy on sam wymierza długość sygnału sterującego. Nie ma na nim żadnej zworki ani kabelka, który należy przeciąć. I sama instrukcja nie za bardzo wyjaśnia mi jak podłączyć te cztery kabelki żółty,biały, różowy oraz niebieski. Porównując ją do instrukcji zamieszczonej przez Yankess Instrukcja .
Zastanawiam się ,czy jak się wepnę tymi wyżej wymienionymi kabelkami w moje dwa idące od wkładki zamka czy będę mógł normalnie zamykac z kluczyka auto i tym samym uzbrajac fabryczny alarm?
Moja prośba jest dość pilna bo mam jeszcze 7 dni na oddanie towaru a zwrócic mogę tylko nienaruszony, więc narazie chcę ten temat opanować tylko teoretycznie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ten sterownik obsługuje zamki elektryczne więc pewnie daje sygnał 0,5s.
Możesz go oddać albo jak się ci chce posprawdzać to może udałoby się go dostosować aby sterował dwoma masami.
Ja bym proponował podłączyć na próbę sterownik do jakiegoś akumulatora. Brązowy kabel do masy i zobaczyć czy na różowym albo niebieskim pojawia się masa zamykanie i jednocześnie sprawdzić czy na białym albo żółty nie pojawia się plus.
Jeśli będzie działał jak to opisałem wyżej to powinna się dać go zastosować do sterowania dwoma masami. Jeśli jednocześnie z masą daje plus na wyjściu przeciwnej funkcji to diody powinny załatwić sprawę.
Jeszcze muszę się pozastanawiać w jakie impulsy podaje ten sterownik ale sądzę że daje masę na niebieskim na zamykania a na białym na otwieranie.
Możesz go oddać albo jak się ci chce posprawdzać to może udałoby się go dostosować aby sterował dwoma masami.
Ja bym proponował podłączyć na próbę sterownik do jakiegoś akumulatora. Brązowy kabel do masy i zobaczyć czy na różowym albo niebieskim pojawia się masa zamykanie i jednocześnie sprawdzić czy na białym albo żółty nie pojawia się plus.
Jeśli będzie działał jak to opisałem wyżej to powinna się dać go zastosować do sterowania dwoma masami. Jeśli jednocześnie z masą daje plus na wyjściu przeciwnej funkcji to diody powinny załatwić sprawę.
Jeszcze muszę się pozastanawiać w jakie impulsy podaje ten sterownik ale sądzę że daje masę na niebieskim na zamykania a na białym na otwieranie.
Jestem po próbnym podłączeniu do akumulatora z wykorzystaniem żarówki .
Czarny, brązowy - masa z akumulatora
czerwony - plus z akumulatora
niebieski - masa w żarówce, jednocześnie żarówkę jej dolną częścią połączyłem z plusem od akumulatora
EFEKT:
Po wciśnięciu w pilocie przycisku zamykania żarówka świeciła przez około jedną sekundę.
Natomiast kiedy zamiast niebieskiego podłączyłem kabel koloru różowego to nic się nie działo.
A kiedy do żarówki podłączyłem tylko niebieski i różowy, także nic się nie działo.
Takie same działanie wykonałem z kablami od otwierania tzn. białym i żółtym. Efekt był taki sam. Sterującym kablem (podającym masę) jest kabel biały.
Teraz chcę podłączyć te dwa kable tzn. niebieski i biały, do dwóch kabli idących od wkładki zamka o kolorach brązowo/szary i brązowo/zielony i zobaczyć czy ta centralka będzie sterować moim alarmem a ten z kolei moim centralnym.
Myślę, że to powinno zadziałać chyba, że o czymś zapomniałem.
Czarny, brązowy - masa z akumulatora
czerwony - plus z akumulatora
niebieski - masa w żarówce, jednocześnie żarówkę jej dolną częścią połączyłem z plusem od akumulatora
EFEKT:
Po wciśnięciu w pilocie przycisku zamykania żarówka świeciła przez około jedną sekundę.
Natomiast kiedy zamiast niebieskiego podłączyłem kabel koloru różowego to nic się nie działo.
A kiedy do żarówki podłączyłem tylko niebieski i różowy, także nic się nie działo.
Takie same działanie wykonałem z kablami od otwierania tzn. białym i żółtym. Efekt był taki sam. Sterującym kablem (podającym masę) jest kabel biały.
Teraz chcę podłączyć te dwa kable tzn. niebieski i biały, do dwóch kabli idących od wkładki zamka o kolorach brązowo/szary i brązowo/zielony i zobaczyć czy ta centralka będzie sterować moim alarmem a ten z kolei moim centralnym.
Myślę, że to powinno zadziałać chyba, że o czymś zapomniałem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zrób jeszcze test podłączając żarówkę do niebieskiego i masę z akumulator oraz białego i masę (tylko na każdym zrób zamykanie i otwieranie) bo podejrzewam (ale sam wątpię ale lepiej się upewnić) że jak podaje masę na białym to na niebieskim pojawia się plus i odwrotnie.
Dobrze piszesz, tak należy to podłączyć.audico pisze:eraz chcę podłączyć te dwa kable tzn. niebieski i biały, do dwóch kabli idących od wkładki zamka o kolorach brązowo/szary i brązowo/zielony i zobaczyć czy ta centralka będzie sterować moim alarmem a ten z kolei moim centralnym.
Myślę, że to powinno zadziałać chyba, że o czymś zapomniałem.
aldi, zrobiłem test nr 2 wg Twojej sugestii.
Najpierw osobno podłączyłem niebieski i żarówkę do masy z akumulatora. Nie świeciła się ani po wciśnięciu zamykania ani po wciśnięciu otwierania.
Potem podłączyłem biały kabel wg powyższego schematu i efekt ten sam.
Następnie zrobiłem to samo co wyżej z tym, że wtedy drugi kabel (na przemian biały lub niebieski) połączyłem z żarówką podłączoną do plusa. Efekt żarówka podłączona do plusa świeciła przez ok. sekundę, natomiast żarówka przy minusie nie świeciła.
Najpierw osobno podłączyłem niebieski i żarówkę do masy z akumulatora. Nie świeciła się ani po wciśnięciu zamykania ani po wciśnięciu otwierania.
Potem podłączyłem biały kabel wg powyższego schematu i efekt ten sam.
Następnie zrobiłem to samo co wyżej z tym, że wtedy drugi kabel (na przemian biały lub niebieski) połączyłem z żarówką podłączoną do plusa. Efekt żarówka podłączona do plusa świeciła przez ok. sekundę, natomiast żarówka przy minusie nie świeciła.