Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8S NE]delikatne szarpanie podczas puszczania gazu na95

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
gumis2007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 01 lip 2011, 12:13
Lokalizacja: łódzkie

[B3 1.8S NE]delikatne szarpanie podczas puszczania gazu na95

Post autor: gumis2007 » 20 wrz 2011, 13:31

Witam Was. Mam takie pytanko czy jest jakaś istotna różnica w składzie benzyny między 95 a 98 Super+ :?: Zauważyłem, że podczas jazdy na benzynie po puszczeniu gazu tak dziwnie mi szarpie, ale podczas jazdy tego nie odczuwam. W Danych technicznych wyczytałem, że powinienem jeździć tylko na 98 Super + czy to szarpanie może być przez to, że jeżdżę na 95?

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 20 wrz 2011, 13:48

kolego czy to szarpanie to nie czasem od skrzyni jest jakis luz na poduszkach, a jesli dodasz delikatnie gazu czy terz ci szarpie jak tak to ja bym obstawiał ugład zapłonowy

gumis2007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 01 lip 2011, 12:13
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gumis2007 » 20 wrz 2011, 14:21

szarpanie całkowicie ustaje gdy jeżdżę na LPG. Nie szarpie mi podczas dodawania lekko gazu, tylko i wyłącznie gdy puszczam...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 wrz 2011, 15:08

Nie słychać spalania stukowego na pb95 :?: Szczególnie słychać jak raptownie doda się gazu z wolnych obrotów.

Może masz zapłon ustawiony zbyt agresywnie...

U mnie w NE spalanie stukowe występowało tylko na benzynie zza wschodniej granicy na polskiej pb95 było dobrze.

NE ma stopień sprężania 10:1 i żadnej kontroli spalania detonacyjnego dlatego dla bezpieczeństwa trzeba jeździć na wysokooktanowym paliwie. W innych silnikach ze stopniem sprężania 10:1 i wyższym są czujniki i gdy w razie zatankowania gorszego paliwa zapłon jest opóźniany.

gumis2007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 01 lip 2011, 12:13
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gumis2007 » 20 wrz 2011, 18:54

aldi pisze:Nie słychać spalania stukowego na pb95 :?: Szczególnie słychać jak raptownie doda się gazu z wolnych obrotów.

NE ma stopień sprężania 10:1 i żadnej kontroli spalania detonacyjnego dlatego dla bezpieczeństwa trzeba jeździć na wysokooktanowym paliwie. W innych silnikach ze stopniem sprężania 10:1 i wyższym są czujniki i gdy w razie zatankowania gorszego paliwa zapłon jest opóźniany.
Mam w zbiorniku około 20-25 L tego paliwa(95), czy coś się stanie jak dotankuję 98 :?: a z tym spalaniem stukowym muszę sprawdzić - być może i zrobię nagranie żebyś mógł posłuchać.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 wrz 2011, 19:04

To spalanie powinno być słychać tak, że nawet ktoś kto nie słyszał nigdy tego dźwięku odróżni go od normalnej pracy silnika.

gumis2007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 01 lip 2011, 12:13
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gumis2007 » 23 wrz 2011, 17:26

Oto filmik z wieczornej przejażdżki jak obiecałem. Przepraszam za szumy, bo ciemno było, ale mam nadzieję, że coś słychać. Nagrywałem bez włączonego tłumika na mikrofonie.



[ Dodano: 2011-09-22, 13:46 ]
No i jak :?: Dobrze jest czy coś nie tak :?:

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 23 wrz 2011, 18:10

Jak ogladame ten film i patrze na początek to smiem stwierdzic ze jak sie puści gaz , czy też doda to to szarpniecie jest na skrzyni widac to po gałce od zmiany biegów a silnik to raczej normalnie pracuje, a spalanie to jakie jest ,a i jeszcze zobacz kopułkę i palec albo jest tam taki czujnik przy zapłonie jeszcze mozna go zobaczyc ;-)

XaneSD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 02 gru 2015, 09:51

Post autor: XaneSD » 02 gru 2015, 10:11

Wykopię temat bo dotyczy mojego problemu ale do końca go nie rozwiązuje. Kupiłem 4 dni temu 80 B3 w super stanie. Silnik to 1.8 NE bez LPG. Troszkę się pocił pod głowicą więc postanowiłem zmienić uszczelkę. Przy okazji zmieniłem rozrząd, świece, kopułkę, palec, podstawę gaźnika i filtry. Zapłon ustawiony na lampę wg. fabryki. Auto odpala ładnie ale podczas przyspieszania słychać dziwny dźwięk z pod maski. Tak jakby prace wtryskiwaczy w 2.5 TDI r5. Taki szelest. Jak włączę ssanie na drugi poziom to problem ustaje. Znalazłem ten temat i zorientowałem się ze mam cały bak PB95. Spuściłem to, na oparach dotoczyłem się do stacji i zalałem cały bak PB98. Szelest ucichł ale dalej go słychać. Czy to jest to spalanie stukowe?

Dodatkowo na fabrycznie ustawionym zapłonie na postoju gubił zapłony więc lekko na słuch to przestawiłem. Przy puszczeniu gazu szarpie tak jak u autora.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 02 gru 2015, 11:30

Sprawdź czy masz sprawny podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu. Zobacz po zdjęciu wężyka z niego obroty się zmienią. Jak masz dostęp do lampy to jak dobrze pamiętam po zdjęciu tego wężyka zapłon zmieni się z tych 15 stopni na 0.
Bo jeśli zapłon został ustawiony na 15 stopni bez sprawnego tego regulator to przy wyższych obrotach jeszcze bardziej go przyspieszy. A podciśnieniowy regulator ma za zadanie opóźniać zapłon ze wzrostem obciążenia.

Planowałeś głowicę? Może już jest tyle splanowana że silnik ma jakiś kosmiczny stopień sprężania. Kolejna sprawa to może stukać przez zbyt ubogą mieszankę (dlatego ssanie pomaga).

XaneSD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 02 gru 2015, 09:51

Post autor: XaneSD » 02 gru 2015, 12:59

Problem rozwiązany choć nie wiem jak. Dałem to znajomemu co kiedyś się takimi autami zajmował i on coś zrobił. Teraz działa pięknie. Nic nie szeleści i silnik pracuje równo na fabrycznym zapłonie. Niestety nie chce powiedzieć co zrobił.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 gru 2015, 10:23

XaneSD pisze:Niestety nie chce powiedzieć co zrobił.
Może ustawił zapłon na słuch tak aby nie było spalania stukowego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl