Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B2 2.2 KV quattro] Czujniki ciśnienia oleju - kilka pytań

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

[B2 2.2 KV quattro] Czujniki ciśnienia oleju - kilka pytań

Post autor: jmm » 13 wrz 2011, 12:09

Witam!

Mam kilka pytań odnośnie czujników ciśnienia oleju w KV quattro:

1. Kolory izolacji, brązowa wtyczka do dolnego czujnika, biała do górnego? Czy odwrotnie, mógłby ktoś zerknąć u siebie?

2. Według Etzolda: brązowa wtyczka 0,3BAR, biała 1,8BAR? Czy to prawda?

3. Chce zamontować wskaźnik ciśnienia oleju z B3. Mam ten duży czujnik, na którym jest napisane 0,3BAR (były chyba tez takie 1,8BAR). Mam go wkręcić na sam dół w miejsce tego z brązową wtyczką?

4. Ten duży czujnik ma dwa styki G i WI, w wiązce silnika mam jeszcze niebieską wtyczkę, na zegar ciśnienia, do którego styku ją podłączyć?

Liczę na szybkie odpowiedzi

Pozdro! :-) :-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 wrz 2011, 12:21

ad. 3 chyba z czujnikiem dla dodatkowych zegarów (bańka) był integrowany tylko czujnik 0,3bara który w stanie spoczynku załącza masę (w przypadku b3 i b4).

ad. 4 G to wyjście na dodatkowe zegary a WK to wyjście kontrolki ciśnienia oleju (oryginalnie zastępuje czujnik 0,3bara).

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 13 wrz 2011, 13:37

Super, punkt 4 załatwiony.

Czyli wystarczy, że podmienie mój 0,3 Bara, na ten duży 0,3 Bara. Tylko teraz, który jest który :?: ;-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 wrz 2011, 13:48

Nie wiem jak w tamtych czasach były rozwiązane te czujniki. Jak masz podłączone liczniki i resztę elektryki to możesz zrobić taki test.

Odłącz przewody od obu czujników i podłącz pierwszy kabel do pierwszego a później drugiego czujnika a później zostaw go odłączonego i zrób tak z drugim kablem. Masz 4 możliwości podłączenia ale tylko w jednej powinna się zapalić kontrolka od ciśnienia oleju (na włączonym zapłonie, silnika nie odpalasz).

Dzieje się tak dlatego że czujnik 0,3 bara rozłącza masę gdy dostanie to ciśnienie a drugi 1,8 bara załącza masę gdy dostanie takie ciśnienie.
Tylko obawiam się że jak podłączysz czujnik kabel od czujnika 1,8 bara do czujnika 0,3 to może też zaświecić się kontrolka ale wtedy może piszczeć bo dostanie informację że jest 1,8 bara na zgaszonym silniku.

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 13 wrz 2011, 16:23

Rozwiązanie jest takie samo jak w B3 i B4. Pobawię się wtyczkami.

Muszę po prostu wykręcić ten dolny czujnik (z brązową wtyczką), bo mi olej z niego cieknie, a w zanadrzu mam wskaźnik ciśnienia i nowy, duży czujnik. Przyczyna prozaiczna, nie chce mi się odkręcać tego czujnika wyżej (biała wtyczka), bo dostęp do niego kiepski

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 16 wrz 2011, 13:14

Zegar zrobiony, działa jak należy. Piszę więc dla potomności, może komuś się przyda:

Ad.1 Brązowa wtyczka na dół, biała na górę

Ad.2 Brązowy - 0,3BAR; Biały - 1,8BAR

Ad.3 Duży 0,3BAR zamiast małego 0,3BAR, czyli na sam dół

Ad.4 Styk G, to niebieska wtyczka (biało-niebieski przewód) sygnał na czujnik. Styk WK to brązowa wtyczka, sygnał na zegary. Jak się podłączy odwrotnie to wskaźnik zamyka skalę, a w zegarach jarzy się kontrolka oleju.

Ciekawostka, nie wiem jak to jest w wersji EU, ale w UK miałem całą instalację do wskaźnika ciśnienia oleju, czyli niebieska wtyczka z biało-niebieskim kablem przy silniku, a we wnętrzu ten biało-niebieski kabel był doprowadzony do czarnej, okrągłej 2-pinowej wtyczki, drugi pin w tej wtyczce to sygnał z czujnika temperatury oleju. Podłączenie jest więc banalnie proste.

Pozdrawiam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl