Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4] Zakładanie air bagu

ODPOWIEDZ
Renesco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 08 wrz 2007, 02:45
Lokalizacja: Szczecin

[80 b4] Zakładanie air bagu

Post autor: Renesco » 13 wrz 2007, 10:41

Witam. Mam pytanie co bylo by potrzebne do załozenia poduszki powietrznej kierowcy w b4 ?? Oprocz zakupu kierownicy z air bagiem potrzebne sa jeszcze jakies czujniki?? Interesuje mnie zalozenie nie wystrzelonej kiery od s-line.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 13 wrz 2007, 11:12

jeżeli nie masz wogóle to daj sobie spokój z zakładaniem poduszki. Potzrebujesz oprócz kierownicy pierścień ślizgowy pod kierownice, moduł airbag,wiązke elektryczną. Do kierownicy od S-line potzrebujesz też inną nabę

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 13 wrz 2007, 20:42

Jezeli masz na podwórku druga rozbitą B4 z dobrym air bagiem to możesz się pobawić i przełożyć, a jak nie to zabawa jest nie opłacalna.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4646
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 13 wrz 2007, 21:00

Generalnie samemu nie powinno się zakładać poduszki.
Kup kierownice golasa + zaślepke i rezaj klakson. Możesz potrzebowac również adapter frezu.

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 15 wrz 2007, 09:19

łooo boshe...co za pomysły człowiekowi po głowie chodzą :shock: :shock: :shock:

jeśli nie masz poduszki seryjnie montowanej to już nie będziesz miał... takie zabiegi to mogą tylko w servisie audi wykonać...jakby sie tego w ogóle podjęli...

...tak sobie myśle, że wydział komunikacyjny powinien dokładniej sprawdzać stan samochodów i wszystkie zmiany zapisywać w dow. rejestracyjny pojazdu :-| ponieważ ludziom przychodzą chore pomysły :-|

ryniek_p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 02 wrz 2007, 07:44
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: ryniek_p » 16 wrz 2007, 13:46

No nie jestem pewien czy to chore.Może człowiek chce sobie poprawić bezpieczeństwo.Zastanawiałem sie nad tym i chyba nie jest to aż takie trudne pod warunkiem że kupi sie cały zestaw czyli kierownice z poduszka i tasma pod kierownice do tego sensor i obudowe pod kierownice bo jest inna, oczywiście wiązka elektryczna też, acha i czujnik wstrząsowy. Zamontowanie tego zestawu dla nawet przecietnego elektryka nie powinno stanowić problemu.

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 17 wrz 2007, 12:39

No dobrze a co trzeba zrobić by poduszka wystrzelona, która juz była zamontowana fabrycznie znów pełniła swoją funkcje.

Awatar użytkownika
Plastman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 28 sie 2007, 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Plastman » 17 wrz 2007, 13:01

O ludzie... Może ktoś by wziął pod uwagę, że cały zestaw, czyli poduszka, czujniki i moduł powinien być spasowany ze sobą. Poduszka to nie taka prosta rzecz, że ot wypala i po sprawie. Czas odpalanie, moment w którym odpalenie następuje muszą być ściśle zgrane. Inaczej można sobie zrobić niezłe kuku. Z poduchą nie ma zabawy, taki manewr jest zwyczajnie ryzykowny. Poza tym o ile mnie pamięć nie myli, Audi 80 B3 i B4 były wyposażone w system Procon-Ten, którego zadaniem jest mechaniczne napięcie pasów, oraz wyciągnięcie kierownicy poza zasięg głowy i tułowia kierowcy. Połączenie w/w systemu z Air-Bagiem jest bezsensowne, bo poduszka i tak nie będzie miała szansy spełnić swojego zadania. Poza tym Audi 80 jest samochodem i tak bardzo bezpiecznym, bo oprócz Procon-Ten'u ma po prostu bardzo mocną konstrukcję, którą trzeba na prawdę ostro potraktować, żeby naruszyć kabinę pasażerską. Jednym z podstawowych kryteriów wyboru samochodu było dla mnie bezpieczeństwo, a naoglądałem się już samochodów powypadkowych i Audi 80 mi się bardzo od tej strony podoba. Jak Procon-Ten nie wystarczy żeby uchronić pasażerów, to przeważnie oznacza to dzwona tak potężnego, że może T-34 i Mercedes S by przetrwał. Przeróbka bez sensu, droga, trudna i de facto niebezpieczna i ryzykowna. Lepiej włożyć po prostu kierownicę, a Air-Bag niech jeździ jako ozdoba.

[ Dodano: 2007-09-17, 13:03 ]
A żeby wystrzelona poduszka znów pełniła swoją funkcję, trzeba wymienić kompletną poduszkę, oraz czujniki. Oczywiście mówimy tu o elementach nowych. Wiem, to nie jest tanie, ale chyba nie warto się uszkodzić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i tapicerka”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl