[B41Z] Podgrzewane spryskiwacze
[B41Z] Podgrzewane spryskiwacze
pod co one są podpiętę?,mam w komorze silnika kostkę która kolorem kabli by pasowała,ale napięcie pojawia się na niej razem ze światłami postojowymi,a idzie zima i wypadało by żeby to działało:)
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Z tego co czytałem, to podgrzewane spryski mają napięcie cały czas po zapłonie i są podpięte pod któryś przewód od kostki silniczka wycieraczek, ale nie grzeją płynu ciągle. Dopiero jak pompka zaczyna cisnąć płyn, to styki się zwierają i grzeją. U mnie to zaśniedziało i próby rozebrania skutkowały urywaniem przewodów. Ale fakt, fajna sprawa i lepiej ciepłym płynem polewać szybę, a niżeli zimnym
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Takie rozwiązanie nie miało by sensu, gdyż spryskiwaczy używa się częściej a niżeli grzania szyby, dlatego w czasie jak by szyba nie była grzana, to ze spryskiwaczy leciałby zimny płyn, a ciepły płyn nie jest tylko pożądany w zimie, ale i także w ciepłe dni, gdyż skuteczność usuwania śmieci z szyby rośnie im ten płyn jest cieplejszy
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Oryginalnie pod wycieraczki pod kabel blu-red. Wyjście z skrzynki bezpieczników I 75AW,
[ Dodano: 2011-10-08, 19:45 ]
[ Dodano: 2011-10-08, 19:45 ]
To jest kostka do podłączenia oświetlenia komory silnika.AB4 pisze: w komorze silnika kostkę która kolorem kabli by pasowała,ale napięcie pojawia się na niej razem ze światłami postojowymi
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Błąd to nie są 1kW grzałki żeby nagrzać w czasie rzeczywistym. Grzałka działa cały czas bez przerwy praktycznie grzeje jak tylko zapłon włączony.misiekdzwon pisze:Fakt napisałem, że podgrzewanie płynu w spryskiwaczach działa jak pompka ciśnie płyn
Nie rozbierałem grzałek ale nie wiem czy czasami nie posiadają termostat Bimetaliczny (podobnie jak grzewcze maty w siedziska ) odpowiedzialny za utrzymywanie temp. O tym już schematy nie mówią.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
hmmm... a możliwe możliwe Jarewa, że one nie są do grzania płynu, a do zapobiegania zamarzania :oops: . Ja rozbierałem te grzałki, dawno to było, ale pamiętam że tam są dwie blaszki, ale czy się stykają to już nie pamiętam, dlatego ciągle myślałem, że ich zwarcie powoduje lecący płyn, który ciśnie pompka. Trzeba by to jeszcze raz rozebrać i obadać sprawę. Ale jak by nie było. Zasilanie jest ciągłe na styku podgrzwacza- a o to w tym temacie chodzi <ok>