Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 PP] gaznik Pierburg 2EE obroty jałowe

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
szlukasz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 gru 2008, 14:54

[B3 1.6 PP] gaznik Pierburg 2EE obroty jałowe

Post autor: szlukasz » 12 wrz 2011, 19:56

Witam,
mam problem mianowicie jałowe obroty precyzując:
na gazie 2100 i ani grama mniej stoi w miejscu
na benzynie od 1000 do 1700 wachlowanie
przy wachlowaniu na benzynie słychać cykanie ECU jak włącza i wyłącza ssanie które przy -20 stopniach powiedziałbym, że dobrze działa, ta przepustnica na samej górze od ssania(przesłona wstępna?) działa dobrze (jest gorąco i nie powinna działać ale jej ruchy są poprawne tyle, że niepotrzebne), na gazie w czasie jazdy też słychać jak cyka ssanie w zależności od pedału gazu

mój pierwszy wniosek ssanie się zacieło do elektryka: pierwszy mówi eeee to będzie nastawinik przepustnicy(regulator ustawienia przepustnicy) nic nie poradzi, drugi mówi Pierburg łoooo nie mam testera kiedyś miałem może być tam wszystko i nic, nie naprawie nie mam czasu ciężko będzie.

Co zrobiłem: rozebrałem gaźnik posprawdzałem przewody podciśnienie niby ok

wymigałem błędy
2312 - czujnik temperatury płynu
1232 - silnik biegu jałowego

teraz moja prośba o pomoc:
czujnik tempreratury płynu jak rozumiem ten na króćcu od spodu
silnik biegu jałowego co to jest? na żadnym schemacie nie widze tak opisane może ktoś doprecyzować albo podać inna nazwę, żebym na schemacie jakimś znalazł?


ostatnie moje przemyślenia czujnik się utegotał i mówi, że zimno to silnik na ssaniu pracuje, a ten od biegu jałowego może być czasami ok tylko zadziałał efekt domina

P.S błędy resetowałem w obawie przed jakimiś starymi
P.S 2 że dzisiaj stojąc w korkach z obrotami na 2000 się nie zagotował szok <lol>

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 13 wrz 2011, 09:21

szlukasz pisze:silnik biegu jałowego co to jest? na żadnym schemacie nie widze tak opisane może ktoś doprecyzować albo podać inna nazwę, żebym na schemacie jakimś znalazł?
wydaje mi się że to jest to -> http://www.allegromat.pl/aukcja85732
z tego co się orientuje on odpowiada za ssanie i wolne obroty

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 wrz 2011, 10:45

szlukasz pisze: -20 stopniach powiedziałbym, że dobrze działa, ta przepustnica na samej górze od ssania(przesłona wstępna?) działa dobrze (jest gorąco i nie powinna działać ale jej ruchy są poprawne tyle, że niepotrzebne),
Ona ma zawsze działać bo bez niej ten gaźnik przestaje dobrze pracować. Nią jest regulowany skład mieszanki na podstawie sondy lambda oraz zastępuje tradycyjną przy gaźnikach pompkę zrywu (jak się nagle doda gazu to się niemal zamyka na ułamek sekundy).
Jak chcesz zobaczyć co by było jak stoi w miejscu to zdejmij wtyczkę z silniczka który nią steruje.

Jakbyś poszukał choćby w FAQ to byś znalazł opis jak sprawdzić szczelność tego ustrojstwa co reguluje obroty.
szlukasz pisze:czujnik tempreratury płynu jak rozumiem ten na króćcu od spodu
Tak to ten.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 13 wrz 2011, 11:50

Najpierw szukaj https://audi80.pl/najczesciej-zadawa ... t34013.htm
ten gaznik to jedna wielka zagadka ja sobie dałem już spokój .Najpierw z dwóch gazników zlożyłem jeden i był spokój i po jakims czasie znowu jakieś delikatne falowania mam to gdzieś ;-)

szlukasz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 gru 2008, 14:54

Post autor: szlukasz » 16 wrz 2011, 15:08

Sorry, że dopiero teraz piszę wymieniłem czujnik błąd znikł, problem został, kupiłem gaźnik we wtorek w 20 min wymieniłem śmiga, btw z tego co się orientuje samochód szybko zmieni właściciela

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 wrz 2011, 16:39

szlukasz pisze:btw z tego co się orientuje samochód szybko zmieni właściciela
Z powodu tego gaźnika? Gaźnik można zawsze zmienić na inny.

Co by było gdybyś kupił auto z mechanicznym wtryskiem pewnie, przy pierwszej awarii byś oblał benzyną i podpalił ;-) .

szlukasz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 gru 2008, 14:54

Post autor: szlukasz » 16 wrz 2011, 19:07

Samochód kupił i sprowadził mój tata w 1995 roku to było 16 lat temu traktowany jest niczym członek rodziny, zrobił nim około 300k kilometrów, ale powiedzmy sobie szczerze czasy świetności to auto ma dawno za sobą, wyposażenie już nie to, moc już nie ta i wygląd ponadczasowy ale już nie ten trzymany jest raczej przez sentyment ale zaczyna sprawiać problemy i czas się go pozbyć z bólem serca ale jednak. Samochód oryginalny, bezwypadkowy, zadbany, nigdy nie było w środku palone, tapicerka jak nowa cały czas jeżdżone w pokrowcach, brzmi już jak oferta sprzedaży :)
a ile wspomnień&#8230;.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl