[B4 Quattro 2.0 16V ACE LPG] Gotuje płyn chłodniczy
[B4 Quattro 2.0 16V ACE LPG] Gotuje płyn chłodniczy
Witam wszystkich mam dziwny problem. Otóż Gotuje się woda jednak dziwne jest to że nie ma małego obiegu cieczy. To znaczy nie ogrzewa parownika od LPG ani nagrzewnicy. Nie pomogła wymiana termostatu ani pompy wody. Po zablokowaniu termostatu żeby był otwarty auto rozgrzewa się, włączają się wentylatory i normalnie go studzi ale dalej parownik i nagrzewnica są zimne. Usterka pojawiła się nagle bez jakich kol wiek objawów.
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2011, 20:49 przez Fredzik20, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
- Lokalizacja: Białystok
Dwa miesiące temu puściła uszczelka pod głowicą w wyniku czego popękał zbiorniczek wyrównawczy i chłodnica. Te elementy były wymienione. Potem było wszystko OK. Nagle się za gotował. Sprawdzałem też już to co napisaliście i wszystko jest w porządku. Zauważyłem, że metalowy przewód na powrocie do pompy jest od wewnątrz zardzewiały i ma zwężony przelot. Ominąłem go przewodem elastycznym i znalazł się obieg płynu. termostat się otwiera i normalnie chłodzi się silnik. Ale tylko do czasu kiedy stoi, bo jak jadę to się gotuje. Poza tym mam cały czas bardzo duże ciśnienie w układzie. Korek był wymieniany. nie pomogło. W sobotę zaprowadziłem go do znajomego mechanika, Mówi że może być pęknięta głowic. Dziś miał się za to wziąć. Jak tylko coś będzie wiadomo to napiszę.
Miałeś pęcherze powietrza w zbiorniczku wyrównawczym? Spuchnięte węże? Słodkawy zapach spalin? Majonez pod korkiem wlewu oleju? Spadek mocy? Bez korka próbowałeś? Owszem może być to wina pękniętej głowicy, ale wtedy pewnie któryś z wymienionych objawów by wystąpił. Może nagrzewnica niedrożna. Dmucha ciepłym powietrzem jak się zagrzeje? Bardzo ciepłym, czy tylko ciepłym? Możesz spróbować ominąć nagrzewnicę i zobaczyć co wtedy będzie jeżeli nie dmucha gorącym powietrzem. Ewentualnie może to w parowniku coś nie bardzo i to jego omiń i spróbuj na samej gasolnie.
Próbowałem omijać już wszystko co się da. Ominąłem parownik, nagrzewnicę i chłodnicę oleju. Ze wszystkich objawów Jakie mogą wskazywać na głowicę jest właśnie powietrze idące do zbiorniczka wyrównawczego przez przewód od nadmiaru. A co ciekawe nie ma spalin w układzie chłodzenia. Sprawdzane było w warsztacie jakimś płynem służącym do tego celu.
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
Nie znaczy ale skoro piszę że mały obieg się znalazł ale goni powietrze to raczej pompa daje. a termostat też nie ma nic do małego obiegu. On tylko otwiera duży obieg i zamyka przelot z pompy do głowicy żeby płyn leciał przez chłodnicę. Znam ten układ już na pamięć. Poza tym mechanik dzisiaj mówił że jeszcze raz sprawdzał cały układ i nic nie widzi złego. W poniedziałek zdejmie głowicę.
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
tak jak mowisz termostat otwiera duzy obieg na chlodnice co oznacza ze zapowietrzenie moze byc w chlodnicy i jak dochodzi do termostatu to on sie zawiesza i wlasnie nie otwiera dlatego woda sie gotuje.... jezeli podczas wymiany plynu chlodniczego silnik byl cieply to podczas wlewania zimniego plynu termostat ktory by cieply (otwarty) zamknal sie pod wplywem zimna i zapowietrzyl uklad a jezeli silnik byl goracy (90stopni) i zalano go zimnym plynem to sie zgadzam ze mogla peknac glowica
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
a wyrzuca ci płyn ze zbiorniczka??? spróbuj wymienić oring w kolektorze ssacym; nie wiem czy u Ciebie on jest ale ja tak miałem w 100 C3 1,8 ze płyn wchodził na kolektor i pozniej miał wychodzic z kolektora przez ten oring zeby ogrzac kolektor. I oring był spuchnięty tak ze płyn wogóle prawie przez niego nie przepływał i gotowało płyn. Cena oringu 1,50.
Kolego damianek1234561 nie ma takiej możliwości żeby była zapowietrzona chłodnica bo przez nią płyn idzie dopiero do silnika. Ten układ jest tak zrobiony że jedyna rzecz jaka może się nie odpowietrzyć to nagrzewnica, ale była ominięta. Co więcej Ten układ odpowietrza się sam. A gdyby było powietrze w termostacie to by się nie otworzył a on się otwiera. Po za tym termostat siedzi w pompie (tak jak by )
A co do tego oringa o którym pisałeś kolego davidpolska to nie sprawdzałem. Ale nie przypominam sobie żeby było u mnie coś takiego. Chociaż mogę się mylić. Tyle że na razie auto jest u mechanika. Sprawdził jeszcze raz cały układ i nic nie znalazł. Jutro głowica idzie do sprawdzenia na mikropęknięcia.
A co do tego oringa o którym pisałeś kolego davidpolska to nie sprawdzałem. Ale nie przypominam sobie żeby było u mnie coś takiego. Chociaż mogę się mylić. Tyle że na razie auto jest u mechanika. Sprawdził jeszcze raz cały układ i nic nie znalazł. Jutro głowica idzie do sprawdzenia na mikropęknięcia.