Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABK] silnik gaśnie, wysoka temperatura, wentylatory

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Revelation
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 158
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:20
Lokalizacja: Wrocław

[b4 2.0 ABK] silnik gaśnie, wysoka temperatura, wentylatory

Post autor: Revelation » 25 lip 2011, 15:59

Dzień dobry, mój problem rozpoczoł się jakiś tydzien temu. Otóż stojąc w korku temperatura płynu chłodniczego wzrosła do około 98 stopni co było juz dla mnie lekkim szokiem gdyż nigdy tak wysoko wskaźnik nie wskazywał. Po krótkim dystansie bez korka temp minimalnie spadła do około 96 stopni, traf chciał że akurat wyprzedzałem i mocniej wkreciłem auto na oborty i silnik zgasł:/ Nie chciał odpalić przez nastepne 15 minut po czym z trudem zapalił[temp około 80 stopni] i powolutku dojechałem na warsztat. Mechanik wymienił termostat... a dzisiaj problem sie powtórzył tym razem już pod blokiem, zostawiłem audiczke żeby pochodziła i dobiło do 100 stopni po czym silnik zgasł. Wiatraki właczaja sie przy około 98 stopniach na jakies 15 sekund co nie zbija kompletnie temperatury. Nie wiem co robić bo mechanik chce wymieniać czujnik temperatury i jakiś czujnik sterujący wiatrakami chłodnicy co wy na to? Dodam że mam ubytki płynu gdyż chłodnica na dole sie poci , nie wiem czy moze mieć to wpływ na zaistaniały problem. Za szybką rade wielkie dzieki.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 lip 2011, 19:27

Może cewka jak się nagrzeje to przestaje działać i przez to gaśnie. Dobrze by było sprawdzić po gaśnięciu czy iskra jest jak nie będzie to czy hall podaje jakiś sygnał.

Zainteresuj się przekaźnikiem nr. 30 > https://audi80.pl/b4-abk-przekaznik- ... t22250.htm

Czujniki załączania temperatury i czujnik dla ecu silnika nie zaszkodzi wymienić.

Cooler27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 17 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Cooler27 » 26 lip 2011, 20:46

Nie wiem czy to to, ale kiedyś mój ojciec miał coś podobnego w lantrze. Że jak silnik się nagrzał to gasł i trzeba było czekać aż ostygnie, dopiero wtedy można było go odpalić. Okazało się że był uszkodzony Moduł zapłonowy.

Revelation
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 158
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:20
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Revelation » 27 lip 2011, 16:48

Witam ponownie, auto naprawione więc chiałem się podzielić tym co zostało zrobione, może się komuś przyda. Dwa czujniki, pierwszy przy chłodnicy, [wcześniej chodził mi tylko 2 bieg wiatraków przy 98 stopniach] teraz wiatraki załanczają sie juz przy około 92 stopniach. Drugi z czujników to ten przy kolektorze, przy wysokich temperaturach rzędu + 90 stopni po zgaszeniu silnika na wyłaczonym zapłonie wiatraki pracują, i w teorii moga pracowac nawet do 15 minut :-D . Pozdrawiam

lolek b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 22 wrz 2011, 10:59
Lokalizacja: krzeszowice

gaśnie przy 90 stopniach

Post autor: lolek b4 » 23 wrz 2011, 07:04

witam , mam taki drobny problem z moim nowym nabytkiem otóż przy 90 ° silnik gaśnie , muszę odczekać 2-5 minut i bez problemu odpala i mogę jechać ale nie daleko bo po chwili jak osiągnie 90° zaś to samo , zauważyłem że wcześniej po wył zapłonu włączał się wentylator otóż teraz już nie ,proszę o pomoc bo od nie dawna mam audiczke i nie mam pojęcia czy to coś poważnego .... z góry dziękuje

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 wrz 2011, 14:08

Trzeba zobaczyć co ginie - paliwo czy iskra (bo raczej sprężania mało prawdopodobne), może cewka pod wpływem temperatury przestaje dawać iskrę.
lolek b4 pisze: zauważyłem że wcześniej po wył zapłonu włączał się wentylator otóż teraz już nie
Może odłączył się czujnik przy wtryskiwaczach.

lolek b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 22 wrz 2011, 10:59
Lokalizacja: krzeszowice

Post autor: lolek b4 » 26 wrz 2011, 21:16

dokładnie cewka była felerna , ale to nie koniec moich problemów , zauważyłem że temp. dochodzi do 110°c a wentylatory się nie wł. ale po wył. zapłonu się załacza

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 26 wrz 2011, 21:20

czyli czujnik termiczny dziala jezeli wylaczysz zapłon,a padl czujnik w chlodnicy ktory odpowiada za włączanie wiatraków w czasie włączonego silnika

Artulino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 27 lip 2011, 20:02
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Artulino » 29 wrz 2011, 01:14

Czyli jesli dobrze rozumiem to silnik ABK ma to do siebie ze temperatura powiedzmy przy postoju w korku lapie temperature powyzej 90 stopni??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 29 wrz 2011, 10:23

Wg. mnie normalne. Zresztą w nowszych autach praca wskazówki jest elektronicznie uśredniona w zakresie temperatur 85-100°C pokazuje zawsze 90°C na zegarze, aby motoryzacyjni hipochondrycy nie siali paniki.

lolek b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 22 wrz 2011, 10:59
Lokalizacja: krzeszowice

Post autor: lolek b4 » 30 wrz 2011, 09:07

mam pytanko bo odnośnie tego problemu co pisałem ostatnio byłem u mechanika i usłyszałem że to poczatki uszczelki pod głowica a kolejny powiedzial że jakaś pompa , a mówiac szczerze nie mam w moich okolicach zaufanego mechanika bo mieszka tu od nie dawna..... zauważyłem dziś że wentylator wł. się ale tylko na chwile na ok.10-15 sek. i to przy różnych temp. a po wył. zapłonu nie zawsze się wł. mimo że temp. jest wysoka ... proszę pomóżcie bo ja tracę siły

adamkk11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 19 gru 2013, 09:30

Post autor: adamkk11 » 06 cze 2014, 11:49

Witam wszystkich.
Potrzebuje pomocy odnosnie temperatury silnika w audi 80 2.0 abk,
mianowicie mam taki problem ze jadac czy stojac temperatura silnika rosnie nawet do 100 stopni i tak sie utrzymuje, nic sie nie gotuje nie wyzuca plynu, ogrzewanie wporzadku, wymienilem juz chlodnice, nagrzewnice, wszystkie czujniki, termostaty (3szt meyle, wahler, i jakis btt orginal audi ze znaczkami) pompe wody ruville, zadnych bombli w plynie nie mam, oleju nie ma w plynie ani na odwrot , wentylator zalacza sie przy 101 stopniach, aha wymieniony tez licznik i drugi wskaznik temperatury co jeszcze mozna sprawdzic bo drazni mnie juz taka wysoka temperatura
Pomożcie

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 cze 2014, 13:31

adamkk11, czujnik temp szary :-P pewnie jakiś zamiennik kupiłeś a one tak mają

adamkk11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 19 gru 2013, 09:30

Post autor: adamkk11 » 06 cze 2014, 16:31

dziekuje za odp, a co do czujnika szarego to wskazuje raczej poprawnie bo zgadza sie z temperatura cieczy miezona termometrem zalozonym w miejscu niebieskiego czujnika
(termometr elektroniczny z tolerancja bledu 0.01 stopnia)

[ Dodano: 2014-06-06, 19:35 ]
Jutro wymienie uszczelke pod glowica i wieczorkiem dam znac jakie przynioslo to efekty a mam mozliwosc sprawdzenia szczelnosci i planowania na miejscu wiec w ciagu 1 dnia to zrobie bo juz nie wiem co to moze byc pozostaje tylko chyba uszczelka

[ Dodano: 2014-06-06, 19:37 ]
chyba ze ktos z kolegow ma jakies inne mozliwe przyczyny to mile widziane podpowiedzi co jeszcze moglbym sprawdzic

[ Dodano: 2014-06-08, 20:06 ]
Witam
jestem a raczej moje autko jest po wymianie uszczelki pod glowica,
mimo zadnych objawow uszkodzonej uszczelki postanowilem ja wymienic, oczywiscie poza wysoka temperatura, nie obylo sie oczywiscie bez problemow bo a to brak klucza a to jakis magik przebemna pozrywal gwinty od pokrywy zaworow i oczywiscie stwierdzil chyba ze uszczelka pod pokrywe bedzie drozsza od kilku tubek silikonu wiec wybral silikon :-/ ale wracajac do tematu to po wymianie uszczelki objaw przegrzewania sie silnika ustapil, wskazania temperatury w korku 92 stopnie a przy ciaglej rownej jezdzie ok 88 stopni,
plyn wyplukal sobie kanalik doslownie cienszy od wlosa widocznie zbyt maly zeby wzroslo cisnienie znacznie ale wystarczajacy zeby zapowietrzyc uklad
pewnie bede mial jeszcze kilka pytan odnosnie tego autka bo auto stalo w niemczech ok 5lat i i bylo tam przypadkowo ostrzelane przez tamtejsza policje wiec czeka mnie troszke pracy przy tym autku, narazie dziekuje za zainteresowanie i Pozdrawiam wszystkich

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl