[80 b4] Zakładanie air bagu
[80 b4] Zakładanie air bagu
Witam. Mam pytanie co bylo by potrzebne do załozenia poduszki powietrznej kierowcy w b4 ?? Oprocz zakupu kierownicy z air bagiem potrzebne sa jeszcze jakies czujniki?? Interesuje mnie zalozenie nie wystrzelonej kiery od s-line.
łooo boshe...co za pomysły człowiekowi po głowie chodzą :shock: :shock: :shock:
jeśli nie masz poduszki seryjnie montowanej to już nie będziesz miał... takie zabiegi to mogą tylko w servisie audi wykonać...jakby sie tego w ogóle podjęli...
...tak sobie myśle, że wydział komunikacyjny powinien dokładniej sprawdzać stan samochodów i wszystkie zmiany zapisywać w dow. rejestracyjny pojazdu :-| ponieważ ludziom przychodzą chore pomysły :-|
jeśli nie masz poduszki seryjnie montowanej to już nie będziesz miał... takie zabiegi to mogą tylko w servisie audi wykonać...jakby sie tego w ogóle podjęli...
...tak sobie myśle, że wydział komunikacyjny powinien dokładniej sprawdzać stan samochodów i wszystkie zmiany zapisywać w dow. rejestracyjny pojazdu :-| ponieważ ludziom przychodzą chore pomysły :-|
No nie jestem pewien czy to chore.Może człowiek chce sobie poprawić bezpieczeństwo.Zastanawiałem sie nad tym i chyba nie jest to aż takie trudne pod warunkiem że kupi sie cały zestaw czyli kierownice z poduszka i tasma pod kierownice do tego sensor i obudowe pod kierownice bo jest inna, oczywiście wiązka elektryczna też, acha i czujnik wstrząsowy. Zamontowanie tego zestawu dla nawet przecietnego elektryka nie powinno stanowić problemu.
O ludzie... Może ktoś by wziął pod uwagę, że cały zestaw, czyli poduszka, czujniki i moduł powinien być spasowany ze sobą. Poduszka to nie taka prosta rzecz, że ot wypala i po sprawie. Czas odpalanie, moment w którym odpalenie następuje muszą być ściśle zgrane. Inaczej można sobie zrobić niezłe kuku. Z poduchą nie ma zabawy, taki manewr jest zwyczajnie ryzykowny. Poza tym o ile mnie pamięć nie myli, Audi 80 B3 i B4 były wyposażone w system Procon-Ten, którego zadaniem jest mechaniczne napięcie pasów, oraz wyciągnięcie kierownicy poza zasięg głowy i tułowia kierowcy. Połączenie w/w systemu z Air-Bagiem jest bezsensowne, bo poduszka i tak nie będzie miała szansy spełnić swojego zadania. Poza tym Audi 80 jest samochodem i tak bardzo bezpiecznym, bo oprócz Procon-Ten'u ma po prostu bardzo mocną konstrukcję, którą trzeba na prawdę ostro potraktować, żeby naruszyć kabinę pasażerską. Jednym z podstawowych kryteriów wyboru samochodu było dla mnie bezpieczeństwo, a naoglądałem się już samochodów powypadkowych i Audi 80 mi się bardzo od tej strony podoba. Jak Procon-Ten nie wystarczy żeby uchronić pasażerów, to przeważnie oznacza to dzwona tak potężnego, że może T-34 i Mercedes S by przetrwał. Przeróbka bez sensu, droga, trudna i de facto niebezpieczna i ryzykowna. Lepiej włożyć po prostu kierownicę, a Air-Bag niech jeździ jako ozdoba.
[ Dodano: 2007-09-17, 13:03 ]
A żeby wystrzelona poduszka znów pełniła swoją funkcję, trzeba wymienić kompletną poduszkę, oraz czujniki. Oczywiście mówimy tu o elementach nowych. Wiem, to nie jest tanie, ale chyba nie warto się uszkodzić.
[ Dodano: 2007-09-17, 13:03 ]
A żeby wystrzelona poduszka znów pełniła swoją funkcję, trzeba wymienić kompletną poduszkę, oraz czujniki. Oczywiście mówimy tu o elementach nowych. Wiem, to nie jest tanie, ale chyba nie warto się uszkodzić.