Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 AEB] Wybór dłuższej skrzyni

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 05 paź 2011, 21:25

SzymekB pisze:
chmiel25 pisze:
aldi pisze: W A4 chyba niema blokady dyfra bo nie widziałem nigdy w A4ce magicznego przycisku. Chyba że jakoś inaczej jest tam załatwione.
A4 nie ma blokady ale wystarczy ja przełożyć z b4 obudowa jest taka sama.

Jak nie ma :-> ???

Jest blokada z tym ze elektroniczna... jakie by to było quattro bez blokady :mrgreen:

Czwarta generacja „wypchnęła” centralny dyferencjał Torsen T-1 który został zastąpiony Torsen’em II generacji. Natomiast w tylnej osi zastosowano system EDL czyli elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego.
1 Moje pytanie ?

Skąd to wiesz ??Że w A4 jest elektroniczna blokada ?? I czego ona dotyczy??

2. pytanie

Co to jest Torsen drugiej generacji??

Jeśli czytałeś w Wiki to jesteś w błędzie.

Pozdro

Awatar użytkownika
SzymekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:55

Post autor: SzymekB » 05 paź 2011, 21:44

Tak cytat zaczerpnąłem nie z wiki a z tematu o generacjach quattro.....

Wszedzie piszą ze a4 ma elektroniczna blokade tylnego dyfra, po za tym zachowywanie się obu moich aut na to wskazuje,

Cały tył jest w obu autach niemal ze identyczny......

Też tak kiedys myslałem, kłociłem się, palca ani reki nie dam sobie obciąc ale jestem niemal ze pewny ze w a4 typowa blokada została zastąpiona własnie elektryka...

Nie rzucam słow na wiatr więc sprawdze to jeszcze raz i wkleje tutaj....


Po za tym co to za quattro bez blokady.....

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 05 paź 2011, 22:01

Może inaczej Torsen miedzy osiowy w skrzyni biegów w A4 i B4 jest taki sam.
A4 posiada EDS czyli system anty poslizgowy. Który przychamowywuje koła tylne w momencie wykrycia różnicy obrotów kół. Niestety firma Audi w modelu A4 I C4 A6 zrezygnowała z mechanicznej blokady mechanizmu różnicowego w tylnym moście.

EDS w A4 to średnie rozwiaznie, Jakoś działa ale jak polatasz bokami to strasznie zjada klocki i tarcze.

Pozdro

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 05 paź 2011, 22:27

kuba2955 pisze:w 2.8 q też były różne... mam jedną taką długą w garażu, przy 4 tys na piątym biegu chyba 170 na liczniku :) wiec to bedzie to. bo np u mnie seryjna z v6 2.6 ma dwójkę i trójkę dłuższą jak w poprzedniej 90 7a a już piątkę taką samą. bez sensu dla mnie ale narazie nie ma chęci do zmiany...jak cie interesuje taka długa to ją wygrzebie sprawdze symbol żebys wiedział czego dokładnie szukac
180 km/h przy 4200 obr/min - mam tą "niepraktyczną" skrzynie,

myślałem, że wszystkie skrzynie w B4 są konstrukcyjnie takie same, a tu czytam o dodatkowym łożysku.
Gdzie można sprawdzić które skrzynie są mocniejsze? Czy wszystkie montowane w 2.8 Q?

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 05 paź 2011, 22:49

Rychu82 pisze:Gdzie można sprawdzić które skrzynie są mocniejsze? Czy wszystkie montowane w 2.8 Q?
Po symbolu ale ja zawsze trafiałem je właśnie w 2.8 i to te długie.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 12 kwie 2012, 22:58

A jak sie ma taka skrzynia z 2.6? Jak jej długości?

Moze trzebaby zobaczyć tabelę przełożeń?

W 2.8 faktycznie moga być długie skrzynie bo barciak ma C4 2.8 AAH i latał nią 250 km/h wiec niemało, za to mało kto w to wierzy

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 13 kwie 2012, 00:45

1. 2.6 ma niezbyt długąskrzynie.
2.2.8 ma dłuższą.
3 . Ja też nie wierze że c4 2.8 poszło 250km/h i to w quattro no chyba że ośka to bardziej.
Ale nadal jestem na nie.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 13 kwie 2012, 14:47

ja widziałęm 250 nie raz. AAH zdrowe 250 km/h licznikowe

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 13 kwie 2012, 15:01

marszall pisze:ja widziałęm 250 nie raz. AAH zdrowe 250 km/h licznikowe
Ja niestety nie. Nawet w ACk nie zobaczyłem tyle. Może poprostu dlatego że ja tylko Quattro miałem. Zresztą niech napiszą ci co maja AAH .

pozdro

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 kwie 2012, 19:41


marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 13 kwie 2012, 20:12

Przepraszam sprostuje było 245km/h

to AAH tez quattro

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 13 kwie 2012, 21:55

marszall pisze:Przepraszam sprostuje było 245km/h

to AAH tez quattro
Z nudów jutro wyliczę max prędkość dla tego cuda. Bo dalej w to nie wierzę.

Pozdro

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 kwie 2012, 15:03

A czemu miało by nie polecieć skoro dla ABT gdyby do odcinki poleciało to by miał 245km/h to tym bardziej AAH powinno więcej.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 14 kwie 2012, 22:17

Hmm, mojej skrzyni z ABT tam nie ma w opisach, a odcięcie jest na 225km/h. Oznaczenie CVF.

Mi też się nie chce wieżyc że AAH z quattro poleci 245, no chyba że licznik strasznie przekłamywał.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 kwie 2012, 11:10

Aj pomyliłem się odcinka jest przy 6400obr wiec poleci w przypadku CCE i CDY 257km/h krótka CGT 209km/h

Czyli masz jakąś pośrednią nieznaną.

Wyliczyłem że dla AAH w przypadku CBR poleci 218km/h :-?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl