Witam,
Ostatnio przyszedł mi do głowy patent podpatrzony bodajże w BMW 3 a mianowicie po otwarciu samochodu lekko uchylają sie szyby (1-2cm) a po zamknięciu drzwi wracają do pozycji zamkniętej. Prawdopodobnie jest to po to aby chronić uszczelki.
I tu moje pytanie. Da się coś takiego wyrzeźbić? co jest do tego potrzebne.
Chodzi o to żeby po otwarciu samochodu szyby otwierały sie o 2 cm (obie) a po zamknięciu drzwi wracały do poprzedniego stanu. To samo przy wysiadaniu po złapaniu za klamkę
[B3/B4 Coupe] uchulanie szyb po otwarciu samochodu
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Chyba w E36 podnośnik jest na przekładni zębatej a nie na linkach jak w Audi których luzy są kasowane sprężynami. Więc czas reakcji na impuls otwarci szyby jest krótszy.
Kiedyś się zastanawiałem jak to można by zrobić bo już ktoś pytał.
Trzeba by wstawić jakiś czujnik w klamkę aby dawał sygnał już po lekkim jej pociągnięciu. Może załatwić klamkę z grzaniem zamka bo tam jest taki czujnik.
Dalej potrzebny by był układ skracający ciągły sygnał pociągniętej klamki na kilku-milisekundowy albo kilku sekundowy a taki sygnał łatwo by było zaprząc do przekaźników, które lekko uchyliłby szybę.
Do zamykania użyć podobnego skracacza sygnału ale do aktywowanie użyć krańcówki drzwi.
Dorzucić jakiś czujnik opuszczonej szyby aby przy uchylonej albo otwartej szybie system się nie uaktywniał.
Albo jak szyba za wolno by się otwierała i opuszczała się po otwarciu drzwi to możnaby skomplikować układ. Pozbyć się mechanicznego połączenia między klamką a zamkiem. Zrobić aby czujnik z klamki aktywował najpierw opuszczenie szyby a potem przez siłownik otworzył drzwi ale wtedy mogłoby powstać nieprzyjemne opóźnienie. I jakby padł akumulator to by się nie otworzyło drzwi.
Jakbym miał coupe albo cabrio to może bym coś pokombinował, tylko musiałby znaleźć kogoś kto zna się bardziej na elektronice aby zrobił układ, który skróci odpowiednio sygnał z klamki i nie będzie prądożerny.
Kiedyś się zastanawiałem jak to można by zrobić bo już ktoś pytał.
Trzeba by wstawić jakiś czujnik w klamkę aby dawał sygnał już po lekkim jej pociągnięciu. Może załatwić klamkę z grzaniem zamka bo tam jest taki czujnik.
Dalej potrzebny by był układ skracający ciągły sygnał pociągniętej klamki na kilku-milisekundowy albo kilku sekundowy a taki sygnał łatwo by było zaprząc do przekaźników, które lekko uchyliłby szybę.
Do zamykania użyć podobnego skracacza sygnału ale do aktywowanie użyć krańcówki drzwi.
Dorzucić jakiś czujnik opuszczonej szyby aby przy uchylonej albo otwartej szybie system się nie uaktywniał.
Albo jak szyba za wolno by się otwierała i opuszczała się po otwarciu drzwi to możnaby skomplikować układ. Pozbyć się mechanicznego połączenia między klamką a zamkiem. Zrobić aby czujnik z klamki aktywował najpierw opuszczenie szyby a potem przez siłownik otworzył drzwi ale wtedy mogłoby powstać nieprzyjemne opóźnienie. I jakby padł akumulator to by się nie otworzyło drzwi.
Jakbym miał coupe albo cabrio to może bym coś pokombinował, tylko musiałby znaleźć kogoś kto zna się bardziej na elektronice aby zrobił układ, który skróci odpowiednio sygnał z klamki i nie będzie prądożerny.