Ciekawostka - jaki model audi80 najlepszy na tor ?
Ciekawostka - jaki model audi80 najlepszy na tor ?
Witam,
Proszę o udział w quize... proszę o podpowiedzi
Które waszym zdaniem Audi 80, 90 lub Coupe osiągnęłoby najlepsze czasy na torze samochodowym? Powiedzmy Tor Poznań
Zakładamy oczywiście, że auto będzie prowadził zawsze ten sam kierowca, tor suchy.
Acha pytam o auta z następującego zakresu:
Audi 80 B2, B3, B4
Audi 90 B2, B3
Audi Coupe B2, B3, B4
Silnik dowolny, napęd ośka lub quattro
Auta w seryjnym podstawowym wyposażeniu tzn. nie odelrzone i na zwykłych gumach. Tak jak fabryka wyklepała.
Ps. RS2, S2 wykluczam jako zbyt oczywiste no i poza zasięgiem cenowym.
Najlepiej parę odpowiedzi z krótkim uzasadnieniem. Wiem, wiem audice to generalnie nie auta wyścigowe ale z góry dziękuje za spełninie mojej dziwacznej prośby.
ps. dane techniczne u kolegów na stronie http://www.audiklub.org/dane.html
Proszę o udział w quize... proszę o podpowiedzi
Które waszym zdaniem Audi 80, 90 lub Coupe osiągnęłoby najlepsze czasy na torze samochodowym? Powiedzmy Tor Poznań
Zakładamy oczywiście, że auto będzie prowadził zawsze ten sam kierowca, tor suchy.
Acha pytam o auta z następującego zakresu:
Audi 80 B2, B3, B4
Audi 90 B2, B3
Audi Coupe B2, B3, B4
Silnik dowolny, napęd ośka lub quattro
Auta w seryjnym podstawowym wyposażeniu tzn. nie odelrzone i na zwykłych gumach. Tak jak fabryka wyklepała.
Ps. RS2, S2 wykluczam jako zbyt oczywiste no i poza zasięgiem cenowym.
Najlepiej parę odpowiedzi z krótkim uzasadnieniem. Wiem, wiem audice to generalnie nie auta wyścigowe ale z góry dziękuje za spełninie mojej dziwacznej prośby.
ps. dane techniczne u kolegów na stronie http://www.audiklub.org/dane.html
Ostatnio zmieniony 11 paź 2011, 10:55 przez Pio80tr, łącznie zmieniany 1 raz.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
ciężki wybór, myślę, że 90 7A sprawne wykręciłoby najlepszy czas, z tym ,że po 10 okrążeniach na torze Poznań silnik by się zatarł...
a dlaczego? Bo ma najlepszy przebieg momentu do ściganka na torze no i lżejsza buda ... Czy ośka czy quattro? Hmm, myślę, że jak ktoś potrafiłby quattro wykorzystać to wtedy quattro byłoby szybsze, ale to trzeba jechać na krawędzi, aby w zakrętach z quattro korzystać.
a dlaczego? Bo ma najlepszy przebieg momentu do ściganka na torze no i lżejsza buda ... Czy ośka czy quattro? Hmm, myślę, że jak ktoś potrafiłby quattro wykorzystać to wtedy quattro byłoby szybsze, ale to trzeba jechać na krawędzi, aby w zakrętach z quattro korzystać.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 mar 2007, 13:58
- Imię: Zbyszek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: WWL
Przyznam się, że myslałem w podobnym kierunku,
Audi Coupe w budzie B3 z silnikiem 7A ewentualnie ze względu na lepszą dostępność NG.
Czyli jak najlżesze auto, nawet właśnie nie quattro tylko ośka. Bo quattro wazy 100kg więcej i trzeba mieć umiejętności aby z tego skorzystać.
Zmartwiłeś mnie jedynie z tą trwałością silnika na 10 kółek :cry: rzeczywiście jest tak źle?
Audi Coupe w budzie B3 z silnikiem 7A ewentualnie ze względu na lepszą dostępność NG.
Czyli jak najlżesze auto, nawet właśnie nie quattro tylko ośka. Bo quattro wazy 100kg więcej i trzeba mieć umiejętności aby z tego skorzystać.
Zmartwiłeś mnie jedynie z tą trwałością silnika na 10 kółek :cry: rzeczywiście jest tak źle?
Nie jestem w tej materii ekspertem tylko tak sobie głośno myślę... Jakoś Pucharowe Picanto (seryjny silnik i miska) latają po Poznaniu (i nie tylko) od dawna i nie mają takich problemów. Przeciążenia i predkości są zapewnie mniejsze, ale to chyba nie robi aż takiej różnicy. Auta te mają customowy bilstein i seryjne opony przystosowane do sportu (zszorstkowane), więc całkiem przyczepne te auto jest. Ponoć bardziej w zakrętach trzyma niż seryjne Porsche 911 Carrera (997).
A czy silnika 10v czyli np. NG będzie nękał ten sam problem?Leo pisze:nie porównuj silników poprzecznych do ustawionych wzdłużnie, to raz a dwa - konstrukcja miski.... wszystkie 20v czy to turbo czy nie, cierpią z tego powodu.
znam kilka przypadków, dzięki którym użytkownicy na takich tora pożegnali się z panewkami.
Czytałem że ludzie dolewją czasami 0,5l oleju ponad miarę aby w jakimś tam stopniu zabezpieczeć się przed problemem.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
tak, to się stosuje. Ale to półśrodek, bo to można zastosować tylko, jak się ma zewnętrzną odmę i dzięki temu nie zalejesz silnika olejem z odmy jak nią wyrzuci. A jak wyrzuci odmą to za chwilę masz mniej oleju w silniku i to samo.Pio80tr pisze:A czy silnika 10v czyli np. NG będzie nękał ten sam problem?Leo pisze:nie porównuj silników poprzecznych do ustawionych wzdłużnie, to raz a dwa - konstrukcja miski.... wszystkie 20v czy to turbo czy nie, cierpią z tego powodu.
znam kilka przypadków, dzięki którym użytkownicy na takich tora pożegnali się z panewkami.
Czytałem że ludzie dolewją czasami 0,5l oleju ponad miarę aby w jakimś tam stopniu zabezpieczeć się przed problemem.
10v też będzie na to wrażliwy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 mar 2007, 13:58
- Imię: Zbyszek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: WWL