[80/B3] Uderzenie w hak przy 40km/h
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań
[80/B3] Uderzenie w hak przy 40km/h
Witam, moją 80 mam od ponad pół roku.
Dzisiaj miałem małe zdarzenie. Jakiś typ wjechał mi w tył samochodu na światłach.
Mam założony hak, zatrzymał się na nim, zderzak mam cały, lampy też. Na zewnątrz nic się nie stało. Tutaj moje pytanie, czy mogło się coś stać z podwoziem? Chodzi mi o to czy coś mogło się pogiąć? Prędkość nie była duża, coś ok 20-30km/h, maksymalnie mogła podchodzić pod 40km/h.
Proszę o pomoc.
W działach technicznych, prawidłowo zatytułowany temat, powinien wyglądać tak jak teraz.
Dzisiaj miałem małe zdarzenie. Jakiś typ wjechał mi w tył samochodu na światłach.
Mam założony hak, zatrzymał się na nim, zderzak mam cały, lampy też. Na zewnątrz nic się nie stało. Tutaj moje pytanie, czy mogło się coś stać z podwoziem? Chodzi mi o to czy coś mogło się pogiąć? Prędkość nie była duża, coś ok 20-30km/h, maksymalnie mogła podchodzić pod 40km/h.
Proszę o pomoc.
W działach technicznych, prawidłowo zatytułowany temat, powinien wyglądać tak jak teraz.
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2011, 16:33 przez kamilziomek23, łącznie zmieniany 2 razy.
Ja w Vento wyłapałem strzał w hak i nic się nie stało. W 80 Avant też dostałem w hak i powiem Ci, że oprócz wyraźnych śladów walki na zderzaku nic nie było a terenowe daihatsu miało przód zdewastowany. Gdyby to był normalny osobowy samochód to pewnie nawet śladu by nie było. Zobacz tylną belkę przy kole zapasowym. Jak nie ma śladów walki to raczej nic się nie stało.
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań
patrzeć w środku bagażnika czy raczej pod samochodem?kojak85 pisze:Ja w Vento wyłapałem strzał w hak i nic się nie stało. W 80 Avant też dostałem w hak i powiem Ci, że oprócz wyraźnych śladów walki na zderzaku nic nie było a terenowe daihatsu miało przód zdewastowany. Gdyby to był normalny osobowy samochód to pewnie nawet śladu by nie było. Zobacz tylną belkę przy kole zapasowym. Jak nie ma śladów walki to raczej nic się nie stało.
Zgadza się. Niemniej jednak crash testy, które często oglądamy to uderzenia w ścianę, ew. zderzenia z drugim pojazdem. Wtedy ściana nie ustępuje a 2x40km\h to już 80km\h. Tutaj pewnie gość nam Kamila popchnął więc siła nie była aż tak ogromna. Dodatkowo przy zderzeniu z hakiem energię pochłonął tamten pojazd i tyle.40 km/h, to nie jest mało. Crash testy robione są przy 50-ciu.
Zobaczymy jak sprawdzi podłogę. Hak to potężny dodatek bezpieczeństwa jak i nieodzowny czujnik cofania :mrgreen:
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań
dokładnie wyglądało to tak, że ja się zatrzymałem (chciałem skręcić w lewo) a typ za mną już się nie zatrzymał. 40km/h mogło nie być, było to raczej 30km/h tym bardziej, że gość trochę wyhamował (było słychać przez chwilkę pisk opon).
Nie popchnął mnie zbyt mocno bo nogę miałem na hamulcu ale
nie było bardzo mocnego uderzenia, facet miał tylko okrągłą dziurę w zderzaku.
Nie popchnął mnie zbyt mocno bo nogę miałem na hamulcu ale
nie było bardzo mocnego uderzenia, facet miał tylko okrągłą dziurę w zderzaku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań
skręconych kół nie miałem. a nogę na hamulcu miałem dlatego, że dopiero co się zatrzymałem.aldi pisze:Lepiej też przy lewoskręcie nie czekać ze skręconymi kołami, bo jak coś uderzy z tyłu to nasze auto wyskoczy na przeciwny pas ruchu.levis1991 pisze:w tamich momentach nie trzyma sie nogu na hamulcu,
patrzyłem na podłogę od zewnątrz - wygląda ok. jak na razie nie mam możliwości sprawdzenia od wewnątrz - jestem poza miejscem zamieszkania i mam trochę rzeczy w bagażniku.
Podczas jazdy żadnych dziwnych dźwięków nie słyszałem.
[ Dodano: 2011-09-19, 19:15 ]
Może ktoś miał podobną sytuacje? Jak to wszystko się skończyło.
Była to moja pierwsza 'stłuczka' i nie bardzo wiedziałem jak się do końca zachować bo oglądałem samochód przez jakieś 10min i niczego nie zauważyłem więc rozeszliśmy się z typem.
dzięki Panowie za odpowiedzi
Kiedyś miałem B3 które w którym po uderzeniu hakiem podłoga bagażnika była lekko powyginana... nawet na zewnątrz było widać fałdy na błotnikach. Sam tylny pas był nie tknięty.kamilziomek23 pisze:Może ktoś miał podobną sytuacje? Jak to wszystko się skończyło.
Wadą B3 jest ,,miękkość" tyłu wynikający z braku podłużnic w obrębie bagażnika.
W B4 tył jest znacznie mocniejszy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Mój wujek ma odczepiany hak w swojej B3 ale go nie odczepia bo już jakiś ksiądz się nadział.
A hak to ciekawe rzecz w takich sytuacjach, bo jak koledzy wyżej wspomnieli minimalizuje straty w twoim aucie i zwiększa w aucie, które uderzyło.
W niemieckim serialu Cobra często tłuką B3ki, najlepsze było jak ciężarówka uderzyła w tył i w jednym momencie auto kończyło się tuż za oparciem tylnej kanapy.
A hak to ciekawe rzecz w takich sytuacjach, bo jak koledzy wyżej wspomnieli minimalizuje straty w twoim aucie i zwiększa w aucie, które uderzyło.
Właśnie widziałem kilka B3 uderzonych w tył i zazwyczaj składa się w tych okolicach.andi77 pisze:nawet na zewnątrz było widać fałdy na błotnikach.
W niemieckim serialu Cobra często tłuką B3ki, najlepsze było jak ciężarówka uderzyła w tył i w jednym momencie auto kończyło się tuż za oparciem tylnej kanapy.
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań