[B4 NG] Problem z temperatura
[B4 NG] Problem z temperatura
Witam problem polega w silniku 5 cylindrowym NG wskaznik temperatury płynu chłodzącego warjuje niekiedy jedzie się długo i nic a niekiedy od razu 90 stopni.Kolejny problem to że nie załacza sie wogóle wentylator.Myśle ze padł czyjnik tylko prosze powiedzcie gdzie sie on znajduje odpowiedzialny za zegary i załączanie wentylatora.
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2011, 17:03 przez Malinek21, łącznie zmieniany 1 raz.
To ze ci szwankuje wskaźnik nie koniecznie musi być przyczyna padniętego czujnika. Na początku sprawdź czy ci na plycce zegarow nie popękała cyna ze starosci. Czujnik od wentylatora (zeby sie zalaczyl) znajduje sie w chlodnicy natomiast czujnik od zegarow jest na króćcu ktory jest przymocowany do silnika. Od niego idzie grubym wezem plyn do chlodnicy
w silniku NG czujnik od zegarów jest w kruccu w glowicy tam gdzie idzie ten gruby wąż w tym ze czujnik znajduje sie pod spodem,,,, na gorze jest od ECU czujnik od wl wentylatorów znajduje sie w chłodnicy w jej dolnej cześci najlepiej dostac sie do niego od spodu auta jest po lewej stronie chlodnicy :mrgreen: gdy juz dostaniesz sie do czujnika wł wentylatora w chłodnicy wyciagnij wtyczkę i zrob mostek w niej , do autka kluczyk przekrecasz i patrzysz czy chodzi jezeli nie czujnik niewinny <ok> gdybys miał wentyl. niesprawny mam takowy w piwnicy sie wala:D
Witam. Podepnę się pod temat.
Przeglądaczem dzisiaj cały dzień forum i szukałem nurtującego mnie problemu.
od jakiegoś czasu mój wskaźnik z temperatury zatrzymuje sie na 70C i zacząłem grzebać najpierw odkręciłem zegary posprawdzałem wszystko pozakręcałem na nowo potem kolej przyszła na czujnik okazał się urwany jeden kabel przylutowałem go dalej to samo wentylator włączył sie i dodałem gazu w pewnym momencie wskaźnik w ciągu 2-3sek wskoczył na leciutko ponad 80C. Moje pytanie jak sprawdzić wskaźnik temp, i jak sprawdzić czujnik?
Z góry dzięki za pomoc
Przeglądaczem dzisiaj cały dzień forum i szukałem nurtującego mnie problemu.
od jakiegoś czasu mój wskaźnik z temperatury zatrzymuje sie na 70C i zacząłem grzebać najpierw odkręciłem zegary posprawdzałem wszystko pozakręcałem na nowo potem kolej przyszła na czujnik okazał się urwany jeden kabel przylutowałem go dalej to samo wentylator włączył sie i dodałem gazu w pewnym momencie wskaźnik w ciągu 2-3sek wskoczył na leciutko ponad 80C. Moje pytanie jak sprawdzić wskaźnik temp, i jak sprawdzić czujnik?
Z góry dzięki za pomoc
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Porównać jego opór z tą tabelką: https://audi80.pl/download.htm?id=10050valmont pisze:Moje pytanie jak sprawdzić wskaźnik temp, i jak sprawdzić czujnik?
Tylko ja masz jeszcze ten elektroniczny 4 pinowy to może być problem bo trzeba by mu podać zasilanie.
Wskaźnik można sprawdzić podłączają odnowieni opornik zamiast czujnika.
Wyciągnąłem jeszcze raz wtyczkę z czujnika włożyłem palec w gniazdo wymacałem w którym miejscu niema pinu (kostka na 4 piny ale jeden wolny) i okazało się ze w wtyczce jest zamienione jedno gniazdo które akurat wchodziło w puste miejsce. w miedzy czasie wziąłem kawałek drutu przyłożyłem do masy przekręciłem zapłon i patrze wskaźnik osiągną max czyli wykluczyłem wskaźnik (sposób ten znalazłem na forum ). Wszystko z powrotem pozakładałem no i próba odpaliłem auto wskaźnik zaczyna sie podnosić normalnie i ku mojemu zdziwieniu zatrzymał sie przed 90C na moje oko jakieś 88C i tedy włączył mi sie wentylator :shock: temp. lekko spadła do 85C i znowu do 88C włącza sie wentylator a powinien od 92C.
Moje pytanie jak sprawdzić jaka jest temp. wody w chłodnicy bez użycia wskaźnika na desce i jak sprawdzić czy czujnik w chłodnicy jest sprawny, i czy to normalne ze jak po wył. auta wentylator sie wyłącza :?: bo kiedyś miałem b3 i nawet przy wył. aucie wentylator kręcił.
Pozdro
[ Dodano: 2011-10-07, 18:13 ]
szperając dziś na forum natknąłem sie na post w którym kolega opisuje żeby wyjąć wskaźnik temp odchylić go max w prawo tak aby wskaźnik po samowolnym odchyleniu do 50C wskazywał ciut więcej niż pierwotnie, ale najpierw musiałem sie upewnić co z tym moim wentylatorem czy aby na pewno wskaźnik źle pokazuje. Wpadłem na pomysł żeby włożyć termometr rtęciowy z pieca C.O. do otworu, który jest w chodnicy oczywiście przed odkręciłem korek aby wyrównać ciśnienie w układzie chłodzenia termometr wszedł na styk i zagłębił sie jakies 4 cm w chłodnicy temp. wzrosła do 93C wtedy automatycznie włączył sie wentylator spadła do 90C wentyl sie wył. czyli na to wychodzi ze cos nie tak ze wskaźnikiem więc odchyliłem wskazówkę ciut więcej żeby pokazywała niż pierwotnie. Wszystko poskładałem do kupy odpalam auto i elegancko pokazuje na wł. wentyl ponad 90C <ok> czyli wszytko teraz mi gra i buczy.
Myślę ze pomoże komuś mój opis. :mrgreen:
Pozdrawiam
Moje pytanie jak sprawdzić jaka jest temp. wody w chłodnicy bez użycia wskaźnika na desce i jak sprawdzić czy czujnik w chłodnicy jest sprawny, i czy to normalne ze jak po wył. auta wentylator sie wyłącza :?: bo kiedyś miałem b3 i nawet przy wył. aucie wentylator kręcił.
Pozdro
[ Dodano: 2011-10-07, 18:13 ]
szperając dziś na forum natknąłem sie na post w którym kolega opisuje żeby wyjąć wskaźnik temp odchylić go max w prawo tak aby wskaźnik po samowolnym odchyleniu do 50C wskazywał ciut więcej niż pierwotnie, ale najpierw musiałem sie upewnić co z tym moim wentylatorem czy aby na pewno wskaźnik źle pokazuje. Wpadłem na pomysł żeby włożyć termometr rtęciowy z pieca C.O. do otworu, który jest w chodnicy oczywiście przed odkręciłem korek aby wyrównać ciśnienie w układzie chłodzenia termometr wszedł na styk i zagłębił sie jakies 4 cm w chłodnicy temp. wzrosła do 93C wtedy automatycznie włączył sie wentylator spadła do 90C wentyl sie wył. czyli na to wychodzi ze cos nie tak ze wskaźnikiem więc odchyliłem wskazówkę ciut więcej żeby pokazywała niż pierwotnie. Wszystko poskładałem do kupy odpalam auto i elegancko pokazuje na wł. wentyl ponad 90C <ok> czyli wszytko teraz mi gra i buczy.
Myślę ze pomoże komuś mój opis. :mrgreen:
Pozdrawiam