Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - Uniwersalny Powerbox - sens ?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Brylantoos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 07 maja 2007, 10:31
Lokalizacja: Kraków

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - Uniwersalny Powerbox - sens ?

Post autor: Brylantoos » 19 sie 2007, 09:43

Witam!!Juz od dluzszego czasu mam zamiar przykrecic moja niunie o pare kucykow.
Pytalem tu i tam i zdania sa rozne jedni uwazaja ze zaden chip tunning w gre nie wchodzi gdyz auto jest za stare (rok 92) drudzy ze mozna by na pompie podkrecic.
Cena nie jest duza na tyle moge sie szarpnac.
Chialem zapytac jeszcze was drodzy klubowicze czy to bardzo zaszkodzi silnikowi, bardziej niz wlozenie czipa.
Czy w ogole to podejdzie do mojego auta bo jedyne co wiem ze trzeba to podpiac pod pompe wtryskowa a ja nie wiem ile tam mam pinow (8 czy 10)
Z gory wszystkim dziekuje za rady.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 16 lut 2011, 09:17 przez Brylantoos, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 19 sie 2007, 09:56

na Twoim miejscu robił bym chipa :-) odpuść sobie różnego rodzaju boxy... ponieważ są uniwersalne... a wszystko co jest uniwersalne to dziadostwo... zrób czipa i będziesz miał pewność, że parametry zostały dobrane konkretnie pod Twój samochód...
tyle z mojej strony ;-) ale rób jak uważasz...
W skrócie: co do BOXa to nie jest to najlepsze rozwiązanie. Instalacja BOXa to taka "proteza" dla silnika - przekłamująca sygnały dochodzące do komputera który na ich podstawie decyduje o dolaniu paliwa. Wszelkie inne parametry pozostają praktycznie niezmienione. Auto kopci i czasami szarpie kiedy BOX jest niedopracowany.
Polecam chipa - czyli po prostu zmianę programu sterującego zapisanego w komputerze. Można wtedy skonfigurować całość tak jak trzeba uwzględniając ciśnienie doładowania i inne parametry. Nie bez znaczenia jest też dopracowanie programu "pod nogę kierowcy".
dużo wiecej informacji możesz nabyć na forum mastersa oraz Streetracing :-)

Awatar użytkownika
Brylantoos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 07 maja 2007, 10:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Brylantoos » 19 sie 2007, 10:00

no dobra,to co powiesz o tym chipie -->> http://www.allegro.pl/item224581159__ch ... _ahu_.html

Czy raczej takie chipy z allegro odpadaja??No i chipa sam sobie nie wloze zapewne tylko bede musial jechac do jakiejs firmy??
Ostatnio zmieniony 19 sie 2007, 10:02 przez Brylantoos, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 19 sie 2007, 10:05

chip z allegro to tak samo jak box :-x

chcesz wykończyć silnik i układ napędowy to kupuj i zakładaj...

a jeśli chcesz mieć gwarancje i pewność to tylko i wyłącznie profesjonalny zakład, zajmujący sie chip tuningiem :!:

tyle ode mnie :-)

pozdro

Awatar użytkownika
Brylantoos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 07 maja 2007, 10:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Brylantoos » 19 sie 2007, 10:06

Rozumiem dzieki FranoF1 za pomoc.To moze ktos zna jakis chip tunningowy zaklad w Krakowie ktory by mi pomogl??


no coz rozejzalem sie po necie po Krakowskich firmach i niestety 1000zl to minimum (przyrost mocy 10%) a za 1500zl przyrost o 20%.Tak wiec narazie odpuszcze sobie tunning ze wzgledow finansowych :(

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 19 sie 2007, 20:27

Wepnij opornik 390ohm między 2 a 3 pin z wiązki wychodzącej z nastawnika i sobie wyprowadz do kabiny przewody żeby tym sterować i spróbuj powerboxa za grosze a nie za 200 czy 300zł, bo oni nic innego nie polecają :!:
Jak chcesz to Ci mogę zrobić za 100, bedziesz do przodu 150 :!: ;-) :lol:

Awatar użytkownika
Brylantoos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 07 maja 2007, 10:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Brylantoos » 20 sie 2007, 06:18

:-P a moze tak bardziej kolezensko opiszesz jak to dokladnie zrobic.Pozdro

FritZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 15 wrz 2007, 13:44
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: FritZ » 15 wrz 2007, 14:03

wlaśnie ;)

quattros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 12 mar 2007, 11:21
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: quattros » 17 wrz 2007, 13:41

ja mam takiego powerboxa i jest ok półroku go katam tylko jak jest zimny to trzeba uważać bo szybciej reaguje niż normalny 1z , koles tastóje go jeszcze wcześniej w seacie prawie 1,5 r. i nic daj znać jak kupisz , mam jeszcze inny patent na to ale jeszcze muszę sam zobaczyć czy to puścić w obieg

FritZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 15 wrz 2007, 13:44
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: FritZ » 17 wrz 2007, 15:10

a jak się on sprawdza?? Jest to czuć??

[ Dodano: 2007-09-17, 15:10 ]
może jakies pomiary przyspieszeń masz?? ect...

quattros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 12 mar 2007, 11:21
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: quattros » 17 wrz 2007, 19:08

Przy normalnym 1z d0 dwóch tysięcy obroty podnoszą się tak spokojnie i dopiero dostaje kopa a gdy podłącze powerboxa ten moment jest szybszy i zaczyna tak od1700-1800 wkręcać na obroty dlatego pisałem że trzeba uważać przy zimnym silniku bo nawet bez tego powerboxa jak jest zimny to dajmy mu trochę luzy aby turbinka dostała dobre smarowanie. Spalanie jest minimalnie większe jeżeli go mocno katam a jeżeli jazda jest normalna to pali w swojej normie na zbiorniku robie 1300 km.

FritZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 15 wrz 2007, 13:44
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: FritZ » 18 wrz 2007, 05:20

hmm ja mam podobnie od czasu zamkniecia EGR`a od 2000 juz ostro idzie :) Ciekawe jak by sie jechalo z boxem :)

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 18 wrz 2007, 14:44

Ostatnio wyczyściłem kolektor dolotowy i zaślepiłem w końcu egr. Wcześniej miałem założone wtryski od asv i w/w opornik i turbodziurka (bez używania opornika) spadła do 1400 1500 obr.
0-96km/h - 9,9s - Gtech


Opronik TYLKO z nowszą przepływką Pierburga

R@FI
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 20 mar 2007, 22:23
Lokalizacja: Lbuskie

Post autor: R@FI » 18 wrz 2007, 22:23

FritZ pisze:hmm ja mam podobnie od czasu zamkniecia EGR`a od 2000 juz ostro idzie :) Ciekawe jak by sie jechalo z boxem :)
co to jest i jak to zamknąć

Awatar użytkownika
ltomas83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 22 cze 2007, 14:16
Lokalizacja: z miasta

Post autor: ltomas83 » 19 wrz 2007, 23:44

FranoF1 pisze:chip z allegro to tak samo jak box :-x

chcesz wykończyć silnik i układ napędowy to kupuj i zakładaj...

a jeśli chcesz mieć gwarancje i pewność to tylko i wyłącznie profesjonalny zakład, zajmujący sie chip tuningiem :!:

tyle ode mnie :-)

pozdro
i tu sie z Tobą niezgodze mój szwagier ma z allegro box w passacie i śmiga przyzwoicie zbiera sie nawet na niższych obrotach i w dodatku w grudniu będzie cztery lata od załorzenia i nic mu sie niedzieje.
pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl