[B4 TDI] Szarpanie nieszczęsne!!!!
[B4 TDI] Szarpanie nieszczęsne!!!!
Witam, dodam , że forum przerwertowałem dokładnie. auto jest z 1995r. na Pierburgu. Szarpie czasami odkąd kupiłem audiczkę tj. 4 lata. (szarpneło kilka razy juz podczas jazdy z Niemiec) Problem jest taki: Potrafi nie szarpnąć ani razu przez 600km a na drugi dzień szarpie co chwila. Autko ma tez problem z przekroczeniem 120kmh (jak odpuszcze gaz i dodam to idzie dalej). Szarpanie wygląda tak jakby na chwile zostal odcięty dopływ paliwa, i po może pół sekundy samochód idzie dalej a z tyłu zostaje czarna chmurka.
nastawnik czyszczony, N75 wymieniony(jest sprawny był robiony baypass itd) nowe wężyki też są, wtrysk sterujący sprawny(dzisaj regulowane był wszystkie wtryski bo przed regulacją dawały ciśnienia od 150 do 220 bar. teraz daja po 190). Wszystkie filtry nowe, powietrza niema w wężykach paliwowych. czujnik położenia wału sprawdzony.
Szarpanie NIGDY nie występuje na 1szm biegu, na pozostałych w przedziale obrotów od 2000 do 3000tys.
Mechanicy rozłożyli ręce(ich komputer nie rejestruje błędu poza tym że raz pokazał za wysokie cienienie doładowania 2300 zamiast 1900 i mówią ze zostało sprawdzić pompę a dokładniej jej elektronikę.
Ja zamierzam jeszcze sprawdzić to połączenie map sensora z ECU, ale czy to mogło by takie objawy wywoływać?
Prosze o pomoc(co jeszcze mam sprawdzić) bo mnie już niebawem kurw*** strzeli z tym szarpaniem i coś zrobię temu autu :-x
nastawnik czyszczony, N75 wymieniony(jest sprawny był robiony baypass itd) nowe wężyki też są, wtrysk sterujący sprawny(dzisaj regulowane był wszystkie wtryski bo przed regulacją dawały ciśnienia od 150 do 220 bar. teraz daja po 190). Wszystkie filtry nowe, powietrza niema w wężykach paliwowych. czujnik położenia wału sprawdzony.
Szarpanie NIGDY nie występuje na 1szm biegu, na pozostałych w przedziale obrotów od 2000 do 3000tys.
Mechanicy rozłożyli ręce(ich komputer nie rejestruje błędu poza tym że raz pokazał za wysokie cienienie doładowania 2300 zamiast 1900 i mówią ze zostało sprawdzić pompę a dokładniej jej elektronikę.
Ja zamierzam jeszcze sprawdzić to połączenie map sensora z ECU, ale czy to mogło by takie objawy wywoływać?
Prosze o pomoc(co jeszcze mam sprawdzić) bo mnie już niebawem kurw*** strzeli z tym szarpaniem i coś zrobię temu autu :-x
Ostatnio zmieniony 08 paź 2011, 10:41 przez dudek2313, łącznie zmieniany 1 raz.
tak czyszczony(pisze w poście pierwsze zdanie o tym szarpanie było przed czyszczeniem i jest po. a czyściłem w sumie przy okazji wymiany uszczelek nastawnika 2 lata temu. dzisiaj przy okazji regulacji wtrysków zostało zrobione jeszcze tohttp://www.liqui-moly.pl/jct
Szarpie nadal, chociaż fakt faktem silnik pracuje ładniej po regulacji i czyszczeniu...
Szarpie nadal, chociaż fakt faktem silnik pracuje ładniej po regulacji i czyszczeniu...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Prawdopodobnie szarpie ci z powodu wtrysku sterującego ...i nie pomoże tu żadne czyszczenie wtrysku i ustawianie ciśnienia bo winna jest wyrobiona iglica ....musisz go wymienić na sprawny ...
no no . ..napakowane tam tej elekroniki ...w golarce na baterie jest więcej :mrgreen:mówią ze zostało sprawdzić pompę a dokładniej jej elektronikę.
Ostatnio zmieniony 07 paź 2011, 21:25 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Za usługę zapłaciłem 180zł(polecam Warsztat WOMAR w Suchedniowie przy okazji ). Czy była tego warta to nie wiem, ale wiem że autko się ożywiło. pytanie czy to efekt regulacji, czyszczenia czy obu składowych na raz... no nic załatwię wtrysk na podmianę i go sprawdzę. Dzięki za podpowiedzi! Munior, a tak swoją drogą elektronika pompy mogła by takie numery powodować ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Taaa...jakby była to by mogła chyba nie chwytasz o czym do ciebie rozmawiam :mrgreen: jedynym elementem który od biedy można by uznać za elektronikę w pompie ,jest czujnik temperatury paliwa ,reszta to mechanika ,tyle że sterowana przez komputer ...dudek2313 pisze:Dzięki za podpowiedzi! Munior, a tak swoją drogą elektronika pompy mogła by takie numery powodować ?
mówisz, że czujnik położenia wału został sprawdzony. U mnie też mechanicy sprawdzali - ale jak się okazało dopiero po wyjęciu kabla pod lampą dało się zauważyć malutkie przetarcie izolacji i ono od czasu do czasu zwarło do masy powodując szarpnięcie! Poruszaj też na pracującym silniku wtyczką od pompy (te wtyczki przy filtrze paliwa)
Witam przyłaczę się do tematu dziś wracając z roboty zaczło mi autko szarpać tak po dodaniu gazu czuć szarpnięcie zajechałem pod dom silnik na wolnych szarpał i obroty skakały jak puknołem wtrysk sterujący to tez zaczoł szarpać myślę że się kończy.Potem jadąc raz szarpnie raz nie Chyba czas na wymianę zobaczę jak pojadę po postoju czy coś się zmieniło A co do kabelka od czujnika położenia wału też tak miałem że izolacja się zjarała po zaklejeniu szkotem problem znikł