[80 B4] stuki w zawieszeniu
U mnie podobnie
tuleje tylej belki wymienione
przod sanki, wahacze, stabilizatory tez nowe
amortyzatory skutecznosc 80% i 78%
Wszystko wymienione na febi a i tak po wymianie, wiadomo poprawilo sie to co bylo wyeksploatowane, nadal slycha stuki.
Jak wyzej u kolegow, jadąc na kostce jest cichutko, drobne dziury tez, ale przy spiacych policjantach albo duzych spadach slychac wyrazne uderzenie w tylnej czesci, to samo przy najezdzaniu na prog nawierzchni (z jednej warstwy asfaltu na druga) na jezdni. Strasznie irytujace zwlaszcza ze wszytsko wymienione.
Moje pytanie jest nastepujące: Jakie sa elementy gumowe na konstrukcji amortyzatora z przodu i stylu? czy musze przy takiej wymianie elementów gumowych zdejmowac sprezyne z amora?
tuleje tylej belki wymienione
przod sanki, wahacze, stabilizatory tez nowe
amortyzatory skutecznosc 80% i 78%
Wszystko wymienione na febi a i tak po wymianie, wiadomo poprawilo sie to co bylo wyeksploatowane, nadal slycha stuki.
Jak wyzej u kolegow, jadąc na kostce jest cichutko, drobne dziury tez, ale przy spiacych policjantach albo duzych spadach slychac wyrazne uderzenie w tylnej czesci, to samo przy najezdzaniu na prog nawierzchni (z jednej warstwy asfaltu na druga) na jezdni. Strasznie irytujace zwlaszcza ze wszytsko wymienione.
Moje pytanie jest nastepujące: Jakie sa elementy gumowe na konstrukcji amortyzatora z przodu i stylu? czy musze przy takiej wymianie elementów gumowych zdejmowac sprezyne z amora?
Koledzy.
Dłuzszy czas szukałem stuków w przednim zawieszeniu.Jeździłem do różnych magików,i wymieniłem już prawie wszystko oprócz gumek trzymających stabilizator.
Na szarpakach nigdy nie wykazało że są to te gumki. Wymieniłem i jest o niebo lepiej.
Niestety drążek stabilizatora w miejscu mocowania gumek jest juz mocno wytarty i zmniejszył swoją nominalną średnicę.Teraz będę kombinował by dopasować jakąś inną gumkę ,bo raczej nie ma sensu szukac drugiego stabilizatora lub go napawać.
Może komuś ta informacja pomoże.
Często wydajemy pieniążki na drogie firmowe części,nie potrzebnie rozbieramy Mc Phersony a przyczyna może być bardziej prozaiczna i kosztuje 8zł za gumeczki.
Dłuzszy czas szukałem stuków w przednim zawieszeniu.Jeździłem do różnych magików,i wymieniłem już prawie wszystko oprócz gumek trzymających stabilizator.
Na szarpakach nigdy nie wykazało że są to te gumki. Wymieniłem i jest o niebo lepiej.
Niestety drążek stabilizatora w miejscu mocowania gumek jest juz mocno wytarty i zmniejszył swoją nominalną średnicę.Teraz będę kombinował by dopasować jakąś inną gumkę ,bo raczej nie ma sensu szukac drugiego stabilizatora lub go napawać.
Może komuś ta informacja pomoże.
Często wydajemy pieniążki na drogie firmowe części,nie potrzebnie rozbieramy Mc Phersony a przyczyna może być bardziej prozaiczna i kosztuje 8zł za gumeczki.
są 2 typy drążków stabilizacyjnych
26 mm oraz 25mm
Natomiast wkładek gumowych jest tez 2 typy
24,5mm oraz 23,5mm
w większości przypadków warto stosować te mniejsze gumki z racji zużycia drążka stabilizacyjnego. Żeby go trochę odciążyć warto przesmarować gumę i drążek przed montażem. W skrajnych przypadkach gdy założenie nawet mniejszej gumki nic nie daje bo drążek jest już zużyty czasami podkłada się pod opaskę cienki pasek blachy ( od 0,5 do 1,5 mm grubości) aby guma była bardzie dociśnieta i pasowna.
Z racji ceny nowego drążka raczej nikt nie kupi nowego w ASO bo cena zabija. A co do używanych to tylko gdy ma się pweność, że auto dawca nie było bite i nie jest ten drążek w krzywy ani wychuśtany.
26 mm oraz 25mm
Natomiast wkładek gumowych jest tez 2 typy
24,5mm oraz 23,5mm
w większości przypadków warto stosować te mniejsze gumki z racji zużycia drążka stabilizacyjnego. Żeby go trochę odciążyć warto przesmarować gumę i drążek przed montażem. W skrajnych przypadkach gdy założenie nawet mniejszej gumki nic nie daje bo drążek jest już zużyty czasami podkłada się pod opaskę cienki pasek blachy ( od 0,5 do 1,5 mm grubości) aby guma była bardzie dociśnieta i pasowna.
