Witam Panów i Panie. W moich tematach pisalem o tym ze kontrolka od ładowania oraz te 2 migające ( przegrzanie oraz hamulce) czasami nie swieca. Czesto nie swiecily pod wplywem ciepla. Nagrzewała sie deska, automatycznie po przekreceniu stacyjki nie swieciły. Swiecila tylko od oleju. Gdy byla chlodna deska wszystko bylo ok. Ostatnio zdobylem 3 partie zegarów, od b4 cabrio, i od 80 takie jak mam, oraz od b3 tylko z zegarkiem. Wziąłem te z b3 takie same jak moje, przelozylem plytke i tez cos bylo nie tak przez chwile potem działało. Upał , deska gorąca wsio chodzi. Ostatnio znowu przestało. Działają tylko po nocy spedzonej w garazu, choć czasem zadziałaja pomigaja przestaną, albo zapala sie tylko na ułamek sekundy i od razu gasną. Wygląda to jak by za mały prąd dochodził albo jakis spadek napiecia był albo juz sam nie wiem.. Mam jeszcze zegary z b4 cabrio, plytka raczej jest ta sama, złoze z niej jakis komplet i zobacze. Ale mimo tego zaczynam wątpić ze przyczyna lezy w zegarach? Co jeszce moze wplywac na to ze te kontorlki tak gasną? Dodam ze ładowanie jest smigam tak samochodem naprawde juz spory czas. Jeszce chce dodac ze posiadam jeszce ten komputerek do zegarów na ktorym wyswietla sie tylko przegrzanie i hamulce, ale takze chyba cisnienie oleju ? Bedą pasowac do mojego modelu? tylko nie mam dodatkowej wtyczki bo do tego " komputerka" dochodzi taka mała.
Problem numer 2 to taki ze ciągle walcze ze wskaznikeim temperatury.. Nie wiem czy ma on cos wspólnego z piewrwszym problemem? W kazdym razie wymienialem czujnik, po wymianie po pewnym czasie pracy auta migala kontorlka przegrzania mimo tego ze nie byl przegrzany ( wtedy kontrolki działały najwidoczniej dobrze ). Wyczytalem w necie ze ten czujnik co mam jest z silnika 1.6 , a na innej stronie ze od 1.6- 2.0 . Wiec sam nie wiem. Wyczyscilem stary czujnik, sprawdzilem ze ma opór/ przejscie( sprawdzalem tylko na zimnym czujniku nie mierzylem przy róznych temperaturach) wiec teoretycznie jest nadal sprawny. Dodam ze po wsadzeniu starego czujnika kontrolka przegrzania nie miga. Wskaznik jest sprawny , sprawdzalem go na krótko. Ale dalej nic. Na nóżki wskaznika nie dochodzi żadne napięcie. Wentylator chodzi. Dodam ze przy zbiorniczku plynu, a dokladniej pod nim wisi mi wtyczka taka na 2 piny. Nie ma jej gdzie podpiać, ja obstawiam ze jest to od czujnika plynu ( ile go jest ) , ale ze nie ma wtyczki w zbiorniczku to sądze ze popsrotu tak ma sobie wisiec , mam słabszą wersje wyposazenia.
Wiem ze 2 problem powinien byc w innym dziale, ale naprawde nie chce robić juz bałaganu, i mam wielką nadzieje ze razem w końcu zwalczymy ten problem.
Panowie mam nadzieje ze damy rade razem, jak bedzie jakis wielki zlot wpadam i wszystkim pomocnym stawiam piwo !
Pozdrawiam spider15.
[80 B3 1.8s] Kontrolki i wskaznik- zniszczmy w końcu problem
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
przedewszystkim wszystkie plytki elektroniczne w zegarach sa identyczne niezalaznie, cabrio, b3 i b4
w plytkach, z tego co tu czytam, dosc czesto sie u innych pojawiaja to zimne luty, oraz te konektory damskie czesto maja jezyczki juz tak schowane ze moga nie laczyc wiec wystarczy je np na nowo nagiac, , rownie dobrze konektrory meskie moga byc brudne, choc w to nie bardo wierze gdyz przy wkladaniu sie oczyszczaja
ten czujnik co zalozyles, to sa unwersalne, tzn ze niamtakiego czegos ze dla tej wersji czy tamtej, roznia sie jedynie tym ze jesli jest zamontowany typ elektroniczny to ma byc elktroniczny, jesli ten zwykly to zwykly, jesli dla wersji z klima to ma byc dla wersji z klima itp
w plytkach, z tego co tu czytam, dosc czesto sie u innych pojawiaja to zimne luty, oraz te konektory damskie czesto maja jezyczki juz tak schowane ze moga nie laczyc wiec wystarczy je np na nowo nagiac, , rownie dobrze konektrory meskie moga byc brudne, choc w to nie bardo wierze gdyz przy wkladaniu sie oczyszczaja
rownie dobrze mogl ktos zmienic juz zbiorniczek wyrownawczy na taki co niema tego czujnika poziomu cieczyspider15 pisze: Dodam ze przy zbiorniczku plynu, a dokladniej pod nim wisi mi wtyczka taka na 2 piny.
ten czujnik co zalozyles, to sa unwersalne, tzn ze niamtakiego czegos ze dla tej wersji czy tamtej, roznia sie jedynie tym ze jesli jest zamontowany typ elektroniczny to ma byc elktroniczny, jesli ten zwykly to zwykly, jesli dla wersji z klima to ma byc dla wersji z klima itp
no to jest zly, bo powinien miec pewna rezystancje, wtej chwili nie pamietam, niewiem cy nie czasem kilka setek om, im silnik cieplejszy tym jego opor maleje i wskazowka sie powinna wychylac a gdy juz bliski zera to i lampka sie zapala, bo nawet ten zwykly ma wlacznik w sobie dla obwodu lampki w licznikuspider15 pisze:sprawdzilem ze ma opór/ przejscie
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Jak zapalam to gasną , tylko mi chodzi ze czasami wgl nie siwiecą te 3 kontrolki. I zastanawiam sie dlaczego akurat ta od ładowania z nimi Niby musi, a jednak cos nie bangla.. Trzeba to jeszcze raz posprawdzać.
[ Dodano: 2011-09-10, 14:11 ]
Panowie. Wziąłem się w końcu za to, poskladalem sobie jeszcze jedna pare zegarów. Ciągle nie trybiły te kontorlki. Az w koncu stwierdzilem zobacze co tam za zegarami jest. Po lewej stronie sa 2 kostki i zacząłem ruszać kablami z tej pierwszej od góry... Kontrolki powróciły. Tylko nieraz cos tam nie łączy i trzeba ruszac tymi kablami. Teraz pytanie. Jak sie odłącza tą kostke ? Jakies zaczepy po bokach?
[ Dodano: 2011-09-17, 14:25 ]
A więc. Kable scisnąłem "trytytką" na wyjściu i działaja póki co kontrolki. A co do samego wskaźnika to :
Wziąłem miernik w łape i na cieplym silniku przyłozylem końcówki do nóżek wskaźnika. Nic nie pokazał. No to wziąłem dotknąlem nóżkę od strony drzwi kierowcy i dotknąłem masy ( w tym przypadku kolumny kierownicy pod tym kwadratowym plastikiem przed zegarami) Miernik pokazał 10.1 V. Dotknąłem 2 nózki od strony obrotomierza i masy miernik wskazał także 10.1v Po chwili było 10, a jak odpalilem silnik i chwile pochodził było 10.5. Czyli czujnik działa ? Wziałem kabelek, przylozylem do nózki od strony drzwi kierowcy i masy wskaznik nie ruszył , kabelek przylozylem do nózki od strony obrotomierza, do masy i wskaznik ruszył. Moje pytanie brzmi Gdzie dalej szukać przyczyny ? Jak to mozliwe ze na kazdej nóżce po dotknięciu z masa jest napiecie?! Jak jedna nóżka to minus ? Panowie naprawde błagam was o pomoc.
[ Dodano: 2011-09-10, 14:11 ]
Panowie. Wziąłem się w końcu za to, poskladalem sobie jeszcze jedna pare zegarów. Ciągle nie trybiły te kontorlki. Az w koncu stwierdzilem zobacze co tam za zegarami jest. Po lewej stronie sa 2 kostki i zacząłem ruszać kablami z tej pierwszej od góry... Kontrolki powróciły. Tylko nieraz cos tam nie łączy i trzeba ruszac tymi kablami. Teraz pytanie. Jak sie odłącza tą kostke ? Jakies zaczepy po bokach?
[ Dodano: 2011-09-17, 14:25 ]
A więc. Kable scisnąłem "trytytką" na wyjściu i działaja póki co kontrolki. A co do samego wskaźnika to :
Wziąłem miernik w łape i na cieplym silniku przyłozylem końcówki do nóżek wskaźnika. Nic nie pokazał. No to wziąłem dotknąlem nóżkę od strony drzwi kierowcy i dotknąłem masy ( w tym przypadku kolumny kierownicy pod tym kwadratowym plastikiem przed zegarami) Miernik pokazał 10.1 V. Dotknąłem 2 nózki od strony obrotomierza i masy miernik wskazał także 10.1v Po chwili było 10, a jak odpalilem silnik i chwile pochodził było 10.5. Czyli czujnik działa ? Wziałem kabelek, przylozylem do nózki od strony drzwi kierowcy i masy wskaznik nie ruszył , kabelek przylozylem do nózki od strony obrotomierza, do masy i wskaznik ruszył. Moje pytanie brzmi Gdzie dalej szukać przyczyny ? Jak to mozliwe ze na kazdej nóżce po dotknięciu z masa jest napiecie?! Jak jedna nóżka to minus ? Panowie naprawde błagam was o pomoc.