Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 16V ACE] nowy silnik nie odpala

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

[2.0 16V ACE] nowy silnik nie odpala

Post autor: rafalaudi1 » 19 wrz 2011, 12:36

Witam,
Wstawiłem nowe serducho do swojego 2.0 16V. Poprzedni silnik nie nadawał się do ratowania bo tłok walił o głowicę.
Podłączyłem wszystkie czujniki przewody itp., itd.
Miałem problemy z zawieszonym rozrusznikiem.
Problemem jest to że na świecach jest iskra, benzyna leje się z wtrysków, a silnikiem nawet nie szarpnie. Kręce kręce i nic. Nie mogę dojść co jest problemem.
Nawet gdyby zapłon był nie ustawiony to i tak coś by szarpało silnikiem a tu ani znaku życia.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 19 wrz 2011, 13:32

A jak tam cały układ zapłonowy? nówka? kable, świece, kopułka ?

Przepustnica dobra? Guma cała?

Cholernie dużo może być przyczyn...

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 19 wrz 2011, 13:34

Nie szarpie, ale czy czuć benzynę z wydechu? Może iskra jest za słaba lub jest tylko jak wyciągniesz świece i je badasz przytykając do bloku. Może świece masz już zmęczone i mają przebicie.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 19 wrz 2011, 13:51

Benzyną śmierdzi jak cholera. Co do świec i kabli to czekam na nowe.
Guma jest troche z tyłka bo gazownik ją modyfikował nożem aby mu podeszło dojście gazu. Gaz wywaliłem ale na gumę czekam od Duo który zapadł się pod ziemię i nie ma z nim kontaktu.
Zastanawia mnie też przepływka - czy jak zdejmę gumę i próbuję kręcić rozrusznikiem to ona powinna sama się podnośić czy być w pozycji wyjściowej?
No i jeszcze ważna sprawa: czy przewód WN z tym czujnikiem powinien być na ostatnim cylindrze czyli pierwszym od kabiny czy na którymś innym?

[ Dodano: 2011-09-19, 13:57 ]
Cały czas zastanawiam się czy dobrze podpiołem kable - Ma ktoś rysunek podpięcia kabli wysokiego napięcia i kolejności cylindrów

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 wrz 2011, 14:12

rafalaudi1 pisze:ały czas zastanawiam się czy dobrze podpiołem kable - Ma ktoś rysunek podpięcia kabli wysokiego napięcia i kolejności cylindrów

Ustaw wał korbowy tak jak do ustawiania rozrządu po wymianie paska. Wtedy palec ma wskazywać na pierwszy cylinder dalej lecisz kablami wg kolejności zapłonu: 1-3-4-2

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 19 wrz 2011, 14:35

Czarna magia z tym. OT ma być przy strzałce na głowicy czy kropka ma byc na strzałce?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 wrz 2011, 15:01

rafalaudi1 pisze:OT ma być przy strzałce na głowicy czy kropka ma byc na strzałce?
Na OT koła na strzałkę, ustawiając na wałek rozrządu to wał może być w jednym z dwóch ZZ (bo wałek obraca się dwa razy wolniej niż wał).

Najlepiej ustaw wał na znak na kole pasowym albo kole zamachowym w okienku.
Tutaj masz opis z silnika 8V ale duł ustawia się tak samo: https://audi80.pl/b3-18-jak-poprawni ... htm#314221

kaline1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kaline1984 » 20 wrz 2011, 21:18

Czujnik jest na pierwszym od szkła, sprawdź kopułkę bo tam może być wytarty element stykający się z palcem i wyczyść styk kopułki i palca.Ja miałem też kiedyś uszkodzony czujnik Halla w aparacie i tez nie palił

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 20 wrz 2011, 22:49

Dziś już wszystko miało być ok.
Wyszło na to że kable podpina się 1-3-4-2 zaczynając od pierwszego z prawej stojąc od silnika, następni pierwszy z prawej od kabiny, potem lewy od kabiny i lewy od silnika.
Obrazek

No i z wszystkiego dobrego padł rozrusznik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl