[B4 all] Układ chłodzenia
[B4 all] Układ chłodzenia
Witam, jestem nowym użytkownikiem i taki temat pewnie już był ale nie mogę go zaleście. Mianowicie wskaźnik pokazuje około 100 stopni podczas stanie w koku lub wolnej jeździe, a kiedy jadę około 70km/h i więcej wskazówka schodzi do około 60 stopni przy tym wentylator działa i termostat jest ok, czasem na zakrętach świeci się kontrolka od temperatury. Macie może jakiś pomysł co to może być. Z góry dziękuję za pomoc.
Kolejnym razem stosuj odpowiednie tagi
ysiul
Kolejnym razem stosuj odpowiednie tagi
ysiul
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2011, 12:25 przez kajo4fun, łącznie zmieniany 2 razy.
No to coś jest z czujnikiem przy tym zbiorniku. A co do temperatury to przy jakiej działają Ci wentylatory? Nie licząc tej kontrolki to wygląda na zwalony czujnik dający info do zegara albo sam zegarek do obejrzenia, bo oszukuje. Wentylatory załącza ten czujnik, który jest wkręcany od spodu w głowicę.
Czyli dobrze się włącza. Rozumiem, że jak Ci się włącza to masz na wskaźniku 90st. Na jakiej podstawie twierdzisz, że termostat jest dobry, bo te objawy co piszesz sugerują właśnie termostat. Jeżeli nie on to zobacz sobie ten czujnik, który jest w króćcu przy głowicy. Przeczyść styk, lepiej zaciśnij wsuwkę. Wygląda mi to na ten problem.
Jeżeli wentylatory włączają Ci się przy 100 st. to nie ma tragedii. Wskaźnik trochę przekłamuje więc termostat wygląda na sprawny. Rozumiem, że testowałeś teraz czy nadal dobrze pokazuje i nadal masz 70st z porywami do 60st w trasie? Ten czujnik nie raz robi takie jaja. Miałem podobnie w B3. Luzowało się połączenie kabla z czujnikiem i to fisiował. Jak zacisnąłem mocniej kombinerkami to jak ręką odjął. A jak masz na budziku ok 60 stopni to chłodnicę masz ciepłą? Chodzi mi, zanim zagrzejesz silnik do 90.
Edytuj nazwę tematu. Musisz dodać tag.
Edytuj nazwę tematu. Musisz dodać tag.
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
andi77 pisze:Nigdy nie lej do pełna. Na zimnym silniku nalewaj do znaku minimum... pamiętaj, że pod wpływem temperatury ciecz zwiększa objętość.kajo4fun pisze:Jest cały zbiorniczek, było na minimum i dolałem do pełna.
kolega dobrze pisze; na zimnym ma być na min; przeciez nie masz na zbiorniczku napisu max; pozniej w miare nagrzewania poziom się podnosi. Jak nalejesz nawet prawie na full to będzie ci wyrzucać płyn bo z powrotu będzie nawalało i nie będzie się miał gdzie pomieścić, będziesz miałe węże twarde też. Mi się wydaje że termostat ci się zacina. Wymień na oryginał. Ja płaciłem w ASO 87 zł z oringiem.