Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[90Q 2,3 NG]Pomiar ciśnienia w komorach.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
nowy200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 24 wrz 2007, 21:08
Lokalizacja: Jawor/Dolny Śląsk

[90Q 2,3 NG]Pomiar ciśnienia w komorach.

Post autor: nowy200 » 20 wrz 2011, 09:58

dziś mierzyłem ciśnienie na komorach i wyszło:
1-7b
2-12b
3-12b
4-11b
5-9b
I tu pytanie co mogło paść na pierwszym i ostatnim cylindrze?
Uszczelka pod głowicą,zawory,pierścienie?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 20 wrz 2011, 10:24

Raczej pierścienie, aczkolwiek zrób jeszcze próbę olejową.

czy mierzyłeś kompresję z wykręconymi świecami oraz na ciepłym silniku ? jeśli nie, to zmierz raz jeszcze.

Awatar użytkownika
nowy200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 24 wrz 2007, 21:08
Lokalizacja: Jawor/Dolny Śląsk

Post autor: nowy200 » 20 wrz 2011, 21:25

na zimnym silniku ale z wykręconymi świeczkami.A ta próba olejowa to na czym polega?Ale w sumie czy pierścienie nie zużywają się równomiernie na każdym cylindrze?

maciek1006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09

Post autor: maciek1006 » 20 wrz 2011, 22:32

próba olejowa polega na wlaniu do każdego cylindra gęstego oleju (trochę ) i dokonania ponownego pomiaru , jeżeli ciśnienie będzie większe niż przy pierwszym pomiarze to wina będzie po stronie pierścieni , ew.zużytej gładzi cylindra , jezeli wartosci beda takie same to wina zaworów , uszczelki

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 20 wrz 2011, 23:14

pierścienie mogą spuchnąć od przegrzania, na konkretnym cylindrze, bo silnik nie zagrzewa się równomiernie.

zmierz kompresję raz jeszcze na rozgrzanym silniku do 90 stopni, z wykręconymi świeczkami. potem zrób próbę olejową, wg opisu kolegi powyżej, ale nie wlewaj do cylindra więcej jak łyżeczkę oleju!, nawet mniej.

maciek1006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09

Post autor: maciek1006 » 21 wrz 2011, 17:15

u mnie wyszło na kazdym cylindrze od 13 do 13,5 , jakie powinno byc cisnienie ?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 21 wrz 2011, 17:50

ciesz się.

Awatar użytkownika
nowy200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 24 wrz 2007, 21:08
Lokalizacja: Jawor/Dolny Śląsk

Post autor: nowy200 » 21 wrz 2011, 22:45

Dzisiaj nie mialem czsu ale jutro zrobie tą próbę na rozgrzanym silniku i olejową.Zobaczymy jaka diagnoza bedzie.Dzięki za odp.
A ciśnienie min. to 10bar

[ Dodano: 2011-09-22, 11:33 ]
na gorącym silniku:
1-11b
2-12b
3-12b
4-13b
5-11b
Po dolaniu oleju do pierwszego cylindra ciśnienie wzrosło do 13b.Jest ok?

maciek1006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09

Post autor: maciek1006 » 22 wrz 2011, 13:05

czyli wskazuje to na to ze porostu pierścienie nie trzymają , u mnie na 5 cylindrach jest 13,2-13,5

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 22 wrz 2011, 13:25

nowy200 pisze:Dzisiaj nie mialem czsu ale jutro zrobie tą próbę na rozgrzanym silniku i olejową.Zobaczymy jaka diagnoza bedzie.Dzięki za odp.
A ciśnienie min. to 10bar

[ Dodano: 2011-09-22, 11:33 ]
na gorącym silniku:
1-11b
2-12b
3-12b
4-13b
5-11b
Po dolaniu oleju do pierwszego cylindra ciśnienie wzrosło do 13b.Jest ok?
nie no, wg tych parametrów to ciśnienie jest całkiem OK, to , że na zimnym jest niższe to może być kwestia tego, że olej dobrze się nie rozprowadził oraz że nie osiągnął swojej temperatury pracy... Fakt jest jednak faktem, że 1 i 5 cylinder już mają swoje narobione, i raczej nie są pierwszej świeżości.

Awatar użytkownika
nowy200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 24 wrz 2007, 21:08
Lokalizacja: Jawor/Dolny Śląsk

Post autor: nowy200 » 22 wrz 2011, 23:26

Ok dzięki wielkie Leo.Na starych forumowiczów zawsze można liczyć :-D
Muszę chyba BLOS-a założyć albo na coś mocniejszego się przesiąść bo jakoś słaby ten mój NG :-P
Ale ważne że w Quattro :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl