Witam!
Mam kilka pytań odnośnie czujników ciśnienia oleju w KV quattro:
1. Kolory izolacji, brązowa wtyczka do dolnego czujnika, biała do górnego? Czy odwrotnie, mógłby ktoś zerknąć u siebie?
2. Według Etzolda: brązowa wtyczka 0,3BAR, biała 1,8BAR? Czy to prawda?
3. Chce zamontować wskaźnik ciśnienia oleju z B3. Mam ten duży czujnik, na którym jest napisane 0,3BAR (były chyba tez takie 1,8BAR). Mam go wkręcić na sam dół w miejsce tego z brązową wtyczką?
4. Ten duży czujnik ma dwa styki G i WI, w wiązce silnika mam jeszcze niebieską wtyczkę, na zegar ciśnienia, do którego styku ją podłączyć?
Liczę na szybkie odpowiedzi
Pozdro!
[B2 2.2 KV quattro] Czujniki ciśnienia oleju - kilka pytań
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nie wiem jak w tamtych czasach były rozwiązane te czujniki. Jak masz podłączone liczniki i resztę elektryki to możesz zrobić taki test.
Odłącz przewody od obu czujników i podłącz pierwszy kabel do pierwszego a później drugiego czujnika a później zostaw go odłączonego i zrób tak z drugim kablem. Masz 4 możliwości podłączenia ale tylko w jednej powinna się zapalić kontrolka od ciśnienia oleju (na włączonym zapłonie, silnika nie odpalasz).
Dzieje się tak dlatego że czujnik 0,3 bara rozłącza masę gdy dostanie to ciśnienie a drugi 1,8 bara załącza masę gdy dostanie takie ciśnienie.
Tylko obawiam się że jak podłączysz czujnik kabel od czujnika 1,8 bara do czujnika 0,3 to może też zaświecić się kontrolka ale wtedy może piszczeć bo dostanie informację że jest 1,8 bara na zgaszonym silniku.
Odłącz przewody od obu czujników i podłącz pierwszy kabel do pierwszego a później drugiego czujnika a później zostaw go odłączonego i zrób tak z drugim kablem. Masz 4 możliwości podłączenia ale tylko w jednej powinna się zapalić kontrolka od ciśnienia oleju (na włączonym zapłonie, silnika nie odpalasz).
Dzieje się tak dlatego że czujnik 0,3 bara rozłącza masę gdy dostanie to ciśnienie a drugi 1,8 bara załącza masę gdy dostanie takie ciśnienie.
Tylko obawiam się że jak podłączysz czujnik kabel od czujnika 1,8 bara do czujnika 0,3 to może też zaświecić się kontrolka ale wtedy może piszczeć bo dostanie informację że jest 1,8 bara na zgaszonym silniku.
Rozwiązanie jest takie samo jak w B3 i B4. Pobawię się wtyczkami.
Muszę po prostu wykręcić ten dolny czujnik (z brązową wtyczką), bo mi olej z niego cieknie, a w zanadrzu mam wskaźnik ciśnienia i nowy, duży czujnik. Przyczyna prozaiczna, nie chce mi się odkręcać tego czujnika wyżej (biała wtyczka), bo dostęp do niego kiepski
Muszę po prostu wykręcić ten dolny czujnik (z brązową wtyczką), bo mi olej z niego cieknie, a w zanadrzu mam wskaźnik ciśnienia i nowy, duży czujnik. Przyczyna prozaiczna, nie chce mi się odkręcać tego czujnika wyżej (biała wtyczka), bo dostęp do niego kiepski
Zegar zrobiony, działa jak należy. Piszę więc dla potomności, może komuś się przyda:
Ad.1 Brązowa wtyczka na dół, biała na górę
Ad.2 Brązowy - 0,3BAR; Biały - 1,8BAR
Ad.3 Duży 0,3BAR zamiast małego 0,3BAR, czyli na sam dół
Ad.4 Styk G, to niebieska wtyczka (biało-niebieski przewód) sygnał na czujnik. Styk WK to brązowa wtyczka, sygnał na zegary. Jak się podłączy odwrotnie to wskaźnik zamyka skalę, a w zegarach jarzy się kontrolka oleju.
Ciekawostka, nie wiem jak to jest w wersji EU, ale w UK miałem całą instalację do wskaźnika ciśnienia oleju, czyli niebieska wtyczka z biało-niebieskim kablem przy silniku, a we wnętrzu ten biało-niebieski kabel był doprowadzony do czarnej, okrągłej 2-pinowej wtyczki, drugi pin w tej wtyczce to sygnał z czujnika temperatury oleju. Podłączenie jest więc banalnie proste.
Pozdrawiam!
Ad.1 Brązowa wtyczka na dół, biała na górę
Ad.2 Brązowy - 0,3BAR; Biały - 1,8BAR
Ad.3 Duży 0,3BAR zamiast małego 0,3BAR, czyli na sam dół
Ad.4 Styk G, to niebieska wtyczka (biało-niebieski przewód) sygnał na czujnik. Styk WK to brązowa wtyczka, sygnał na zegary. Jak się podłączy odwrotnie to wskaźnik zamyka skalę, a w zegarach jarzy się kontrolka oleju.
Ciekawostka, nie wiem jak to jest w wersji EU, ale w UK miałem całą instalację do wskaźnika ciśnienia oleju, czyli niebieska wtyczka z biało-niebieskim kablem przy silniku, a we wnętrzu ten biało-niebieski kabel był doprowadzony do czarnej, okrągłej 2-pinowej wtyczki, drugi pin w tej wtyczce to sygnał z czujnika temperatury oleju. Podłączenie jest więc banalnie proste.
Pozdrawiam!