Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 RU] strzela z gaźnika ogniem na pół metra ;(

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
hubert.walosik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 06 wrz 2011, 19:23

[B3 RU] strzela z gaźnika ogniem na pół metra ;(

Post autor: hubert.walosik » 07 paź 2011, 19:17

dzisiaj czytałem sporo na forum na temat schematów i poszukuje cały schemat elektroniki zapłonu do audi 80 . wysiadł mi zapłon i wymieniałem dzisiaj prawie wszystko związanego z zapłonem cewke aparat rozdzielacza moduł zapłonowy i dopiero po wymianie ostatniej rzeczy pomogło z tym że potrzebuje schemat do podłączenia czujnika halla :) silnik benzyna 1.8 gaźnik 75 km

[ Komentarz dodany przez: aldi: 2011-10-11, 15:33 ]

Poprawiłem nazwę tematu, zapoznaj się z tym: https://audi80.pl/-zanim-cos-tu-napi ... vt9608.htm
Nazywaj poprawnie tematy, opis auta wpisuj w [ ] dalej opis problemu.

Następny źle nazwany temat pójdzie do kosza bez ostrzeżenia :!:

Ostatnio zmieniony 11 paź 2011, 15:30 przez hubert.walosik, łącznie zmieniany 2 razy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 paź 2011, 21:04

_uwaga
hubert.walosik pisze:wysiadł mi zapłon i wymieniałem dzisiaj prawie wszystko związanego z zapłonem cewke aparat rozdzielacza moduł zapłonowy i dopiero po wymianie ostatniej rzeczy pomogło
Niepotrzebnie wymieniałeś części w ciemno, układ jest mega prosty w zdiagnozowaniu podstawowymi narzędziami.
hubert.walosik pisze:z tym że potrzebuje schemat do podłączenia czujnika halla
Masz chyba na wtyczce albo gnieździe napisane
+ 0 -
3 2 1 - jeśli masz cyfry to odpowiadają temu co jest napisane linijkę wyżej

Jeśli chodzi o połączenie halla z modułem 7 pinowy to
3 z halla czerwono-czarny do 5 modułu
2 z halla zielono-biały do 6 modułu
1 z halla brązowo-biały do 3 modułu
Nie wiem czy kolory dobrze napisałem bo już zapomniałem skróconych nazw kolorów po niemicku.
Schemat jest niebieskiej książce obsługa i naprawa audi 80 schemat 6
Ale jak chodzi to nie możesz mieć źle tego podłączonego.

hubert.walosik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 06 wrz 2011, 19:23

Post autor: hubert.walosik » 08 paź 2011, 19:10

problem jest taki że nadal nie pali odpala ale cofa spaliny do filtra iskra jest zaczyna dmuchać czarnym dymem z gaźnika ... prosze o szybka pomoc ...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 paź 2011, 19:19

Iskra jest?

Dobrze masz ustawiony zapłon? Tutaj opisałem jak wstępnie po wymianie wsadzić aparat zapłonowy aby odpalił: https://audi80.pl/b3-18-jak-poprawni ... t29612.htm

Kable zapłonowe masz we właściwej kolejności? 1-3-4-2

I popraw nazwę tematu bo pójdzie do kosza!

hubert.walosik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 06 wrz 2011, 19:23

Post autor: hubert.walosik » 11 paź 2011, 14:28

iskra jest tylko jak wciskam gaz do dechy i kręce rozrusznikiem to strzela z gaźnika płomieniem na pół metra :( i nadal nie pali spróbuje z kolejnością kabli i ustawieniem zapłonu :)

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 11 paź 2011, 20:23

jak dla mnie to wlozyles aparat zaplonowy przekrecony o 180 stopni... lub inaczej - wał silnika przekrecony jest tak ze na 1 tloku rozpoczyna się suw ssania zamiast suwu pracy. w efekcie iskra jest gdy silnik zaczyna ssac mieszankę, ta sie zapala i idzie gaznikiem. Wyjmij aparat zaplonowy, przekręć walem silnika o 360 stopni (jeden pełny obrót) i włóż aparat w takiej samej pozycji jak wyjąłeś.

hubert.walosik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 06 wrz 2011, 19:23

Post autor: hubert.walosik » 11 paź 2011, 20:23

dzisiejszy dzień nadal nic nie dał ... (tylko aku rozładowany ) kolejność kabli ustawiłem z tym że mam pytanie na rozdzielaczu zapłonu mam 4 wyjścia które mam brać za pierwsze te w lewym górnym "rogu" ? zapłon jest ustawiony i lekko zapalał tzn 10 sek pochodził i znowu strzał na gaźniku .... <buu>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 paź 2011, 00:34

hubert.walosik pisze:mam 4 wyjścia które mam brać za pierwsze
Ustawiasz wałek rozrządu (nie wał bo jak wspomniał krisss, możesz ustawić w złej pozycji bo wałek rozrządu i aparat robi jeden obrót na dwa obroty wału). Tak więc jak masz pierwszy cylinder w górnym położeniu gdy ma nastąpić suw pracy wtedy palec powinien dać iskrę na przewód do pierwszego cylindra. Resztę podłączasz według kolejności (tylko zobacz w którą stronę kręci się palec).

hubert.walosik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 06 wrz 2011, 19:23

Post autor: hubert.walosik » 12 paź 2011, 13:56

zobaczymy co dzisiejszy dzień przyniesie :)

[ Dodano: 2011-10-12, 18:29 ]
a wiec kolejny dzien przyniósł wielkie g**** akumulator rozładowany zapłon ustawiony kable w porządku i nadal nawala ogniem z gaziora :( i co dalej mam wymieniac ??

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 12 paź 2011, 21:06

zrób zdjęcia: z przodu silnika ze zbliżeniem na wałek rozrządu gdy 1 tłok rozpoczyna suw pracy (punkt na kole zębatym wałka rozrządu powinien mijać górną krawędź dekla zaworów bądź głowicy) oraz zdjęcie aparatu zapłonowego po zdjęciu kopułki, abyśmy mogli zobaczyć w jakiej pozycji jest wtedy palec rozdzielacza.


albo już nei trzeba:p

w takiej pozycji wałka rozrządu (górny zwrotny na 1 cylindrze...1 cylinder jest od strony paska rozrządu).....<patrz foto>

http://img359.imageshack.us/img359/1730/dsc020076qb.jpg


....palec rozdzielacza powinien być mniej więcej tak ustawiony.

http://img299.imageshack.us/img299/3558/dsc020034cn.jpg

Później jak nałożysz kopułkę to "nad" stykiem palca rozdzielacza powinien być zapięty kabel WN dla 1 cylindra, potem kolejno 3, 4, 2 licząc w kierunku ruchu wskazówek zegara, patrząc z góry.

Czy kolego tak jest u Ciebie?

hubert.walosik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 06 wrz 2011, 19:23

Post autor: hubert.walosik » 13 paź 2011, 19:01

tak jak pokazales na zdjeciach tak jest ustawione sciagnalem pokrywe zaworow i sprawdzilem kiedy na 1 cylindrze jest praca wtedy zobaczylem na ktorym kablu palec daje iskre i reszte ustawilem zgodnie z tym co bylo napisane wyzej ... I teraz nie wiem co moze byc dalej nie tak ? Postaram sie zdobyc orginalny modul i cewke moze to cos pomoze ..

[ Dodano: 2011-11-29, 17:05 ]
Po długim okresie w końcu audica odżyła skończyło się wizytą u diagnosty-mechanika ... co się okazało komputer bosha padł i do tego było sporo namieszane z elektornika :) kwota naprawy 500 zł w tym części :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl