Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4]nieprawidlowe zuzycie klockow i tarcz hamulcowych

ODPOWIEDZ
dieselpower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 27 sie 2007, 00:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

[80 B4]nieprawidlowe zuzycie klockow i tarcz hamulcowych

Post autor: dieselpower » 17 wrz 2007, 16:29

Niedawno zostalem zmuszony do wymiany tarcz i klockow w moim Audi 1,9TDi
Co sie okazalo gdy zdjalem kola zobaczcie sami

Obrazek

Obrazek


Co jest przyczyna takiego uszkodzenia klocka i takiego zuzycia tarczy? Czy to normalne? Raczej watpie...
Dodam ze po obu stronach wystapil taki sam problem przedstawiony klocek jest od strony tloczka drugi klocek rozsypal sie i zacza hamowac sama blacha wiec sytuacja nieciekawa dobrze ze toczylem sie wolno po miescie na trasie przy ostrym hamowaniu moglo by byc nieciekawie...
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2007, 18:43 przez dieselpower, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 17 wrz 2007, 16:36

Na 99% zużyte prowadnice zacisków hamulcowych koszt ok. 25zł. na jeden zacisk.
Pozdrawiam :-D

Awatar użytkownika
pawelbicz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 377
Rejestracja: 05 sty 2007, 03:35
Lokalizacja: Katowice/Krzeszowice

Post autor: pawelbicz » 17 wrz 2007, 17:28

rczopik2 pisze:Na 99% zużyte prowadnice zacisków hamulcowych koszt ok. 25zł. na jeden zacisk.
Pozdrawiam :-D
Potwierdzam :-/ Ja miałem to samo..

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 18 wrz 2007, 11:23

Zapiekły sie prowadnice zacisku. Wyjmij je z jażma zacisku i ładnie wyczyśc nasmaruj żeby w tym jażmie lekko sie poruszały i będzie dobrze

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 18 wrz 2007, 11:48

Kolega Wojtek26 ma racje to na pewno pomoże no ale koszt wymiany na nowe nie jest taki ogromny :->
Ja ze swojej strony radził bym kupić nowe bo przecież 50 zł nie jest dużą kwota pieniędzy :-D

pajak100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 27 sie 2007, 18:41
Lokalizacja: płock

Post autor: pajak100 » 18 wrz 2007, 15:53

dobrze ze toczylem sie wolno po miescie na trasie przy ostrym hamowaniu moglo by byc nieciekawie...

Ależ nigdy w życiu. Metal o metal to największa skuteczność hamowania. To prawie jak ceramika w porsche. Większego tarcia nie można sobie wyobrazić, a ile przy tym ciepła. Właśnie przez chwilę miałeś okazję posiadać najlepsze hamulce w województwie. Ale widzę że z nich zrezygnowałeś. Może to i dobrze, bo akcje te kończą się wciągnięciem klocka hamulcowego między tarczę a mocowanie zacisku. W efekcie koło stoi w miejscu :shock: i nie wiadomo przy jakiej prędkości.
Co do wymiany na nowe to daj sobie spokój. Oryginalne mają się nijak do tych za 25 zł.


[ Dodano: 2007-09-18, 15:55 ]
Nie no całkiem nieżle- zacytowałem sam siebie :mrgreen:

Lisek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 25 lut 2007, 11:11

Post autor: Lisek » 19 wrz 2007, 11:25

moim zdaniem to tez zasyfiałe prowadnice siodeł hamulcowych. ja w swoiej tez niedawno zmieniałem tarcze bo miałem już wytarte. z jednej strony siodło siężko przesuwało się po prowadnicy i moja tarcz była podibna do tarczy na twojej ficie. Tak więc wyczyść i przesmaruj najlepiej jakąć pasta przeciw zapieczeniom itp i będzie ok.a te tarcze to możesz dac do przetoczenia zeby je wyrółwnać.

siema Lisek

marianb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 245
Rejestracja: 22 cze 2007, 20:49
Lokalizacja: Warmia

Post autor: marianb » 19 wrz 2007, 16:51

Jeżeli tarcze są jeszcze na tyle grube i nie przegrzane, to możesz je przetoczyć, ale tylko delikatnie zebrać rant i zabielić. Inaczej jeśli dostaną temperatury to od razu zaczną bić i będzie Ci szarpać kierownicą. Pamiętaj że pierwszy lepszy tokarz może nie poradzić sobie z przetoczeniem, bo nie jest to takie proste :-( Ja zajmuję się przetaczaniem tarcz i wiele razy to robiłem, ale nawet ostatnio u siebie musiałem się poddać i wymieniłem na nowe klocki i tarcze. Z 25mm grubości tarczy wentylowanej zrobiło się 14 i nie było już czego przetaczać :mrgreen:

dieselpower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 27 sie 2007, 00:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: dieselpower » 20 wrz 2007, 17:03

Zalozylem nowe tarcze i klocki przez 3 dni smierdzialo spalenizna ale juz nie smierdzi jak zdjalem kolo to tarcza jest lekko "kolorowa" tzn ze jest przegrzana?

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 21 wrz 2007, 10:50

Nowa tarcza nie powinna sie tak zagrzać by nabrała kolorów kolego dieslpower.
Przed taką wymianą jest najlepiej rozruszać tłoczek i przesmarować bo tu może tkwic problem.

[ Dodano: 2007-09-21, 10:56 ]
Mógł równiez zbyt ciasno siąść klocek w nieprzeczyszczonym bnieździe i też go paliło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl