[80 B4 2.0 ABK] Problemy z instalacja gazowa (sekwencja)
[80 B4 2.0 ABK] Problemy z instalacja gazowa (sekwencja)
Witam
Jak już napisalem w temacie mam problemy z instalacja gazowa sekwencyjna a mianowicie :
- samochod chodzi na wolnych obrotach , dodajemy energicznie gazu i wtedy silnik na chwile zadlawia sie i po chwili dopiero wchodzi na obroty..
- kolejnym problemem jest nastepujaca sytuacja : jadac z wieksza predkoscia obrotowa silnika puszczamy noge z gazy i hamujemy silnikiem po chwili wciskamy gaz zeby przyspieszyc ....a tam dziura ,auto nie chce przyspieszac czasami nawet szarpie dopiero po chwili zalapie i przyspiesza..
Moj silnik to 2.0 E ABK
Objawy kojarzyly sie z ukladem wys. napięcia wiec wymienilem świece , przewody, kopułke i palec aparatu zapł.
Bardzo prosze o wasze opinie ,moze ktos z was spotkal sie z takimi objawami lub ma z instalacjami na codzien doczynienia.
Pozdrawiam
Jak już napisalem w temacie mam problemy z instalacja gazowa sekwencyjna a mianowicie :
- samochod chodzi na wolnych obrotach , dodajemy energicznie gazu i wtedy silnik na chwile zadlawia sie i po chwili dopiero wchodzi na obroty..
- kolejnym problemem jest nastepujaca sytuacja : jadac z wieksza predkoscia obrotowa silnika puszczamy noge z gazy i hamujemy silnikiem po chwili wciskamy gaz zeby przyspieszyc ....a tam dziura ,auto nie chce przyspieszac czasami nawet szarpie dopiero po chwili zalapie i przyspiesza..
Moj silnik to 2.0 E ABK
Objawy kojarzyly sie z ukladem wys. napięcia wiec wymienilem świece , przewody, kopułke i palec aparatu zapł.
Bardzo prosze o wasze opinie ,moze ktos z was spotkal sie z takimi objawami lub ma z instalacjami na codzien doczynienia.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2007, 20:56 przez Dugi, łącznie zmieniany 1 raz.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Dugi, przy sekwencji bardzo ważną sprawą jest prawidłowe zestrojenie instalacji po montażu. Większość gaziarzy ustawia autokalibrację i spadówa. A porządna kalibracja wymaga jazdy testowej lub "podróży" na hamowni podwoziowej, żeby zebrać dokładną mapę czasów wtrysku benzyny. Dopiero po zebraniu mapy benzynowej ustala się odpowiednią mapę dla gazu. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze odpowiedni dobór wtryskiwaczy i regulacja ciśnienia reduktora. Wszystko razem składa się na poprawną regulację i skutkuje bezproblemową pracą instalacji. Podejrzewam, że albo Masz źle ustawioną mapę gazową, albo reduktor nie trzyma ciśnienia, jednak wtedy instalacja raczej przełączałaby się automatycznie na benzynę. Żeby coś więcej powiedzieć, musiałbyś zebrać mapy gazowe i benzyny zrobić screen momentu kiedy dostaje zadyszki, podać typ instalacji i reduktora oraz jakie masz wtryskiwacze gazowe i rozmiar dysz. Jak widzisz sporo tego. Więc chyba pozostaje Ci poszukać innego porządnego gazownika.
PS. Popraw temat zgodnie z regulaminem, bo będą bęcki.
PS. Popraw temat zgodnie z regulaminem, bo będą bęcki.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Dugi, najczęstszy błąd to źle dobrany rozmiar dysz wtryskiwaczy (czasem samych wtryskiwaczy-za wolne) i nieodpowiedni reduktor. Drugi błąd to właśnie brak jazdy kalibracyjnej i złe ustawienie mapy. Tyle, że jak są źle dobrane dysze lub reduktor to żadna jazda nie pomoże. Niestety nic więcej na odległość Ci nie pomogę. Trzeba się podpiąć z pecetem i sprawdzić co się dzieje, gdybanie nie ma sensu.
Moze jest jakis chetny forumowicz lub klubowicz z katowic z silnikiem ABK zeby podjechac i przepiac cewke czy wtedy zapali ? :mrgreen:
[ Dodano: 2008-10-29, 20:31 ]
witam
powracam po roku do tego tematu bo cos drgnelo
mianowcie zmienilem gazownika i na wstepie okazalo sie ze mialem dysze 1,6 mm takie dysze sa do samochodu o pojemnosci do 1000cm i mocy do 50KM ..... :lol:
druga sprawa mialem za wolną listwe wtryskowa 3ohmy co powodowalo drgania na wolnych obrotach.
panowie fachowcy z poprzedniego warsztatu zapewnieli mnie ze wg ich FILOZOFII wszystko jest ok.... kazalem im zalozyc w ramach gwarancji listw 1ohm i znikly drgania.
co do dysz nowy gazownik rozwiercil je wstepnie na 1.9mm ale wg niego powinno byc ok 2,2 - 2,4 mm tylko ze podczas kalibracji mnoznik spada do 0.8 czyli tak jakby dysze byly za duzo ale zeby ayto jezdzilo dobrze trzeba go bylo podniesc do 1,2
Mam pytanie do osob zakladajacych instalacje ewentualnie do bardziej wtajemniczonych w temat LPG jaka powinna byc srednica dysz przy moim silniku?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-10-29, 20:31 ]
witam
powracam po roku do tego tematu bo cos drgnelo
mianowcie zmienilem gazownika i na wstepie okazalo sie ze mialem dysze 1,6 mm takie dysze sa do samochodu o pojemnosci do 1000cm i mocy do 50KM ..... :lol:
druga sprawa mialem za wolną listwe wtryskowa 3ohmy co powodowalo drgania na wolnych obrotach.
panowie fachowcy z poprzedniego warsztatu zapewnieli mnie ze wg ich FILOZOFII wszystko jest ok.... kazalem im zalozyc w ramach gwarancji listw 1ohm i znikly drgania.
co do dysz nowy gazownik rozwiercil je wstepnie na 1.9mm ale wg niego powinno byc ok 2,2 - 2,4 mm tylko ze podczas kalibracji mnoznik spada do 0.8 czyli tak jakby dysze byly za duzo ale zeby ayto jezdzilo dobrze trzeba go bylo podniesc do 1,2
Mam pytanie do osob zakladajacych instalacje ewentualnie do bardziej wtajemniczonych w temat LPG jaka powinna byc srednica dysz przy moim silniku?
Pozdrawiam