Z racji ceny nowego drążka raczej nikt nie kupi nowego w ASO bo cena zabija. A co do używanych to tylko gdy ma się pweność, że auto dawca nie było bite i nie jest ten drążek w krzywy ani wychuśtany.
ten wymiar to średnica drążka, warto mierzyć gdzieś na środku. w miejscu gdzie jest guma drążek jest wytarty srednio o 0,5mm
na 25mm zakładamy gumę 23,5mm
na 26mm zakładamy gumę 24,5mm
sprawdź czy opaska dociskająca gumę jest dobrze dokręcona i czy nie masz zerwanych gwintów.
Przy okazji warto zobaczyć na stan łączników stabilizacyjnych. one też często (nawet bardzo czesto) siadają jeśli są montowane z metalowego zamiennika (mototechnika, HP, Topran etc) jeśli wrzuci sie porządne plastiki np z TRW wtedy jest spokój na długi czas.
na 25mm zakładamy gumę 23,5mm
na 26mm zakładamy gumę 24,5mm
sprawdź czy opaska dociskająca gumę jest dobrze dokręcona i czy nie masz zerwanych gwintów.
Przy okazji warto zobaczyć na stan łączników stabilizacyjnych. one też często (nawet bardzo czesto) siadają jeśli są montowane z metalowego zamiennika (mototechnika, HP, Topran etc) jeśli wrzuci sie porządne plastiki np z TRW wtedy jest spokój na długi czas.
spróbuje dokrecic tą śrubę na gumie i zobaczyć czy coś nie tak jest z gwintem.
łączniki wymienione na Lemforedery ok 1-mc temu razem z amorkami ( sachsa - olejowe) i końcówkami drązka - Lemfordera również. 2 miesiące przed tą wymianą wymienione poduszki z łożyskami McPersona również Lemfordera
a propo wymiarów to pytałem o wymiar gumy oczywiście jak ją mierzyć... bo są bardzo małe różnice pomiędzy tymi rodzajami gum i łatwo o pomyłkę chyba że miał bym dwa rodzaje przed sobą...
ale coś czuję ze mechanik dziwnie sie bedzie patrzał na mnie jak poprosze o dwa rodzaje gum....
najpierw odkrece ten uchwyt podłożę blaszkę i skrecę jeszcze raz, jaką blache proponujecie?
łączniki wymienione na Lemforedery ok 1-mc temu razem z amorkami ( sachsa - olejowe) i końcówkami drązka - Lemfordera również. 2 miesiące przed tą wymianą wymienione poduszki z łożyskami McPersona również Lemfordera
a propo wymiarów to pytałem o wymiar gumy oczywiście jak ją mierzyć... bo są bardzo małe różnice pomiędzy tymi rodzajami gum i łatwo o pomyłkę chyba że miał bym dwa rodzaje przed sobą...
ale coś czuję ze mechanik dziwnie sie bedzie patrzał na mnie jak poprosze o dwa rodzaje gum....
najpierw odkrece ten uchwyt podłożę blaszkę i skrecę jeszcze raz, jaką blache proponujecie?
Mierzysz średnicę drążka i na podstawie tego wybierasz odpowiednią średnicę gumy.Lenio21 pisze:a propo wymiarów to pytałem o wymiar gumy oczywiście jak ją mierzyć... bo są bardzo małe różnice pomiędzy tymi rodzajami gum i łatwo o pomyłkę chyba że miał bym dwa rodzaje przed sobą...
dla drążka 26mm trzeba gumę 24,5mm (nr ORI 811 411 327B)
dla drążka 25mm trzeba gumę 23,5mm (nr ORI 893 411 327E)
w zalezności jaki luz jest na nowej gumieLenio21 pisze:jaką blache proponujecie?
dla nowego drążka nominalny rozmiar gumy jest o 2mm mniejszy od średnicy drążka.
Z czasem drążek się wyciera i ma mniejszą średnicę a co za tym idzie wiekszy luz na nowej gumie.
Podkładkę trzeba dobrać eksperymentalnie w zależności od stopnia zuzycia drążka.
Zazwyczaj pomaga od 0,5 - 1,2 mm
Jeśli dasz zbyt grubą podkładkę z blachy guma i drążek będą się bardziej zużywać. Podejrzewam też ze będzie "trudniej" pracował w tej gumie co się może odbić na stabilizacji pojazdu lub jego opóźnieniu.
ok dzieki Kamil za sprostowanie, dziś zaopatrzę sie w blaszki i może jutro uda mi sie odkrecic i podłożyc oraz sprawdzić dotychczasowy stan dokrecenia
choć tak na sucho to chyba nie jestem w stanie określić jaki jest luz miedzy gumą a drązkiem, bo po ściśnięciu opaską luz sie kasuje a ten niezauważalny luz objawia sie zapewne podczas jazdy y wywołuje stuki...
choć tak na sucho to chyba nie jestem w stanie określić jaki jest luz miedzy gumą a drązkiem, bo po ściśnięciu opaską luz sie kasuje a ten niezauważalny luz objawia sie zapewne podczas jazdy y wywołuje stuki...
http://allegro.pl/8k0411327b-audi-a5-a6 ... 54728.html
Koledzy a jak by takie cos założyc
Koledzy a jak by takie cos założyc