Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Problem z nawiewem ciepłego powietrza. Proszę o radę.

DeLuka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 26 lut 2011, 17:55

Problem z nawiewem ciepłego powietrza. Proszę o radę.

Post autor: DeLuka » 19 wrz 2011, 09:44

Witam wszystkich. Jestem nowym posiadaczem (od 6 miesięcy):
Audi 80 1.9 TDI Avant rok produkcji 1993r.
I mam nie typowy problem, otóż chodzi o nawiew ciepłego powietrza. W momęcie jak włącze nawiew to z bocznych kanałów normalnie dmucha ciepłe powietrze natomiast z centralnego dmucha powietrze ale zimne... Jak to jest możliwe? Czy da się to jakoś rozwiązać?
W momęcie jak przełanczam nawiew ciepłego powietrza na szybę lub nogi to z kanałów wylotowych normalnie leci ciepłe powietrze. Po przełączeniu nawiewu na kabine i zablokowaniu dwuch bocznych tak by całe powietrze leciało centralnym to nadmuch jest ale powietrze wylatujące jest zimne. Dodam że wcześniej nie używałem nadmuchu ciepłego powietrza, więc nie jestem wstanie powiedzieć od kiedy tak działa. Dodam jeszcze że mimo rozgrzania dobrze silnika (przejechanie 100km) włączenie maksymalnie ciepłego powietrza to jest ono ciepłe ale nie gorace. Nadmienie jeszcze że kilka tygodni temu miałem wymieniany płyn chłodzący i zbiornik wyrównawczy tegoż płynu, czy to może być jakoś powiązane?

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 19 wrz 2011, 15:00

a jaka masz temperature na zegarach?

DeLuka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 26 lut 2011, 17:55

Post autor: DeLuka » 19 wrz 2011, 18:42

Wskaźnik temp. cieczy chłodzacej przeważnie waha się w granicach 80-85*C przy mojej normalnej jeździe. Czasem przy wymagającej jeździe tj. ostre górki to wskaźnik pokazuje 90*C

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 19 wrz 2011, 20:21

zobacz czy nagrzewnica nie jest zapowietrzona

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 27 wrz 2011, 17:24

_uwaga

kolczu

Post autor: kolczu » 27 wrz 2011, 18:56

Tak jak wyzej kolega napisal,uklad moze byc zapowietrzony w ostatecznosci moze byc nagrzewnica zapchana i dlatego nie grzeje jak powinno. Co do nawiewow srodkowych mozliwe ze decha jest zle spasowana ( tunel srodkowy nie wszedl w ten wielki otwor.

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 27 wrz 2011, 20:29

Odpowietrzanie fakt dość długo trwa,ale nawiew powinien być gorący i to bardzo,a z tego co piszesz ktoś przed Tobą mógł wymieniać nagrzewnicę i nie postarał się ze składaniem układu regulacji i dlatego masz takie szopki

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 28 wrz 2011, 06:53

Ja sądzę że klapa od sterowania gorącego powietrza jest bez gąbki uszczelniającej i są w niej dziury. Po takiej jeździe układ sam się powinien już odpowietrzyć. Sprawdź czy obydwa węże przy nagrzewnicy są ciepłe. Druga sprawa to czy nie jest zakamieniona już nagrzewnica.

hytm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:46
Lokalizacja: DOLNY ŚLĄSK

Post autor: hytm » 14 paź 2011, 22:14

Witam Kolegow, podepne sie pod temat jezeli moge. moja nagrzewnica slabo grzeje, weze dolotowy i wylotowy sa gorace, wiec wniaskuje ze nagrzewnica jest zabita. Pytanie brzmi czy moge ja odkamienic i wyczyscic bez rozbierania, przez waz dolotowy i wylotowy, jezeli tak to jakim srodkiem? Pozdrawiam. (dodam ze nie usmiecha mi sie wyciagac calego kokpitu zeby dobrac sie do nagrzewnicy)

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 14 paź 2011, 22:48

hytm, nie wiem czy nie będzie lepszym rozwiązaniem będzie jej wymienienie. Jak wlejesz jakiś środek to może czasem chłodnica się rozciec bo płyn się wymiesza oczywiście...

hytm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:46
Lokalizacja: DOLNY ŚLĄSK

Post autor: hytm » 16 paź 2011, 01:27

Niki20 ja mysle zeby ja przeplukac na krotko, znaczy sie na grodzi silnika, gdzie wchodzi waz zasilajacy i powrotny, myslalem nad kretem, jednak po telefonie do fabryki okazalo sie ze w krecie aluminium stosuja jako katalizator i kategorycznie nie nadaje sie do instalacji aluminiowych bo wejdzie z nimi w reakcje w konsekwencji moze wypalic dziure.
poczytalem kilka postow i tam koledzy pisza ze sam waz ogrodowy wystarczy. nie wierze w to musi byc jakis odkamieniacz zastosowany, bo np. w zabitej nagrzewnicy wzroslo by cisnienie i czesc syfu by samo przepchnelo, dodam ze klapy dzialaja slychac ich prace przy zmianie cieplo-zimno. pozdrawiam

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 16 paź 2011, 07:58

hytm, no ale spróbować z wężem ogrodowym warto bo to nic nie kosztuje. Jak by trzeba było wymieniać nagrzewnicę to nie jest to aż tak dużo roboty, dzień spokojnie starczy ;-)

hytm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:46
Lokalizacja: DOLNY ŚLĄSK

Post autor: hytm » 18 paź 2011, 23:44

he he ja to rozloze w godzine tylko kto to pozniej posklada niki, he he chyba zainwestuje na chybil trafil w jakas chemie w kiosku i zobaczymy co to da, pozdrawiam

Royalpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 11 lut 2010, 14:40

Post autor: Royalpl » 20 paź 2011, 15:44

podczepiam się pod temat, wymieniłem nagrzewnice, jest oczywiście odpowietrzona i tak z bocznych leci ciepłe powietrze z górnego na szybę gorące a z środkowego panelu letnie, w czym może być problem ??

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 20 paź 2011, 16:28

Mój tesciu miał kamien w nagrzewnicy, bardzo słabo grzała w wpadlismy na pomysł (dodam ze auto to polonez) zeby wlac butelke octu i tak tesciu jezdziło ok tygodnia na właczonym ogrzewaniu potem spuscilismy ta mieszanke zalalismy woda destylowano z płukaczem do chłodnic firmy K2, po 2 dniach spuscilismy płyn i był w koloze rdzy taki bardzo intensywny, na koniec przepukalismy jeszcze nagrzewnice tz sciagnelismy weze i przepukalismy w drugą strone i wyleciało troche kamienia w postaci płatków i piasku.Po tym zabiegu były obawy czy ocet czegs nie rospuscił ale wszystko było ok.Dodam ze tesciu zalał auto preston-em.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl